Προχωρημένο απόγευμα, φτάνουμε στο Παλέρμο. Μας υποδέχεται μια ταραγμένη θάλασσα από ανθρώπους, φωνές, αυτοκίνητα, ανταλλακτικά, σημαίες και πανό «55ο TARGA FLORIO»
Στοιβαζόμαστε σε ένα Fiat 500, άνθρωποι, αντίσκηνα, φωτογραφικά και μπαγκάζια. Ξεκινάμε για τα βουνά, ο ένας πίσω από τον άλλο, ατέλειωτο κομβόι από αυτοκίνητα, φορτηγά, βέσπες, ποδήλατα.
Θα περάσουμε την Τσέρνα και θα φτάσουμε μέχρι το Καλταβουτούρο, δηλώνει ο Ιταλός συνοδός μας. Αυτό είναι και το πιο απαιτητικό κομμάτι του αγώνα.
Αργά, με το σκοτάδι να πέφτει, φτάνουμε στο επιλεγμένο σημείο. Η σκηνή απλώνεται, τα πράγματα τακτοποιούνται, η φωτιά ανάβει.
Ανάβει και η κουβέντα. Προγνωστικά για αύριο, τι έγινε πέρσι, γιατί πρέπει να νικήσει η Alfa Romeo, διηγήσεις από τους παλαιότερους. Τι έκανε ο Καρατσιόλα, πώς έστριβε ο Φάντζιo «εκείνα τα χρόνια»
Γύρω μας, το βουνό «βράζει». Φωνές και αστεία, φωτιές και φαγητά που ψήνονται, ένα πραγματικό ολονύχτιο πανηγύρι. Στο τρανζιστοράκι της διπλανής παρέας ακούμε Νίκολα ντι Μπάρι, Αντριάνο Τσελεντάνο και μια φωνή που χρόνια αργότερα έμαθα το όνομά της. Ρενάτο Καροσόνε.
…Ξημερώνει. Βρίσκω έναν κατάλογο με συμμετοχές. Γερμανική απόβαση στο νησί με 3 Porsche 908 /03 (Ροντρίγκεζ/Ρέντμαν/Λαρούς) εναντίον 3 Alfa Romeo T33/3, επίσημες συμμετοχές της Autodelta (παρόμοιες με αυτήν του Γιώργου Μοσχού) και οδηγούς τους Νίνο Βακαρέλα, Αντρέα ντε Ανταμιτς και Ρολφ Στόμελεν. Μια 4η Τ33, «ιδιωτική» συμμετοχή θα βοηθούσε τη κατάσταση, ενώ δύο Lola T210/212 έδειχναν ότι η χάρη του Targa Florio είχε φτάσει μέχρι την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Και ξαφνικά… ησυχία. Ο κόσμος σταμάτησε να κινείται, οι φωνές έπαψαν, νεκρική σιγή σκέπασε το βουνό. Μπορούσες να ακούσεις τις καρδιές χιλιάδων ανθρώπων να χτυπάνε…
Στην αρχή, ήταν ο ήχος του κινητήρα, γύρω και πάνω από τα βράχια. Μετά, η πορτοκαλί/κόκκινη Alfa Romeo βγήκε με το πλάι από μια δεξιά, πέρασε σαν ευθεία τα 2 εσάκια εμπρός μας, άρχισε ν' ανεβαίνει το βουνό απέναντι και χάθηκε στην είσοδο μιας δεξιάς φουρκέτας
«Βίβα Νίνο», αντήχησε όλο το βουνό. Και οι φωνές δεν σταμάτησαν παρά μόνο όταν άρχισαν να περνούν οι Porsche. Ποιος ήθελε τους Γερμανούς στη Νότια Ιταλία;
Το βράδυ βρήκε τις δύο Alfa στην κορυφή και καμία από τις Posche στην κατάταξη…
… Επειτα από 71 χρόνια μοναδικής ιστορίας, το όνειρο του Βιτσέντζο Φλόριο έσβησε το 1977. Ο κίνδυνος του βουνού, τα αυτοκίνητα που γίνονταν όλο και πιο γρήγορα και τα ατυχήματα, που ήλθαν σαν φυσικό επακόλουθο, έστειλαν τον αγώνα στη σφαίρα του θρύλου, δίπλα στα Mille Miglia και τηΝ πρώτη περίοδο του Le Mans.
Θα μπορούσε σήμερα να αναβιώσει (αληθινά) ένας αγώνας σαν το Targa Florio, σε κάποια γωνιά του πλανήτη; Είναι ορισμένα πράγματα που ακόμα και η Ιστορία δεν μπορεί να τα επαναλάβει!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας