Ηταν ένα ζεστό πρωινό της 7ης προς 8η Ιουλίου, όταν συνέβη το κακό. Ξύπνησε ολάκερη η πρωτεύουσα από ένα συρτό, αχνό μεν αλλά ξεκάθαρο μοιρολόι: «Λίνα, Λίνα, μη λυπάσαι/ Λίνα, Λίνα, μη φοβάσαι/ Λίνα, Λίνα, πώς κοιμάσαι;/ Μόνη σου πανάθεμά σε;». Ξυπνάγαν οι νοικοκυρές, άνοιγαν τα μπατζούρια και ένα «αχ» και «βαχ» έφτανε στ’ αυτιά τους. Εφευγαν οι νοικοκυραίοι για τις δουλειές τους, ευχαριστημένοι, καθώς πλέον είχαν βγάλει τη Νέα Δημοκρατία κυβέρνηση και θα έτρωγαν επιτέλους με χρυσά κουτάλια, είχαν διώξει τους Μαδουραίους που, με τη σειρά τους, είχαν διώξει την τρόικα, αλλά ποιος νοιάζεται για κάτι τέτοιες λεπτομέρειες...
Κι όμως, παρά την εμφανή λαχτάρα τους για μια νέα εποχή με το γαλανόλευκο πουλί, του Ψηλορείτη τον αετό, του Μητσοτάκη τον υιό, ένας βουβός λυγμός δεν τους άφηνε να πανηγυρίσουν. Λέξεις, λέξεις ανείπωτες διαχέονταν εκείνο το καλοκαιρινό πρωινό στην πόλη: «Λίνα, Λίνα, κι αν σε χάνω/ Δε θα σε ξαναπικράνω/ Σαν το σκύλο με τη γάτα/ Η αγάπη μας στη στράτα». Ναι. Ηταν πια ξεκάθαρο: οι στίχοι του Ασιμου στοίχειωναν την πόλη εκείνο το ζεστό πρωινό της 7ης προς 8η Ιουλίου που η Λίνα Μενδώνη άφηνε πίσω της τον ήλιο τον πράσινο, τον ήλιο που ’χει δύσει (από χρόνια) του ΠΑΣΟΚ κι έστρωνε μαλλί με στέκα γαλαζί, βάζοντας πλώρη για τις Ελλάδος τα παιδιά, τα Νεοδημοκρατικά.
Υπουργός Πολιτισμού έγινε η Λίνα. Για πάντα. Ανασχηματισμένη ποτές! «Πρώτα θα σβήσει ο ήλιος και μετά θα φύγεις από εκεί» της είπε η φίλη της η Μαρέβα και μετά το είπε και στον άντρα της και κάπως έτσι έκλεισε η δουλειά. Μέχρι κι από Βουλής της έδωσε την πλήρη κι αταλάντευτη στήριξή του ο Μητσοτάρχας, όταν η μισή Ελλάδα φώναζε «Μενδώνη Παραιτήσου» μετά το σκάνδαλο Λιγνάδη... «Λίνα, Λίνα, καρδερίνα/ Θα σε δω τον άλλο μήνα/ Μ’ έχεις κλείσει στην κουζίνα/ Κι έγινες και μπαλαρίνα». Και τι δεν έκανε η Λίνα, βέβαια, για τον ηγέτη της (κυρίως για τη ηγέτιδά της, αλλά βλέπεις στα χαρτιά πρωθυπουργός είν’ ο Κυριάκος, όχι η Μαρέβα): μπάζωσε την Ακρόπολη, διέλυσε τ’ αρχαία στη Βενιζέλου, στήριξε Λιγνάδη όσο δεν πάει (ελεύθερος δεν σουλατσάρει; για μπας και κάνω λάθος;), υποβίβασε τους ηθοποιούς σε απόφοιτους Λυκείου, τη σκαπούλαρε με τις φωτιές στις Μυκήνες και τις δωρεές του Ιδρύματος Λασκαρίδη, προσπάθησε να νομιμοποιήσει την αρχαιοκαπηλία με τις κυκλαδίτικες αρχαιότητες (κατακλεμμένες) της συλλογής Στερν, πήγε κι έκανε προσωπική αυτοψία στο Τατόι για την ταφή του Βασιλέα των Ελλήνων αμήν (!), διέλυσε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ιδιωτικοποίησε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, θα αλλάξει τα φώτα στο Αρχαιολογικό Μουσείο σύμφωνα με την αισθητική της εντολοδόχου και ηγέτιδάς της (η ίδια το παραδέχτηκε), διέλυσε κατ’ ουσίαν το Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού, κάνει ό,τι μπορεί για ν’ αποτελειώσει το σύγχρονο ελληνικό θέατρο με τις πενιχρές επιδοτήσεις της και προγράμματα όπως το «Ολη η Ελλάδα - Ενας Διασυρμός» (οι ίδιοι οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν το ’χουν πει έτσι και δίκιο έχουν), ξεπούλησε την Ακρόπολη και το Σούνιο και το Καλλιμάρμαρο σε ξένους οίκους μόδας για να χαίρεται η Προϊσταμένη της (που λέει ότι ξέρει και από μόδα, τρομάρα της), έχει παρατήσει τα ΔΗΠΕΘΕ στο έλεός της, έβγαλε λάδι το Ελληνικό και κυρίως... κάνει χρυσές δουλειές ως εργολάβος. Δύο δεξιά χέρια έχει ο Μητσοτάρχας σού λέει: τη Μενδώνη και τον Γεραπετρίτη. Και φοβάται ουδέν!
Τώρα, πήγε και τσαμπουκαλεύτηκε, μπροστά στις κάμερες, στην προϊσταμένη Αρχαιοτήτων Αργολίδας, Αλκηστη Παπαδημητρίου. Ο αυταρχισμός και η κατινιά σε όλο της το μεγαλείο... «Λίνα, Λίνα, σαν σε είδα/ Σ’ ένιωσα σαν ναυαρχίδα/ Κι έσκασες σαν καταιγίδα/ Στη χλωρίδα και πανίδα». Βρήκε ένα μπιζέλι κάτω απ’ το στρώμα της η πριγκίπισσα Λίνα κι έγινε το «όταν δεις κακιά γυναίκα, δυο φορές να την χαιρέτα». Λίγο πριν, βέβαια, ξεστομίσει τις χυδαιότητές της, είχε δεχτεί τις χαιρετούρες και τις υποκλίσεις του δημάρχου και λοιπών υπαλλήλων. Υποκλίσεις κανονικές.
Λίνα Λίνα, άκου κι αυτό: Πια δεν έχω χρόνο να σου εξηγώ/ Δύσκολα αντέχω άλλο σου κακό/ Πρώτα μάθε να γροικάς/ Κι ύστερα βγάλε γλώσσα να μιλάς. (Δικό μου αυτό, μουστάκια!)
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας