Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
theodorikakos-mitsotakis
eurokinissi

Νέα «λίστα Πέτσα» από τον Τάκη Θεοδωρικάκο;

Το υπουργείο Ανάπτυξης «χρυσώνει» τα κανάλια για να «πολεμήσει» την... ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ • Προκλητική απόφαση Θεοδωρικάκου

Μοιράζει χρήμα το υπουργείο Ανάπτυξης στα τηλεοπτικά κανάλια για... διαφήμιση κατά της ακρίβειας - ενός προβλήματος που η κυβέρνηση Μητσοτάκη αδυνατεί να αντιμετωπίσει, από το 2021. 

Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ των datajournalists, το υπουργείο θα διαθέσει  8,2 εκατομμύρια ευρώ σε οκτώ τηλεοπτικούς σταθμούς. Τα πρώτα 3,7 εκατ. ευρώ, μάλιστα δόθηκαν ήδη στις 10 Μαρτίου, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Τάκη Θεοδωρικάκου. 

Το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κοινοποίησε την υλοποίηση της 1ης φάσης της «Διαφημιστικής καμπάνιας στο πλαίσιο των μέτρων για την προστασία του καταναλωτή με στόχο την καταπολέμηση της ακρίβειας και του πληθωρισμού».

Η συνολική εκτιμώμενη αξία της 1ης φάσης ανέρχεται σε 3,7 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση, η καμπάνια θα γίνει με την υποστήριξη της εταιρείας «MEDIATECH ΑΕ» στα τηλεοπτικά Μέσα πανελλαδικής κάλυψης καθώς και στα τηλεοπτικά Μέσα Αττικής, Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας.

Όπως αναφέρουν οι datajournalists, η υλοποίηση του έργου θα διαρκέσει 50 ημέρες αλλά με δυνατότητα επέκτασης έως και 31 Δεκεμβρίου 2025.

Από τα 3 εκατ. ευρώ της α’ φάσης (3,7 με ΦΠΑ) που ήδη ξεκινά, τα πανελλαδικής εμβέλειας κανάλια θα εισπράξουν σχεδόν τα μισά. Και συγκεκριμένα 1,75 εκατ. ευρώ, δίχως να συμπεριλαμβάνεται το ΦΠΑ. Μάλιστα, χρήματα θα λάβουν και τα τέσσερα κανάλια της ΕΡΤ.

Τα κανάλια θα λάβουν:

  • ΣΚΑΪ 260.000 ευρώ
  • ΑΝΤ1 300.000 ευρώ
  • STAR 300.000 ευρώ     
  • ALPHA 300.000 ευρώ
  • OPEN 120.000 ευρώ
  • ΜΕGA 300.000 ευρώ
  • ΕΡΤ 1,2,3, NEWS 126.000 ευρώ
  • Μακεδονία TV 40.000 ευρώ

Το υπόλοιπο πόσο, μέχρι τα 3 εκατ. (3,7 εκατ. με ΦΠΑ) θα λάβουν δεκάδες κανάλια τοπικής εμβέλειας, με πολύ μικρότερα κονδύλια.

Τα περιφερειακά κανάλια της Αττικής θα μοιραστούν 137.000 ευρώ, της Θεσσαλονίκης 28.000 ευρώ και της Περιφέρειας 780.000 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι η αρχική απόφαση για τη διαφήμιση της ακρίβειας εκδόθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2024, και «η συνολική επιλέξιμη δημόσια δαπάνη έως 31 Δεκεμβρίου 2025 ανέρχεται σε 8,18 εκατ. ευρώ».

Στόχος της νέας «λίστας Πέτσα», όπως αναφέρεται, είναι: «Η διαφημιστική καμπάνια του Υπουργείου Ανάπτυξης με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους και την ενημέρωση τους για τα εργαλεία και τα μέσα σύγκρισης τιμών βασικών καταναλωτικών αγαθών, και ιδίως την πλατφόρμα "e-καταναλωτής". Περιλαμβάνει την προβολή στα ΜΜΕ και συγκεκριμένα προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων σε τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας, σε περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, καταχωρήσεις σε ημερήσιο και κυριακάτικο τύπο, υπαίθρια διαφήμιση, αφίσες και banners σε ιστότοπους».

Έντονη αντίδραση από τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επέλεξε μια... πρωτότυπη μέθοδο για να αντιμετωπίσει το κύμα ακρίβειας που πλήττει τη χώρα, με αποκλειστική υπεύθυνη την ίδια. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της ιστοσελίδας Data Journalists, το υπουργείο Ανάπτυξης θα δώσει συνολικά 8,2 εκατομμύρια ευρώ στα τηλεοπτικά κανάλια (εθνικής εμβέλειας και  περιφερειακά), για τη «διαφημιστική καμπάνια στο πλαίσιο των μέτρων για την προστασία του καταναλωτή με στόχο την καταπολέμηση της ακρίβειας και του πληθωρισμού». Μάλιστα, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ, ήδη από τις 10 Μάρτη, το υπουργείο προχώρησε στην εκταμίευση 3,7 εκατομμυρίων προς τα κανάλια.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με 8,2 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να διαφημίσει μέτρα που δεν έχουν αποδώσει εδώ και τρία χρόνια, όπως προκύπτει από τον πληθωρισμό, ο οποίος καλπάζει ανενόχλητος.

Αν μη τι άλλο, πάντως, η επινοητικότητα της κυβέρνησης Μητσοτάκη ως προς το να εφευρίσκει τρόπους για να δίνει δημόσιο χρήμα στους εκλεκτούς φίλους της, είναι όντως εντυπωσιακή. Για τα κανάλια και τους καναλάρχες, λεφτόδεντρα υπάρχουν».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Νέα «λίστα Πέτσα» από τον Τάκη Θεοδωρικάκο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας