Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.8° 18.0°
2 BF
70%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.3° 16.6°
2 BF
83%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
19.0° 18.2°
3 BF
77%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
2 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
2 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.8° 17.8°
1 BF
80%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.3° 17.8°
5 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.3° 17.9°
1 BF
62%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
2 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
20.1° 18.8°
1 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
83%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
2 BF
63%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.3° 17.3°
2 BF
68%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
2 BF
80%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Egnatia

Υπογραφή Σύμβασης Παραχώρησης Εγνατίας Οδού και 3 κάθετων οδικών αξόνων της

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (Bloomberg: GEKTERNA GA / RIC: HRMr.AT) ανακοινώνει ότι υπέγραψε σήμερα, ως αρχικός μέτοχος και μέλος της εταιρείας «ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», τη σύμβαση παραχώρησης αναφορικά με το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός, καθώς και των τριών (3) καθέτων προς αυτόν οδικών αξόνων, για χρονικό διάστημα 35 ετών, με αντισυμβαλλόμενους το Ελληνικό Δημόσιο και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.).

Η εταιρεία με την επωνυμία «ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (ο Παραχωρησιούχος), η οποία συστάθηκε για τους σκοπούς της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) και EGIS PROJECTS S.A.S. (25%), μέσω της σύμβασης αναλαμβάνει:

Α. το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης:

I. του αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”) έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία, μήκους 658 χιλιομέτρων, εκτεινόμενος από την Ηγουμενίτσα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφερειακή Ενότητα του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία), ως προς τον οποίο ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Ανάταξης.

II. του οδικού άξονα Σιάτιστα– Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή που οδηγεί στην Αλβανία, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού «εκτεταμένου οδικού δικτύου» (Trans-European“Comprehensive Road Network”) και διαθέτει οκτώ (8) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, συνδέει μέσω του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65 - σήμερα υπό κατασκευή) την Αλβανία με την ηπειρωτική Ελλάδα και την μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, διαθέτει συνολικό μήκος 69,3 χιλιόμετρα και τεχνικά χαρακτηριστικά όμοια με εκείνα του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού.

III. του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι μήκους 60 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με τρεις (3) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, ο οποίος συνδέει την Ελλάδα με την Π.Γ.Δ.Μ. στο μεθοριακό σταθμό Ευζώνων, σε σχέση με τον οποίο, μεταξύ άλλων, ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Αναβάθμισης Καθέτων Αξόνων.

IV. του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, μήκους 95,5 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με δεκαεπτά (17) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, συνδέει, μέσω της Εγνατίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Π.Α.Θ.Ε. τη δυτική Βουλγαρία με την ηπειρωτική Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και έχει κατασκευασθεί, με προδιαγραφές παρόμοιες με εκείνες της Εγνατίας Οδού (με εξαίρεση το οδικό τμήμα Χριστός –Αμπέλα, μήκους 10,176 χιλιομέτρων σε σχέση με το οποίο ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Αναβάθμισης Καθέτων Αξόνων).

V. των παρόδιων αυτών εκτάσεων, από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και των ανωτέρω τριών καθέτων οδικών αξόνων,

Β. το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης, χρηματοδότησης και εκτέλεσης σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στη Σύμβαση Παραχώρησης Υπηρεσιών και εντός του χρονικού πλαισίου που καθορίζεται σε αυτή, του έργου της αναβάθμισης με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου αφενός του τμήματος Χαλάστρα – Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και αφετέρου του τμήματος Χριστός – Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χλμ. περίπου, όπως περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης Υπηρεσιών.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας περιλαμβάνουν την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή, το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την καταβολή του τιμήματος, και κατόπιν της εκπλήρωσης όλων των συμβατικών προϋποθέσεων παράδοσης-παραλαβής, την έναρξη της παραχώρησης εντός του 2024.

Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του. Ενισχύει το μέγεθος και την αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς και την παραγωγή σημαντικών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση, επιτρέποντας τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου.

Υπενθυμίζεται πως ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειριζόμενος περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων (με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού) και εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου κ.ά.

Αναφερόμενος στην υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης δήλωσε: «Η επικράτηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε έναν τόσοεμβληματικό διεθνή διαγωνισμό καταδεικνύει τη συνέπεια με την οποία υλοποιούμε εδώ και χρόνια την επιχειρηματική μας στρατηγική, συμβάλλοντας όχι μόνο στην ανάπτυξη του Ομίλου μας, αλλά στη συνολική ευημερία της Ελλάδας. Πραγματοποιώντας ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία αντί της απλής ανάληψης δημοσίων έργων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω σοβαρών κι ανταγωνιστικών προσφορών που διασφαλίζουν τόσο τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρείας, όσο και ιδιαιτέρως ικανοποιητικούς όρους για το ελληνικό Δημόσιο, εισφέρει στα δημόσια ταμεία πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.), κάνοντας πράξη ένα επενδυτικό πλάνο άνω 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Υπογραφή Σύμβασης Παραχώρησης Εγνατίας Οδού και 3 κάθετων οδικών αξόνων της

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας