Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Στη γενική κατηγοριοποίηση η Ελλάδα και το Λουξεμβούργο εμφανίζονται στην ομάδα των πιο συγκεντρωτικών συστημάτων

Η ελληνική εκπαίδευση χρειάζεται αποκέντρωση

Περισσότερο συγκεντρωτικό σε σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά εμφανίζεται το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με δεδομένο το γεγονός ότι οι αποφάσεις για τη λειτουργία των σχολείων (από την επιλογή μεθόδων διδασκαλίας ή βιβλίων έως τις οικονομικές αποφάσεις και τη διάθεση πόρων) λαμβάνονται κεντρικά, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι αρμοδιότητες εμφανίζονται μοιρασμένες ανάμεσα στην κεντρική διοίκηση και την ίδια τη σχολική μονάδα.

Το συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη στο πλαίσιο της Ε.Ε. ύστερα από τρία χρόνια καταγραφής των συστημάτων εκπαίδευσης.

Στην ίδια έρευνα, στην οποία από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν το Ιδρυμα Τεχνολογίας και Ερευνας (ΙΤΕ) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), παρατηρείται ότι η αυτονομία των σχολείων δεν συνδέεται πάντα με τους ίδιους τομείς λειτουργίας και ούτε εξασφαλίζει πάντα θετικό αποτέλεσμα.

Είναι ενδεικτικό ότι η Ελλάδα σε διαφορετικά επίπεδα λειτουργίας συναντά διαφορετικές ομάδες ευρωπαϊκών χωρών.

Γεγονός που αναδεικνύει, αν μη τι άλλο, τη διαφορετικότητα στην Ευρώπη ως προς το κοινωνικό και οικονομικό προφίλ, αλλά και την πολιτισμική παράδοση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο τρόπος λήψης αποφάσεων για το οικονομικό πρόγραμμα και τη διάθεση πόρων.

Εκτός από την Ελλάδα, στην ίδια ομάδα (κεντρικά ή αυτοδιοικητικά) ανήκουν Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Ιρλανδία.

Στη γενική κατηγοριοποίηση η Ελλάδα και το Λουξεμβούργο εμφανίζονται στην ομάδα των πιο συγκεντρωτικών συστημάτων.

Αντιθέτως, μεγαλύτερη αυτονομία καταγράφεται σε Αγγλία, Ολλανδία, Εσθονία, Σκοτία, Βέλγιο, Φινλανδία, Τσεχία, Ουγγαρία και Σλοβακία.

Ακολουθούν η Δανία, η Σουηδία, η Σλοβενία και η Πολωνία, όπου πάντως το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων και οι ώρες διδασκαλίας αποφασίζονται κεντρικά.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η ελληνική εκπαίδευση χρειάζεται αποκέντρωση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας