Μήνυμα εξωστρέφειας εν μέσω εσωκομματικής κρίσης στέλνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με μια σειρά παρεμβάσεων στη Βουλή για φλέγοντα ζητήματα όπως η ακρίβεια, οι υψηλές τραπεζικές χρεώσεις και προμήθειες, τα προβλήματα των δανειοληπτών, αλλά και η κατάσταση στο σιδηρόδρομο ενώ εξακολουθεί να αναζητείται η απονομή δικαιοσύνης για το έγκλημα στα Τέμπη.
Στο πλαίσιο αυτό η Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ άμεσα αναλαμβάνει τις κάτωθι πρωτοβουλίες:
1. Κατάθεση Τροπολογίας για τους δανειολήπτες στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων στο σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις» -
Στην τροπολογία που θα εισηγηθεί ο πρόεδρο της Κ.Ο, Νίκος Παππάς στην Ολομέλεια (Πέμπτη 26/9/24), τα βασικά σημεία θα είναι τα εξής:
- Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή.
- Η δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης.
- Πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση.
2. Αίτημα ειδικής συνεδρίασης της Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου για ζητήματα του Αγροτικού Τομέα, με θέμα τις καθυστερήσεις πληρωμών από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, τα προβλήματα με εκτιμήσεις ζημιών και η ανάγκη μεταρρύθμισης κι εκσυγχρονισμού του ΕΛΓΑ, καταγγελίες για απευθείας αναθέσεις και κακοδιαχείριση στον ΕΛΓΟ Δήμητρα.
3. Αίτημα για τη σύγκληση των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ώστε να συζητηθεί η απαράδεκτη πολιτική τιμολόγησης των τραπεζών (ύψος προμηθειών - επιτοκιακή διαφορά).
Όπως τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση:
«• H Ν.Δ. επιτρέπει στις τράπεζες να κερδοφορούν αλόγιστα και να καθορίζουν την οικονομική ζωή της χώρας και τη ρευστότητα της οικονομίας εις βάρος νοικοκυριών και ΜμΕ. Ο κ. Χατζηδάκης ελπίζει σε «αυτορρύθμιση» των τραπεζών (προμήθειες), διαρροές του μιλούν για δυνατότητα νομοθετικής παρέμβασης, που δεν αξιοποιεί.
• 1 ως 3 ευρώ (για ποσά ως 1.000 ευρώ) η προμήθεια για εμβάσματα με αποστολή σε ως τρείς ημέρες. 2,5 ως 4,5 ευρώ η προμήθεια για τις άμεσες πληρωμές.
• Στο 5,56% η διαφορά επιτοκίων καταθέσεων και δανείων - παραμένει δυσθεώρητη».
4. Επίκαιρη Επερώτηση για την ακρίβεια
Με την επίκαιρη ερώτηση ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προτείνει:
- Θέσπιση ανώτατου περιθωρίου μεικτού κέρδους στους τομείς διύλισης πετρελαίου, παραγωγής και εμπορίας ενέργειας, εισαγωγής/παραγωγής και εμπορίας τροφίμων και βιομηχανικών αγαθών και εισαγωγής/παραγωγής και εμπορίας αγροτικών εφοδίων και φυτοφαρμάκων.
- Μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ για ένα έτος για άλευρα, δημητριακά, κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, έλαια, λαχανικά, είδη βρεφικής διατροφής και περιποίησης. Μείωση συντελεστών στο 6% και 13%, από 13% και 24%, για τα υπόλοιπα. Θέσπιση σε μόνιμη βάση, των συντελεστών ΦΠΑ στο 21%, 11%, 5%.
- Θέσπιση μηχανισμού ελέγχου της αισχροκέρδειας, προστασίας καταναλωτή και αγροτικού εισοδήματος.
Παρέμβαση για τα Τέμπη
Κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα ημερήσιας διάταξης την ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρα, σχετικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα, τη δημιουργία της νέας σιδηροδρομικής εταιρείας, καθώς και το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και επενδύσεων του ελληνικού σιδηροδρόμου, η Γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεοδώρα Τζάκρη αναφέρθηκε στην προκηρυχθείσα απεργία, από τα σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που καταγγέλλουν τα συνεχιζόμενα προβλήματα ασφάλειας, υποδομών και εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου και στην έλλειψη βούλησης από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να ανταποκριθεί άμεσα στα ζητήματα αυτά.
Επισήμανε το πόρισμα κόλαφο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων για την ασφάλεια των τρένων στην Ελλάδα και για την απουσία ανάληψης ευθυνών όλων των σιδηροδρομικών φορέων. Επιπλέον, αναφέρθηκε τόσο στην κατεπείγουσα σύσταση του Εθνικού Οργανισμού Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ) προς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τον ΟΣΕ, την ΡΑΣ και τον ΓΑΙΟΣΕ, για σοβαρό κίνδυνο ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, όσο και στο έγγραφο της Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που αποφάσισε το κλείσιμο συγκεκριμένων σιδηροδρομικών γραμμών, για λόγους ασφαλείας.
Η Θ. Τζάκρη στηλίτευσε «την ανικανότητα της κυβέρνησης, με αφορμή το σοβαρό περιστατικό με τα δύο τρένα, που κινούνταν αντίθετα, στην ίδια γραμμή, στους Αγ. Αναργύρους, όπου για μόλις 700 μέτρα δεν υπήρξαν νέα «Τέμπη» και για το οποίο παρενέβη ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, καθώς και για την πρόσκρουση, μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών, της αμαξοστοιχίας Χαλκίδα–Αθήνα, σε πεσμένα δέντρα, που προκάλεσαν το διεμβολισμό του θαλάμου μηχανοδήγησης. Επ’ αυτών των περιστατικών, τα οποία ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Οικονόμου χαρακτήρισε ως επουσιώδη, έθεσε σαφή ερωτήματα προς τον κ. Υπουργό, αναφορικά με την αδυναμία λειτουργίας των αυτομάτων συστημάτων, τη μη λειτουργία της τηλεδιοίκησης και την αδυναμία της Κυβέρνησης να εγγυηθεί ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα καταστεί ασφαλής και εφάμιλλος των αντιστοίχων ευρωπαϊκών. Στη βάση αυτή, εξέφρασε την ευχή της να μην ανταποκρίνονται στην αλήθεια τα δημοσιεύματα, που συνδέουν την πρόσφατη πρόταση τοποθέτησης του κ. Τζιτζικώστα, ως ο νέου Επίτροπου Μεταφορών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ταυτόχρονα με την εκλογή της κας Βόζενμπεργκ ως επικεφαλής της Επιτροπής Μεταφορών στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, με την επιδίωξη της Κυβέρνησης να «θαφτεί» η τραγωδία των Τεμπών και σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
Αναφέρθηκε επίσης, για ακόμα μια φορά, στην αναγκαιότητα της προαστιακής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών, που αποτελεί ένα έργο φιλικό προς το περιβάλλον, που θα οδηγήσει στη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, με ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας