Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.4° 18.5°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
18.8° 14.9°
0 BF
76%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
79%
Ιωάννινα
Ομίχλη
10°C
9.9° 9.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
0 BF
76%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
0 BF
82%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
1 BF
83%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.9° 19.8°
2 BF
60%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.9° 14.9°
3 BF
73%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
48%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.3°
2 BF
71%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
82%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
19.5° 17.2°
1 BF
66%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.1° 15.8°
0 BF
72%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.3°
3 BF
81%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
0 BF
75%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
86%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
sxoleio
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com

Εγκατάλειψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Απελπισία γονέων και κραυγές απόγνωσης παρά τις αόριστες διακηρύξεις και εξαγγελίες.

Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σε νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια, και «αναμόρφωση της μαθησιακής διαδικασίας με νέες μεθόδους και εργαλεία» εξαγγέλλει κάθε λίγο το υπουργείο Παιδείας με βασικό «όχημα», όπως λέει, «τις δυνατότητες της τεχνολογίας». Στις εξαγγελίες παρελαύνουν διαδραστικοί πίνακες, ψηφιακά φροντιστήρια, πλατφόρμα για bullying, campus, νέες ψηφιακές πύλες και άλλα ηχηρά παρόμοια.

Ωστόσο, στην Ελλάδα της «αναβαθμισμένης επενδυτικής βαθμίδας» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, το κλείσιμο των τριών ειδικών σχολείων για παιδιά με αυτισμό στη Θεσσαλονίκη σηματοδοτεί ακόμα μία απογοήτευση για τα παιδιά, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς. Το πρόβλημα με την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη κρατά χρόνια, μια και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για παιδιά με αυτισμό και το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας εδώ και 15 χρόνια στεγάζονταν μέσα σε ένα βιομηχανικό κτίριο, κάτω από μια εν ενεργεία βιοτεχνία και πάνω από ένα εργοτάξιο, και τα τελευταία έξι χρόνια έχουν χαρακτηριστεί ως ακατάλληλα. Αυτό σημαίνει ότι για έξι χρόνια, παιδιά και εκπαιδευτικοί αντιμετώπιζαν καθημερινά επικίνδυνες συνθήκες, σε χώρους και αίθουσες μη ασφαλείς, με τον δήμο και όλους τους αρμόδιους φορείς να αδιαφορούν επιδεικτικά για τα προβλήματα και να καταλήγουν στη λύση της διακοπής λειτουργίας των δύο μονάδων.

Κάμποσα χιλιόμετρα νοτιότερα, στο 6ο Νηπιαγωγείο Αχαρνών και στο 23ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, εγκαίρως διαπιστωμένες, αναγκάστηκαν να απέχουν από την εκπαιδευτική διαδικασία γιατί το υπουργείο Παιδείας τούς στερεί το δικαίωμα να συνοδεύονται από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό! Υπογραμμίζουμε το γεγονός ότι η οικογένεια του ενός μαθητή αναγκάστηκε να επωμιστεί το κόστος πρόσληψης ιδιώτη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική επιβάρυνση του νοικοκυριού… Αγανάκτηση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι ο μαθητής του 23ου Δημοτικού έχει κλείσει δύο μήνες που είναι αναγκασμένος να μένει στο σπίτι και να απέχει από το σχολείο.

«Είναι φανερό ότι στο όνομα του “εξορθολογισμού του κόστους για την εκπαίδευση” αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο οι περικοπές στις αναγκαίες προσλήψεις για το δημόσιο σχολείο. Η ελληνική οικονομία “ανακάμπτει”, σύμφωνα με τους οίκους αξιολόγησης, γιατί θυσιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας» σημειώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης».

Απελπισία

Για το ίδιο θέμα αλλά σε άλλο σχολείο, μητέρα μαθητή ΑμεΑ μας απευθύνει, απελπισμένη, επιστολή για όσα τραγικά συμβαίνουν στο σχολείο όπου φοιτά το παιδί της: «Είμαι μητέρα παιδιού ΑμεΑ που φοιτά στο Ειδικό Δημοτικό σχολείο Ελευσίνας! Εδώ και πολύ καιρό γνωρίζαμε ότι η εκπαιδευτικός της τάξης στο τέλος του προηγούμενου έτους θα έβγαινε σε άδεια κύησης. Ενώ από το σχολείο γίνονταν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής τηρούσε σιγήν ιχθύος και απαντούσε ότι πρώτα πρέπει να δημιουργηθεί το κενό για να ζητήσουν αντικατάσταση στη συνέχεια. Μες στις γιορτές το κενό δόθηκε στην ειδική πρόσκληση, όπως μας ενημέρωσε ο διευθυντής του σχολείου, όμως δεν καλύφθηκε!

Κι εδώ ξεκινάει η παράνοια! Από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απάντησαν, άτυπα φυσικά, ότι δεν υπάρχει κανένα άτομο να καλύψει τη θέση και να βρεθεί εσωτερική λύση στο σχολείο! Συγκεκριμένα πρότειναν να γίνει συγχώνευση τμήματος, σαν να πρόκειται για την πιο απλή διαδικασία 5 παιδιά με ειδικές ανάγκες να αλλάξουν τμήμα και να ενσωματωθούν σε κάποιο άλλο, αλλάζοντας πάλι πρόγραμμα. Ακόμη όμως κι αυτό να γινόταν, σε λίγο καιρό και δεύτερη εκπαιδευτικός θα βγει σε άδεια κύησης, οπότε ακόμη ένα τμήμα θα μείνει χωρίς δάσκαλο!

Τα παιδιά μας για ακόμη μια φορά αντιμετωπίζονται σαν παιδιά κατώτερου θεού. Διανοείται κάνεις τμήμα γενικής παιδείας να μένει χωρίς δάσκαλο και να οδηγείται σε συγχώνευση; Το ίδιο ισχύει και για τα Ειδικά Σχολεία, καθώς τα παιδιά αυτά έχουν ακόμη πιο αυξημένη δυσκολία στο να αλλάζουν συνθήκες μάθησης και καθημερινής ρουτίνας. Πώς γίνεται ολόκληρη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να μην έχει στο δυναμικό της ένα άτομο για να μπορέσει να καλύψει αυτή τη θέση ή να δώσει μια λύση ουσιαστική και ρεαλιστική;».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Εγκατάλειψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας