Την οδυνηρή κατάσταση του σιδηροδρόμου παραδέχθηκε ωμά ο νέος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στις κάμερες στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης μετά την «αυτοψία» - όπως μετέδωσαν τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ - που πραγματοποίησε στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας - Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Κυρανάκης έκανε λόγο για ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που νοσεί βαθιά, επισημαίνοντας μάλιστα πως όλα αυτά τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με «ασπιρίνες», αφήνοντας αιχμές τόσο στους προκατόχους για τα «έργα» που αφήσαν πίσω τους αλλά και όσους καυχιούνται πως τα τρένα μας είναι ασφαλή και λειτουργικά.
«Αυτό το οποίο σίγουρα μπορούμε να πούμε είναι ότι τόσο ο ΟΣΕ, όσο και αρκετά θέματα της Hellenic Train και συνολικά του σιδηροδρομικού δικτύου νοσούν βαθιά και όλα αυτά τα προβλήματα δε λύνονται με μία "ασπιρίνη"», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.
Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε: «χρειάζονται αποφασιστικές κινήσεις, χρειάζονται μεγάλες αλλαγές και χρειάζεται να κινηθούμε με πολύ μεγάλη αποφασιστικότητα. Γι' αυτό έρχομαι στη Θεσσαλονίκη, για να μπορέσω να δω ποια είναι τα προβλήματα στο πεδίο».
Ο νέος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών δεν κατόρθωσε να αποφύγει και την κυβίστηση σχετικά με την τηλεδιοίκηση που δεν υπάρχει σε μεγάλο μήκος σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία λόγω της καταστροφής του από τον Daniel, καθώς αφού επισήμανε πως σε μεγάλο βαθμό του δικτύου λειτουργεί και πως «έχουμε αναλυτικά τα χιλιόμετρα» μετέπειτα παραδέχθηκε ότι «καλώς εχόντων των πραγμάτων» από τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουν τα έργα.
«Περιμένουμε την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, την ερχόμενη εβδομάδα κι εφόσον συμβεί αυτό, τον επόμενο μήνα ξεκινάνε και τα έργα», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης.
Μεϊκόπουλος: Ο Κυρανάκης αδειάζει τη ΝΔ για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο
Δηκτική ήταν η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ, δια του τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, στις δηλώσεις Κυρανάκη, σχολιάζοντας πως «καλωσορίζουμε λοιπόν τον κ. Κυρανάκη στην πραγματικότητα του ελληνικού σιδηροδρόμου, δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών» διερωτώμενος παράλληλα τι έχουν να πουν οι προκάτοχοι του για την διάψευση της πολιτικής τους ατζέντας από τον κ. Κυρανάκη.
Παράλληλα ο κ. Μεϊκόπουλος, δεν άφησε ασχολίαστη τις «ξαφνικές» αυτοψίες του κ. Κυρανάκη που γίνονται πάντα με την «τυχαία» παρουσία καμερών, αναφέροντας πως ο εκάστοτε υπουργός «οφείλει να "χαλιναγωγεί" την προσωπική του φιλοδοξία ως ένδειξη ελάχιστου σεβασμού για το συλλογικό κοινωνικό τραύμα της τραγωδίας των Τεμπών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του κ. Μεϊκόπουλου:
«Τόσο ο ΟΣΕ όσο και αρκετά θέματα της Hellenic Train και συνολικά του σιδηροδρομικού δικτύου νοσούν βαθιά».
Τα παραπάνω δεν αποτελούν δήλωση προερχόμενη από την «κακοπροαίρετη» αντιπολίτευση.
Είναι δήλωση προερχόμενη δια στόματος του νέου αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό.
Καλωσορίζουμε λοιπόν τον κ. Κυρανάκη στην πραγματικότητα του ελληνικού σιδηροδρόμου, δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Κατ' αρχάς ακούμε με μεγάλη ικανοποίηση τον νυν Υπουργό να επιβεβαιώνει τα όσα ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καταγγέλλει επαναλαμβανόμενα εδώ και δύο και πλέον χρόνια.
Τεράστιες ελλείψεις σε μόνιμο, εξειδικευμένο προσωπικό, απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό, συστηματική υποχρηματοδότηση.
Αυτή είναι πραγματικότητα του ελληνικού σιδηροδρόμου σήμερα.
Αναρωτιόμαστε ωστόσο, δεν αποτελούν τα όσα δήλωσε ευθεία διάψευση τον προκατόχων Υπουργών και συνοδοιπόρων του βουλευτών στη ΝΔ;
Ο κ. Καραμανλής δεν ήταν που ως Υπουργός Μεταφορών μάς «κουνούσε το δάχτυλο» και διαβεβαίωνε για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στη χώρα;
Ο κ. Σταϊκούρας δεν ήταν που ως Υπουργός Μεταφορών μάς διαβεβαίωνε από το βήμα της Βουλής ότι ο σιδηρόδρομος «αλλάζει σελίδα» με το νέο κυβερνητικό «σχέδιο δράσης» που μάλιστα έχει εγκρίνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
Ένα ταξίδι μίας ώρας και κάτι με το τρένο ήταν φαίνεται αρκετό για τον κ. Κυρανάκη, ώστε να «γυρίσει την πλάτη» στους προκατόχους του και συνταχθεί πλήρως με την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Θα θέλαμε ωστόσο να ακούσουμε τι έχουν να πουν οι προκάτοχοι του νυν αναπλ. Υπουργού Μεταφορών για την ευθεία διάψευση της πολιτικής τους ατζέντας σε σχέση με την κατάσταση στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Κάτι τελευταίο.
Ο τρόπος με τον οποίο επιλέγει κάθε πολιτικό πρόσωπο να αυτοπροβάλλεται είναι προσωπική επιλογή που κρίνεται από τον ελληνικό λαό.
Όταν όμως πρόκειται για ένα τόσο κρίσιμο για την ελληνική κοινωνία θέμα, όπως η συνεχιζόμενη παθογένεια του ελληνικού σιδηροδρόμου, καλό θα είναι η προσωπική κάμερα που ακολουθεί κατά πόδας τον κ. Κυρανάκη να μένει σπίτι.
Ο εκάστοτε Υπουργός οφείλει να «χαλιναγωγεί» την προσωπική του φιλοδοξία ως ένδειξη ελάχιστου σεβασμού για το συλλογικό κοινωνικό τραύμα της τραγωδίας των Τεμπών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας