»Στη Μελέτη αναφέρεται ότι οι μεταλλικές κατασκευές του Στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας.
»Με βάση τα παραπάνω και με αίσθημα ευθύνης, αναστέλλεται από σήμερα κάθε αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα στο Κεντρικό Στάδιο και στο Ποδηλατοδρόμιο...»
«Βόμβα», βέβαια, δεν ήταν για αυτούς που ζουν και αθλούνται πέριξ του σταδίου. Για τις οικογένειες που κάνουν καθημερινά τον περίπατό τους στην «Αγορά», στις «Πύλες» και στο «Τείχος των Εθνών». Κι αυτά έργα Καλατράβα από το μακρινό 2004. «Βόμβα» δεν ήταν για αυτούς που πρόσφατα γέμισαν (από 60.000 κόσμο κάθε φορά) το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας για τους ευρωπαϊκούς αγώνες του Παναθηναϊκού.
«Βόμβα» δεν ήταν για τους χίλιους –και πλέον– συμμετέχοντες στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Μπριτζ που το βράδι της Παρασκευής τούς απομάκρυναν άρον άρον από το Ποδηλατοδρόμιο, το στέγαστρο του οποίου επίσης έχει... θέματα.
Ολοι αυτοί έβλεπαν, χρόνια τώρα, τον κίνδυνο. Διέκριναν τις σκουριές στα στέγαστρα του ΟΑΚΑ. Μάθαιναν –κατά καιρούς– για κάτι βίδες που έπεφταν από τον ουρανό! Ζούσαν την εγκατάλειψη. Βίωναν την παρακμή...
Η τοποθέτηση του στεγάστρου Καλατράβα στο ΟΑΚΑ ολοκληρώθηκε στις 18 Ιουλίου του 2004. Ακριβώς 25 ημέρες πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας (13 Αυγούστου).
Εχουν περάσει 19 χρόνια από τότε. Φτάσαμε στον Ιανουάριο του 2021 για να ενταχθεί το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης (ανάμεσα σε 55 έργα) και να αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ να τρέξει τις διαδικασίες πριν... πάθουμε κάνα κακό! Εναν χρόνο αργότερα, τον Μάρτιο του 2022, έγινε η ανάθεση των μελετών και ακόμη έναν χρόνο αργότερα (φέτος τον Απρίλιο) το ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωνε ότι οι έλεγχοι βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Από αυτούς τους ελέγχους φτάσαμε στο σήμερα. Να μπει προσωρινό λουκέτο στο Ολυμπιακό Στάδιο της χώρας και κανείς να μην είναι σε θέση να εγγυηθεί πότε θα ξανανοίξει.
Η εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή του έργου είχε παράλληλα και τη συμβατική υποχρέωση της συντήρησής του για την επόμενη πενταετία (2004-2009). Από κει και πέρα το... χάος. Δέκα χρόνια αργότερα, η εταιρεία με επιστολή της στον τότε υφυπουργό Αθλητισμού Γιώργο Βασιλειάδη, στις 27 Φεβρουαρίου 2019, επεσήμαινε ότι το έργο, και ιδιαίτερα τα δύο στέγαστρα του κεντρικού σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου, απαιτούσαν τακτικούς ελέγχους σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους λόγω της πολυπλοκότητας των κατασκευών.
Η διοίκηση του Ολυμπιακού Σταδίου, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, οι κατά καιρούς υφυπουργοί Αθλητισμού προσπαθούσαν συνεχώς να ανακινήσουν το θέμα, αλλά έπεφταν... θύματα μια της γραφειοκρατίας, μια των μνημονίων, μια του «δε βαριέσαι».
Η αλήθεια είναι ότι μια ομαδική αγωγή από τους 60.000 φίλους του Παναθηναϊκού που κατέκλυσαν πρόσφατα το Ολυμπιακό Στάδιο θα προκαλούσε κρύο ιδρώτα. Δεν ξέρουμε όμως σε ποιον. Σε ποιους. Φταίνε όλοι, φταίει κι ο κανένας! Οι κυβερνήσεις; Οι διοικήσεις; Οι υπουργοί; Εγώ; Αυτός; Ο άλλος;
«Θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να αντιμετωπιστούν όσο το δυνατόν ταχύτερα τα προβλήματα που ανέκυψαν στο ΟΑΚΑ. Πρώτιστο μέλημά μας ήταν και παραμένει η ασφάλεια αθλητών, αθλουμένων και φιλάθλων», επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος σήμερα αναμένεται να προβεί σε «ανακοινώσεις για τις περαιτέρω ενέργειες αντιμετώπισης των ζητημάτων που προκύπτουν στη λειτουργία της αθλητικής κοινότητας».
Πάντως, μέχρι να πάρουμε κάποια πειστική απάντηση, εσείς που χρησιμοποιείτε την Πεζογέφυρα Καλατράβα στη Μεσογείων (στη διασταύρωση με Κατεχάκη), καλό είναι να την αποφεύγετε. Κι από πάνω κι από κάτω... Τριακόσιοι τόνοι είναι αυτοί!
Εισαγγελική παρέμβαση
Εισαγγελική έρευνα διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Αντώνης Ελευθεριάνος, μετά τη δημοσιοποίηση της μελέτης για τη στατικότητα του στέγαστρου Καλατράβα στο ΟΑΚΑ που είχε ως συνέπεια το κλείσιμο του σταδίου. Η έρευνα πρόκειται να διενεργηθεί για τα αδικήματα της έκθεσης ανθρώπων σε κίνδυνο κατά συρροή και της παραβίασης κανόνων οικοδομικής, αδικήματα που διώκονται σε βαθμό πλημμελήματος.
Την έρευνα ανέλαβε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Νικόλαος Μαργαρίτης, ο οποίος παράλληλα εκτελεί καθήκοντα και αθλητικού εισαγγελέα. Η έρευνα θα αφορά κάθε αρμόδιο από σήμερα έως και πέντε χρόνια πίσω και θα εστιάσει στα παρακάτω ερωτήματα:
● Ποιες ήταν οι εισηγήσεις του κατασκευαστή για τη συντήρηση κι αν τηρήθηκαν.
● Εάν υπήρχαν εισηγήσεις άλλων οργάνων για περιοδική συντήρηση.
● Γιατί έγινε τώρα η μελέτη και με ποια αφορμή ξεκίνησε.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας