Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.4° 18.5°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
18.8° 14.9°
0 BF
76%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
79%
Ιωάννινα
Ομίχλη
10°C
9.9° 9.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
0 BF
76%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
0 BF
82%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
1 BF
83%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.9° 19.8°
2 BF
60%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.9° 14.9°
3 BF
73%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
48%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.3°
2 BF
71%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
82%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
19.5° 17.2°
1 BF
66%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.1° 15.8°
0 BF
72%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.3°
3 BF
81%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
0 BF
75%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
86%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ναι μεν περνούν δύσκολα οι ευρωπαϊκές οικονομίες, αλλά οι χορηγίες στις φανέλες ακολουθούν ανοδική πορεία | EPA/ TONI ALBIR

Ακμαίες οι φανέλες!

Το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο αφήνει παράμερα στα τελευταία χρόνια της γενικευμένης οικονομικής πίεσης τις ιδιότητες του «κοινωνικού ναρκωτικού», ή με πιο αθώα διατύπωση, της διεξόδου από τη σκληρή καθημερινότητα της Γηραιάς Ηπείρου…

Βέβαια, τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά υπήρχαν και θα υπάρχουν στο ίδιο το παιχνίδι ως κύτταρά του αλλά γιατί αναπόφευκτα στην εποχή μας δίνουν τη θέση τους σε άλλη ιδιότητά του… Αυτή που καιροφυλακτεί, ώστε να επιπλεύσει την κατάλληλη στιγμή και να αναλάβει χρέη «σανίδας σωτηρίας»!

Προέχει, λοιπόν, όπως αποδεικνύουν οι κινήσεις των ημερών, η ιδιότητα του αγαπημένου παιχνιδιού ως αφορμή αστικής συνωμοσίας που έχει στόχο τις οικονομικές ανάσες. Ναι, η «επιχείρηση ποδόσφαιρο» μπορεί να λειτουργήσει και ως μάσκα οξυγόνου και επειδή οι φανέλες των ομάδων εξακολουθούν να κοστίζουν ακριβά στην τωρινή περίοδο των ισχνών αγελάδων!

Πρόκειται για κοινό παρονομαστή της ευελιξίας των Γάλλων, της αυτοπεποίθησης των Ιταλών, της νευρικότητας των Αγγλων, της δυσκαμψίας των Γερμανών και της χείρας βοηθείας που απλώνει στα… παιδιά της η στοργική μητέρα UEFA!

Εμείς στην Ελλάδα; Αναπόφευκτα, δεν κολυμπάμε στα ίδια βαθιά νερά…

Εταιρείες αναζήτησης χορηγών...

REUTERS/ CARL RECINE

Η επικοινωνία της «Εφ.Συν.» με τη γαλλική εταιρία «Proman» και τους υπεύθυνους επικοινωνίας της UEFA απέδειξε ότι η προ ημερών μεταξύ τους συμφωνία έχει καθαρά προληπτική αποστολή… Δεν συνιστά δηλαδή καμπανάκι κινδύνου για ενδεχόμενο κίνδυνο να μείνουν οι φανέλες μεγάλων αλλά και μικρότερων ευρωπαϊκών ομάδων στα αζήτητα.

Απόδειξη είναι όσα διαβάσαμε στην τελευταία έκδοση του περιοδικού «Εuropean Football Jersey Report» και επιβεβαίωσε η επικοινωνία με το μέλος της συντακτικής ομάδας του, Μάθιου Χερν: «Φέτος συνεχίζονται οι σημαντικές αυξήσεις εσόδων από τις συμφωνίες συλλόγων και κυρίως πολυεθνικών εταιρειών για διαφήμιση στις φανέλες τους!

Η αύξηση αγγίζει το 20% σε σύγκριση με την περσινή αγωνιστική περίοδο. Πού; Κυρίως σε Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πορτογαλία και λιγότερο στην Ιταλία, την Αγγλία και τη Γερμανία. Ιδιαίτερα στην Αγγλία εξαιρείται κυρίως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ ως… χρυσή αγελάδα που απέχει παρασάγγας από την οικονομική δυσκαμψία των υπόλοιπων ομάδων και λιγότερο η Τσέλσι. Είναι οι δύο ανθηρές επιχειρήσεις του νησιού, παρά τις δύσκολες μέρες», όπως σημειώνει η ίδια έκδοση...

Ναι μεν, συνολική αύξηση των χορηγιών λοιπόν, αλλά η ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική αρχή, η UEFA, δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια... Η «Ρroman», γαλλική εταιρεία αναζήτησης χορηγών, συμφώνησε μαζί της να βρει διαφημίσεις για την τελική φάση του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος που θα γίνει σε έναν χρόνο στη Γαλλία, αλλά όχι μόνο! Οπως έγραψε η «Liberation» και αναπαρήγαγαν χωρίς να διαψευστεί άλλα μέσα ενημέρωσης, η UEFA ζήτησε από την ίδια εταιρεία «να συνεχίσει να δίνει ιδέες χορηγιών και σε όσες ευρωπαϊκές ομάδες κάθε αγωνιστικής στάθμης της το ζητήσουν»!

Ούτως ή άλλως, η αύξηση των εσόδων που καταγράφουν συνολικά οι ομάδες από τις χορηγίες έχει την εξήγησή της και σε άλλη παρόμοια ανάθεση. Η «Repocom», επίσης πολυεθνική εύρεσης χορηγών, από την αρχή της φετινής περιόδου (και χωρίς να της το... ζητήσει καμία UEFA) βρίσκει χορηγούς σε ευρωπαϊκές ομάδες, κυρίως από τα Αραβικά Εμιράτα και την υπόλοιπη Ασία. Αν μη τι άλλο, δημιουργικό το έργο της, αν αναλογιστούμε ότι με γέφυρα τη «Repocom» υπάρχει η παρουσία του λογότυπου της αεροπορικής εταιρείας «Εmirates» στο στήθος των παικτών της Μίλαν, της Παρί Σεν Ζερμέν και της Αρσεναλ, όσο και η θέση που βρήκε η «Qatar Airlines» σε… φορέα προβολής με παγκόσμια απήχηση όπως είναι η πλέον αναγνωρίσιμη φανέλα της τελευταίας δεκαετίας, αυτή της Μπαρτσελόνα!

Οι σχετικές αναφορές φορέων που εμπλέκονται στο ίδιο… σαφάρι αναζήτησης χορηγών καταλήγουν στον ίδιο απολογισμό. Συνολικά, το ποσό που καταβάλλουν τη φετινή περίοδο οι διαφημιζόμενες εταιρείες στα έξι μεγαλύτερα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα είναι 688 εκατομμύρια ευρώ και αφορά τα πρωταθλήματα Ισπανίας, Ιταλίας, Γερμανίας, Ολλανδίας, Πορτογαλίας και Αγγλίας.

Στην Ιταλία είναι χαρακτηριστική η… άνεση που νιώθουν οι υπεύθυνοι των ομάδων όταν φτάνει η ώρα της συμφωνίας με εταιρεία για τη διαφήμιση στη φανέλα… Κι έτσι μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την ικανότητα των γειτόνων μας να μιλούν με τους υποψήφιους διαφημιζόμενους από θέση ισχύος! Αποδεικνύεται από την απόφαση οκτώ ιταλικών ομάδων να μην έχουν διαφήμιση στις φανέλα τους, γιατί απλά δεν τους έγιναν ικανοποιητικές προτάσεις από υποψήφιους χορηγούς. Οκτώ ομάδες, λοιπόν, στο φετινό καμπιονάτο χωρίς διαφημίσεις στις φανέλες τους! Παρ’ όλα αυτά, συνολικά τα φετινά διαφημιστικά έσοδά τους είναι 12% αυξημένα σε σύγκριση με την περσινή αγωνιστική περίοδο...

Στην Αγγλία, υπάρχει η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και οι… υπόλοιποι! Φέτος στα ταμεία των «μπέμπηδων» θα μπουν, ελέω «Chevrolet», 40% περισσότερα χρήματα από πέρυσι, όταν είχαν στη δική τους… τιμημένη φανέλα το όνομα ασφαλιστικής εταιρείας! «Υοkohama» διαβάζουμε στη φανέλα της Τσέλσι και όχι το όνομα της βρετανικής μπίρας που βλέπαμε πέρυσι… Οι Λονδρέζοι κερδίζουν κάτι λιγότερο από τα διπλάσια χρήματα σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά ακόμη κι αυτά τα αυξημένα έσοδά τους είναι 55% λιγότερα από τα κέρδη της Γιουνάιτεντ!

Οσο για τις υπόλοιπες αγγλικές ομάδες, μηδέν! Οι συνεχείς αποτυχίες τους, βλέπετε, στο Τσάμπιονς Λιγκ, στη διοργάνωση-διαβατήριο για πλούσια χορηγία, υποχρεώνουν την αγγλική ποδοσφαιρική κοινωνία να τελεί, συνολικά, υπό «οικονομική ταπείνωση».

Φέτος, έχει ακουστεί περισσότερο από ποτέ από παλιούς διεθνείς ποδοσφαιριστές αλλά και τωρινούς προπονητές τους η «ανάγκη αφύπνισης του ποδοσφαίρου μας με στόχο την επιτυχία στην κορυφαία διοργάνωση». Ναι, αλήθεια, δεν παίζουν πλέον μόνο με τον γνωστό, στείρο τρόπο της «κλασικής βρετανικής σέντρας», αλλά απέχουν παρασάγγας από την πληθωρική αγωνιστική φυσιογνωμία των παραδοσιακών ποδοσφαιρικών δυνάμεων της Μεσογείου…

Δεν ευθύνονται μόνο οργανωτικοί ή άλλοι συναφείς λόγοι για τη σχετική αγωνιστική αδυναμία τους, αν και η ελεύθερη διακίνηση Ευρωπαίων ποδοσφαιριστών ήταν ευεργετική ως «μετάγγιση δόσης λυρισμού στο στείρο αγγλικό ποδόσφαιρο»… Η ιδιοσυγκρασία τους, το άλλο όνομα της γνωστής εμμονής τους στον αγγλικό τρόπο σκέψης γενικότερα στη ζωή τους, ειδικότερα στο ποδόσφαιρό τους, αναπόφευκτα τους έχει κάνει αναχρονιστικούς! Αναπόφευκτες, λοιπόν, οι συνέπειες και στα ταμεία των ομάδων τους...

Μέτοχοι και χορηγοί...

Θα περιμέναμε να είναι ακόμη μεγαλύτερη η σχετική αύξηση εσόδων των γερμανικών ομάδων… Κι όμως, τα χρήματα που μπαίνουν φέτος στις τσέπες των γερμανικών ομάδων από τις χορηγίες είναι μόλις 8% περισσότερα από πέρυσι. Γιατί; Εχει κοινή ρίζα με τους Αγγλους η αιτία! Αλλου είδους εμμονή είναι, βλέπετε, η δική τους… Οι Γερμανοί αρνούνται, λες και οι υπεύθυνοι των ομάδων έχουν κάνει μεταξύ τους... άτυπη συμφωνία, να διαφημίσουν αραβικές εταιρείες που θα τους γέμιζαν… πετροδόλαρα και επιμένουν στη διαφήμιση στοιχηματικών εταιρειών!

Αντίβαρο στην ίδια, αμετακίνητη επιχειρηματική ποδοσφαιρική οδό είναι ότι στις φανέλες αρκετών ομάδων τους (όχι των περισσότερων όμως...) ο χορηγός που διαφημίζεται είναι και μέτοχος της ίδιας ομάδας. Ναι μεν στυγνοί τεχνοκράτες οι Γερμανοί, αλλά η ίδια ταύτιση εξασφαλίζει σε αυτές τις ομάδες ευελιξία στους χειρισμούς. Πόσο μάλλον όταν ενώπιον της ομάδας-επιχείρηση υψώνονται απρόσμενα εμπόδια που απειλούν την εύρυθμη λειτουργία της εντός κι εκτός γηπέδου…

Στη χώρα μας, ακόμη και ο Ολυμπιακός που υποτίθεται ότι θα είχε δυνατότητα ελιγμών για την καλύτερη δυνατή πώληση της φανέλας του, αναγκάστηκε, μετά την άρνηση του ΟΠΑΠ να του δώσει τα λεφτά που ήθελε, να καταφύγει στη UNICEF, την οποία πληρώνει ανεβάζοντας το πρεστίζ του. Οι υπόλοιπες ομάδες τα τελευταία χρόνια της… ασφυξίας τείνουν χείρα βοηθείας προς τον ιδιωτικό πλέον ΟΠΑΠ, εισπράττοντας όλο και λιγότερα...

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ακμαίες οι φανέλες!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας