Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
22.2° 15.8°
2 BF
94%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
22.8° 20.5°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 20.5°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
2 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
60%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.5° 21.5°
2 BF
59%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
0 BF
63%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.4° 21.4°
2 BF
62%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.1° 20.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.5°
2 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
1 BF
49%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
24°C
23.8° 21.2°
2 BF
47%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.8° 19.3°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
23.8° 23.8°
0 BF
35%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
43%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.1° 22.1°
2 BF
63%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
1 BF
56%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
dakaloi-mathites
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com

Ενστάσεις των εκπαιδευτικών για τα σκοτεινά σημεία του πολυνομοσχεδίου

Ανεπάρκεια εξοπλισμού των μαθητών, απομάκρυνση των μαθητών της νησιωτικής Ελλάδας από το κανονικό σχολείο, ελλιπής πλατφόρμα για τη σχολική βία μερικά από τα προβλήματα.

Οι παράπλευρες απώλειες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και οι επιμέρους, πλην όμως σημαντικές, παρεμβάσεις σε υπηρεσιακά ζητήματα, που αποδεικνύουν το μακρύ χέρι του επιτελικού κράτους, τέθηκαν από εκπαιδευτικούς και συναφείς φορείς χθες, δεύτερη ημέρα συζήτησης του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας.

Πέρα από την επισήμανση της άκρατης ψηφιοποίησης της εκπαίδευσης και χωρίς κοινωνικά και ουσιαστικά εκπαιδευτικά κριτήρια, ήταν πολλά τα σκοτεινά σημεία που αναδείχθηκαν: Ανεπάρκεια εξοπλισμού των μαθητών για να ανταποκριθούν στο ψηφιακό σχολείο ή φροντιστήριο, απομάκρυνση των μαθητών της νησιωτικής Ελλάδας από το κανονικό σχολείο, πλατφόρμα για τη σχολική βία που χειρίζονται μη εξειδικευμένοι επιστήμονες, προγράμματα επιμόρφωσης πάλι από ιδιωτικούς φορείς, περιορισμός της διά ζώσης εκπαίδευσης, απαραίτητης για πολλές κατηγορίες μαθητών ΑμεΑ, και περιστολή δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με επιλεκτικές παρεμβάσεις σε όργανα και υπηρεσιακά συμβούλια.

Αναλυτικότερα: Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, έθεσε το ζήτημα του ψηφιακού φροντιστηρίου και της αδυναμίας πολλών μαθητών να έχουν πρόσβαση σ’ αυτό. Χρειάζεται όλα τα παιδιά να έχουν εξοπλισμό στο σπίτι τους και τηλεπικοινωνιακές υποδομές στην περιοχή τους, τόνισε. Ακόμα, επισήμανε τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που απλώνονται σε όλο και περισσότερες σχολικές υπηρεσίες, όπως ο επαγγελματικός προσανατολισμός από επιχειρήσεις, η περαιτέρω επιδείνωση της σχέσης των μαθητών των απομακρυσμένων περιοχών με το κανονικό σχολείο τόσο με την ψηφιοποίηση όσο και με τις «αυτόνομες τάξεις γυμνασίου», ενώ ζήτησε την απόσυρση της διάταξης για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που δίνει το δικαίωμα αντικατάστασης αιρετού μέλους όχι στον επόμενο επιλαχόντα αλλά στην κεντρική διοίκηση.

Σχολική βία

Για την αδυναμία σωστής αξιοποίησης της πλατφόρμας για τη σχολική βία μίλησε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Σπύρος Μαρίνης, παραπέμποντας στην απουσία εξειδικευμένου προσωπικού (δεν φτάνει ένας ψυχολόγος για 500 παιδιά) και στις τεχνικές αδυναμίες της ίδιας της πλατφόρμας. Εθιξε ακόμα το ζήτημα της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης πολλών υπηρεσιών (βλ. επιμόρφωση από ιδιωτικούς φορείς), της φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών κ.ά.

«Τα μόνα θέματα που απασχολούν την ιδιωτική εκπαίδευση είναι η επιμήκυνση από 2 σε 5 χρόνια της επικαιροποίησης άδειας των ιδιωτικών σχολείων, που κρύβει και σοβαρούς κινδύνους για τα δημόσια ταμεία, και η τοποθέτηση Διευθυντών στο Κολλέγιο;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Γιώργος Χριστόπουλος, ενώ έθεσε το μείζον ζήτημα της απόλυσης του ενός τρίτου και πλέον των εκπαιδευτικών του κλάδου, την έξαρση της εργασιακής εκμετάλλευσης, την τραγική κατάσταση στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία όπου οι εκπαιδευτικοί εργάζονται 10-12 ώρες την ημέρα και, τέλος, ζήτησε απάντηση για την κατάργηση ουσιαστικά του «δασκάλου» μέσω του διορισμού καθηγητών στην α'θμια είτε σε δημόσια είτε σε ιδιωτικά σχολεία.

Σημαντική παρατήρηση έκανε ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, κ. Σεϊμένης, για τη διάταξη που αφορά την ίδρυση, μετονομασία, κατάργηση τμημάτων. «Προβλέπεται η απλή γνώμη της Συγκλήτου και όχι η σύμφωνη γνώμη της που είναι δεσμευτική. Ζητούμε την αλλαγή σε “σύμφωνη γνώμη”».

Οι απαντήσεις της υφυπουργού Ιωάννας Λυτρίβη:

● Το ψηφιακό φροντιστήριο θα είναι ασύγχρονο για όλες τις τάξεις και σύγχρονο για τη Γ' Λυκείου.

● Ο επαγγελματικός προσανατολισμός θα γίνεται δωρεάν.

● Δεν συνιστά πρόθεσή μας η κατάργηση του δασκάλου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ενστάσεις των εκπαιδευτικών για τα σκοτεινά σημεία του πολυνομοσχεδίου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας