Κατά της ιδιωτικοποίησης, τάσσεται η Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων, η οποία με παρέμβασή τους παίρνουν θέση, σχετικά με το κτίριο της Παλιάς Μεραρχίας.
Η Πρωτοβουλία προτείνει το ένα κτίριο να γίνει εκπαιδευτικό κέντρο, το οποίο μπορεί να αποφέρει τα ίδια χρήματα, με αυτά που θα κερδίσει το Πολυτεχνείο από την εκποίηση και των τριών κτιρίων.
Σύμφωνα με την πρόταση, προτείνεται η λειτουργία ενός Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου, με σεμινάρια και δομημένους κύκλους μαθημάτων (Courses), χρηματοδοτούμενα από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι συμμετέχοντες σε αυτά εκπαιδευτικοί, φοιτητές και άλλοι πολίτες, επιδοτούνται για την κάλυψη των εισιτηρίων τους για τη χώρα όπου γίνεται το σεμινάριο, για τα έξοδα διαμονής και διατροφής τους και τέλος, για δίδακτρα, χρήματα που αποδίδονται στον φορέα που οργανώνει το Σεμινάριο.
Σε μία τέτοια περίπτωση, όπως υποστηρίζει η Πρωτοβουλία, δίνονται από το πρόγραμμα Erasmus+, 70 € για κάθε άτομο το οποίο συμμετέχει, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στο Πολυτεχνείο να καλύψει τις οικονομικές ανάγκες του, χωρίς να επιβαρύνονται οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι, αυξάνοντας ταυτόχρονα το εκπαιδευτικό και μορφωτικό του κύρος.
Αναλυτικά το κείμενο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων
Ένα από τα επιχειρήματα για την εκποίηση – ξενοδοχοποίηση των τριών ιστορικών κτηρίων στο Λόφο Καστέλι είναι οι ανάγκες του Πολυτεχνείου για χρήματα, μιας και η κρατική επιχορήγηση στα Πανεπιστήμια έχει μειωθεί κατακόρυφα. Εδώ βέβαια έχουν τις ευθύνες τους οι προηγούμενες και η τωρινή κυβέρνηση και η παρούσα κυβέρνηση θα μπορούσε να δώσει λύση αυξάνοντας την επιχορήγηση προς τα ΑΕΙ.
Πέρα όμως από αυτό, η λειτουργία ενός Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου σε ένα και μόνο από τα κτήρια (πχ την Παλιά Πρυτανεία) θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα ίσα ή και περισσότερα από όσα προσφέρει η ιδιωτική εταιρεία για το ξενοδοχείο με την παραχώρηση των τριών ιστορικών κτηρίων.
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, σε ολόκληρη την Ευρώπη γίνονται Σεμινάρια και Δομημένοι Κύκλοι Μαθημάτων (Courses) μικρότερης ή μεγαλύτερης διάρκειας με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι συμμετέχοντες σε αυτά εκπαιδευτικοί, φοιτητές και άλλοι πολίτες επιδοτούνται για την κάλυψη των εισιτηρίων τους για τη χώρα όπου γίνεται το Σεμινάριο, για τα έξοδα διαμονής και διατροφής τους και τέλος, για δίδακτρα, χρήματα που αποδίδονται στον φορέα που οργανώνει το Σεμινάριο. Για κάθε ημέρα Σεμιναρίου δίνονται από το πρόγραμμα Erasmus+ 70 € για κάθε άτομο που συμμετέχει.
Τα περισσότερα Σεμινάρια Erasmus+ είναι διάρκειας 5-10 ημερών. Σε ένα συνηθισμένο Σεμινάριο αυτού του είδους συμμετέχουν 10-20 εκπαιδευόμενοι, οι οποίοι είναι εκπαιδευτικοί, φοιτητές ή άλλοι πολίτες, Κάνοντας μια απλή μαθηματική πράξη, σε ένα Σεμινάριο 5 ημερών που συμμετέχουν 20 εκπαιδευόμενοι, τα χρήματα που δίνονται ως δίδακτρα στο φορέα που διοργανώνει το Σεμινάριο είναι 20 εκπαιδευόμενοι Χ 5 ημέρες Χ 70 € την ημέρα = 7.000 €.
Δηλαδή για ένα Σεμινάριο 5 ημερών στο οποίο συμμετέχουν 20 άτομα, ο φορέας που το οργανώνει επιδοτείται με 7.000 €, χωρίς καμία άλλη υποχρέωση πέρα από το να κάνει μάθημα σε αυτά τα 20 άτομα, μιας και όλα τα υπόλοιπα έξοδά τους (εισιτήρια, δαπάνες διαμονής και διατροφής κλπ) καλύπτονται από άλλα κονδύλια του προγράμματος Erasmus+ χωρίς επιβάρυνση του φορέα που οργανώνει το Σεμινάριο.
Ένας φορέας με το κύρος ενός Πανεπιστημίου όπως το Πολυτεχνείο Κρήτης θα μπορούσε να οργανώνει 50 τέτοια πενθήμερα Σεμινάρια το χρόνο, συγκεντρώνοντας 350,000 € το χρόνο (50 Σεμινάρια Χ 7.000 € από δίδακτρα για κάθε Σεμινάριο).
Θα μπορούσε δηλαδή το Πολυτεχνείο να συγκεντρώνει τα χρήματα που προσφέρει η εταιρεία για να κάνει ξενοδοχεία τα τρία κτήρια, χωρίς να εκχωρηθούν τα τρία κτήρια, απλά και μόνο χρησιμοποιώντας το ένα κτήριο, αυτό της Παλιάς Πρυτανείας, το οποίο είναι σε καλή κατάσταση και δε χρειάζεται επισκευές αλλά απλή συντήρηση.
Σε αυτό το κτήριο απλά θα μπορούν να γίνονται 4-5 πενθήμερα Σεμινάρια το μήνα, στο καθένα από τα οποία θα συμμετέχουν έως 20 άτομα, οπότε δε χρειάζονται μεγάλες αίθουσες ή πολλοί χώροι.
Τα πλεονεκτήματα αυτής της πρότασης είναι πιστεύουμε πολλά:
- Δημιουργείται ένα Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο στο Λόφο Καστέλι.
- Δεν εκχωρούνται τα τρία ιστορικά κτήρια του Πολυτεχνείου σε ιδιωτική εταιρεία αλλά χρησιμοποιείται μόνο ένα από το ίδιο το Πολυτεχνείο, το κτήριο της Παλιάς Πρυτανείας.
- Η χρήση του κτηρίου της Παλιάς Πρυτανείας παραμένει εκπαιδευτική, στα πλαίσια του ρόλου που καλείται να διαδραματίσει ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα όπως το Πολυτεχνείο.
- Με ένα Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο στην Παλιά Πρυτανεία θα διαφημίζονται τα Χανιά και το Πολυτεχνείο σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο.
- Θα έρχονται για μαθήματα στα Χανιά 1.000 ή και παραπάνω εκπαιδευτικοί και φοιτητές από όλη την Ευρώπη και τον κόσμο, γνωρίζοντας τα Χανιά και προβάλλοντας την πόλη και τη χώρα.
- Καλύπτονται από τα δίδακτρα (με κονδύλια του προγράμματος Erasmus+) οικονομικές ανάγκες του Πολυτεχνείου, χωρίς να επιβαρύνονται οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι.
- Το Πολυτεχνείο διευρύνει τον εκπαιδευτικό – μορφωτικό του ρόλο και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο.
Η πρόταση αυτή δείχνει ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, έτσι ώστε και τα ιστορικά κτήρια να μην εκχωρηθούν σε ιδιώτες, και χρήματα να βρει επιπλέον το Πολυτεχνείο, διευρύνοντας παράλληλα το εκπαιδευτικό του έργο και προβάλλοντας την πόλη και τη χώρα σε όλο τον κόσμο.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας