Η επανασύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη, η οποία διακόπηκε πρόσφατα με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ήταν το βασικό αίτημα που έθεσαν στα μέλη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) η περιφερειάρχης Β. Αιγαίου, βουλευτές και εκπρόσωποι φορέων που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση του ΣΑΣ.
Ενα από τα βασικά θέματα της συνεδρίασης ήταν η προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού για τρεις άγονες (επιδοτούμενες) δρομολογιακές γραμμές του Βορείου Αιγαίου. Μία από αυτές είναι η Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Καρλόβασι, για την οποία η προκήρυξη προβλέπει την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα τη χειμερινή περίοδο και τριών τη θερινή με αφετηρία το λιμάνι της Καβάλας.
«Αναπτυξιακή ώθηση»
Η περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Χριστιάνα Καλογήρου, ζήτησε τη δυνατότητα προσέγγισης του πλοίου που θα εκτελεί το δρομολόγιο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και υποστήριξε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε όλο το Αιγαίο, ενώ η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή επισήμανε την ανάγκη να προχωρήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με τη Βόρεια Ελλάδα καθώς και να υπάρξει σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης πριν από μερικούς μήνες αποφάσισε το πλοίο που εκτελούσε το επιδοτούμενο δρομολόγιο προς Βόρεια Ελλάδα να μην προσεγγίζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και επίνειο για τη Β. Ελλάδα όρισε το λιμάνι της Καβάλας στο πλαίσιο του εξορθολογισμού στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, όπως έχει εξηγήσει αρκετές φορές. Εξηγώντας την απόφαση που πήρε είχε αναφέρει στη Βουλή ότι μετά τη μεγάλη επένδυση της Εγνατίας η Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη είναι πολύ κοντά. Η χρονική απόσταση, εάν πάμε με αυτοκίνητο, είναι περίπου μία ώρα. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση όμως είναι περίπου 3,5 ώρες.
Η περιφερειάρχης επισήμανε επίσης την ανάγκη κατά τη θερινή περίοδο, και ειδικά για τη Λήμνο, της ενίσχυσης των επιδοτούμενων δρομολογίων, ενώ κατέγραψε την ανάγκη τα ενδιάμεσα δρομολόγια των πλοίων να προσεγγίζουν όλα τα λιμάνια των νησιών του Β. Αιγαίου.
Παρά τη δέσμευση
Η Αγνή Καλογερή ζήτησε να διασφαλιστεί από το υπουργείο ότι δεν θα υπάρξει μείωση των δρομολογίων από τον Πειραιά για τα νησιά του Β. Αιγαίου, ενώ επισήμανε ότι στα θέματα της ημερήσιας διάταξης του ΣΑΣ δεν περιλαμβανόταν η αύξηση των εσωτερικών δρομολογίων του νομού Σάμου με αύξηση της επιδότησης γι’ αυτά, παρά τη σχετική δέσμευση του υπουργού Ναυτιλίας κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Σάμο.
Η γνωμοδότηση του ΣΑΣ βρίσκεται ήδη στα χέρια του υπουργού Ναυτιλίας, ο οποίος θα λάβει και τις τελικές αποφάσεις.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας