Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
kikilias moralis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
«Περιμένουμε ανάλογες και πολύ γενναίες κινήσεις από τους ακτοπλόους σε ό,τι έχει να κάνει με τις τιμές των εισιτηρίων από την 1η Μαΐου» δηλώνει ο Βασίλης Κικίλιας | ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ/EUROKINISSI

Γόρδιος δεσμός οι τιμές των εισιτηρίων

Σε αναμονή το υπουργείο Ναυτιλίας, υπενθυμίζει ότι για τα ταχύπλοα το καύσιμο δεν έχει αλλάξει και δεν υπάρχει δικαιολογία να αυξηθούν οι τιμές ● Εντονες αντιδράσεις από τους προέδρους των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων για την τροπολογία ● Υποστηρίζουν ότι οι απώλειες των εσόδων τους θα είναι καταστροφικές και ζητούν την απόσυρσή της.

Καμία επίσημη ανακοίνωση δεν υπήρξε μέχρι χθες τουλάχιστον από τις δύο Ενώσεις που εκπροσωπούν τους ακτοπλόους, ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) και ΣΕΤΚ (Σύνδεσμος Εφοπλιστών Ταχυπλόων και Κρουαζιέρας), για μείωση ή ακόμα και για συγκράτηση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτήριων, μετά την κατάθεση της τροπολογίας από τον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια με την οποία μειώνονται κατά 50% τα λιμενικά τέλη. Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση ανεβάζει το θέμα πολύ ψηλά -ειδική αναφορά υπήρχε και στο χθεσινό κυριακάτικο μήνυμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη- όλα δείχνουν ότι ελπίζει στην... καλή διάθεση των ακτοπλόων και αναμένει τις επόμενες κινήσεις τους.

Αυτό έγινε ξεκάθαρο εξάλλου και από τη συνέντευξη που παραχώρησε το Σάββατο ο Β. Κικίλιας στον «Σκάι», ο οποίος φυσικά επέμενε στην αρχική του θέση, ότι έπρεπε να βρουν έναν τρόπο να προστατεύσουν τους πολίτες από τις αυξήσεις που θα γίνονταν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων από 1η Μαΐου και για τον λόγο αυτό κατατέθηκε και η σχετική τροπολογία, εξηγώντας ότι η 50% μείωση των λιμενικών τελών σε όλα τα λιμάνια της χώρας, συν τους παραχωρησιούχους, δηλαδή την Cosco, το λιμάνι Θεσσαλονίκης, τον κύριο Σαββίδη κ.λπ., δίνει τη δυνατότητα να εξοικονομηθούν από 30 έως 35 εκατομμύρια ευρώ.

Ωστόσο στη συνέχεια είπε: «Τώρα τον λόγο τον έχουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, η αγορά είναι ελεύθερη και ρυθμίζεται. Νομίζω όμως ότι είναι ένα σημαντικό κίνητρο ανάσχεσης και θέλω να πω, παράλληλα, ότι για τα ταχύπλοα το καύσιμο δεν έχει αλλάξει. Επομένως, περιμένουμε ανάλογες και πολύ γενναίες κινήσεις από τους ακτοπλόους σε ό,τι έχει να κάνει με τις τιμές των εισιτηρίων από την 1η Μαΐου».

Πάντως εάν το υπουργείο θέλει πραγματικά να διαπιστώσει τι ακριβώς θα συμβεί με τα εισιτήρια από την 1η Μαΐου και τι θα πράξουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, μπορεί να το ελέγξει μέσου του Παρατηρητηρίου Τιμών που υπάρχει και λειτουργεί στο υπουργείο -τουλάχιστον αυτό είχε δηλώσει ο προηγούμενος υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης-, το οποίο τους δίνει τη δυνατότητα να καταγράψουν πού βρίσκονται σήμερα οι τιμές ανά εταιρεία, ανά πλοίο και γραμμή.

Η απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει κατά 50% τα λιμενικά τέλη προκαλεί ήδη τις πρώτες έντονες αντιδράσεις από τους προέδρους των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων (ΔΛΤ) και ζητούν την απόσυρσή της. Ο πρόεδρος του ΔΛΤ Θήρας Γ. Νομικός με επιστολή του στο υπουργείο Ναυτιλίας σημειώνει ότι το όφελος του επιβάτη θα είναι ελάχιστο, ενώ η ζημία για τα λιμενικά ταμεία θα είναι τεράστια, καθώς θα μειωθούν 50% τα έσοδά τους και θα οδηγήσουν σε μαρασμό και πλήρη υποβάθμιση των υπηρεσιών τους.

«Αντί να αυξηθούν ή να παραμείνουν σταθερά τα τέλη, που είναι από το 2007 τα ίδια, αντίθετα μειώνονται», τονίζει και υποστηρίζει ότι με τη μείωση των τελών στο 50% τα έσοδα του ΔΛΤ της Σαντορίνης θα μειωθούν κατά 1.500.000 ευρώ τουλάχιστον. Τέλος, επισημαίνει ότι στην τροπολογία αναφέρεται πως «δύναται να χρηματοδοτηθούν από το Πράσινο Ταμείο», σχολιάζοντας ότι «το δύναται είναι ελάχιστη πιθανότητα και όχι βεβαιότητα. Η Ιστορία έχει δείξει ότι μόνο η τοπική διαχείριση είναι αποτελεσματική και γρήγορη».

Απόσυρση της μείωσης λιμενικών τελών ζητά η Νέα Αριστερά

Τονίζει ότι η δήθεν μείωση κατά 50% καλύπτει νέα γενναία χρηματοδότηση ιδιωτικών επιχειρήσεων, σημειώνοντας ότι «το Πράσινο Ταμείο επιστρατεύεται για να χρηματοδοτεί και ιδιωτικά έργα υποδομής

«Παραπλανητική, αδιαφανή και αντιλαϊκή» χαρακτηρίζει την τροπολογία που κατέθεσε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας για μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών, με στόχο να συγκρατηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, το Δίκτυο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Αριστεράς. Σε ανακοίνωση τονίζει ότι «η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια, επιχειρεί για ακόμη μία φορά να παραπλανήσει τους πολίτες, παρουσιάζοντας ως δήθεν φιλολαϊκό και υπέρ της νησιωτικότητας ένα μέτρο που, στην πραγματικότητα, ενισχύει για πολλοστή φορά τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και τους ιδιώτες διαχειριστές λιμένων – και μάλιστα μέσω του Πράσινου Ταμείου».

Υποστηρίζει ότι η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική:

● Η μείωση για τον επιβάτη είναι αμελητέα. Από τα 0,65 ευρώ που χρεώνεται σήμερα ως λιμενικό τέλος στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο, η «γενναία» μείωση αποδίδει... 33 λεπτά στον επιβάτη. Αν υποτεθεί, φυσικά, ότι αυτό το ποσό θα μετακυλιστεί και στην τιμή του εισιτηρίου – κάτι που δεν προβλέπεται ούτε επιβάλλεται από την τροπολογία.

● Η μείωση αφορά πρωτίστως τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς οι υπόλοιπες παρεμβάσεις αφορούν τέλη ελλιμενισμού και άλλες χρεώσεις που επιβαρύνουν τις εταιρείες και όχι τους επιβάτες.

● Καμία κοστολόγηση του μέτρου δεν έχει παρουσιαστεί. Καμία εκτίμηση από πού θα αντισταθμιστεί η απώλεια των αντίστοιχων εσόδων του Δημοσίου και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων. Οπως επισημαίνει και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το υπουργείο Ναυτιλίας δεν απέστειλε καν τα απαραίτητα στοιχεία.

● Καμία δέσμευση για ισόποση μείωση των ναύλων δεν υπάρχει.

● Το Πράσινο Ταμείο επιστρατεύεται για να χρηματοδοτεί έργα υποδομής ή λειτουργίας ακόμα και λιμένων που τους εκμεταλλεύονται ιδιωτικές άκρως κερδοφόρες εταιρείες, όπως η Cosco στον Πειραιά ή ο όμιλος εταιρειών υπό τον Σαββίδη στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για παραβίαση του σκοπού του Ταμείου, το οποίο χρηματοδοτείται από τους πολίτες για περιβαλλοντικές δράσεις και όχι για να υποκαθιστά τις υποχρεώσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών ή των ιδιωτικών λιμανιών.

Τέλος, εξηγεί ότι η τροπολογία ανοίγει τον δρόμο, ώστε όλοι οι φορείς διοίκησης λιμένων, ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακού καθεστώτος (δημόσιοι ή ιδιωτικοί), να χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο για έργα λιμενικής υποδομής.

Για τον σκοπό αυτό διευρύνει την γκάμα έργων που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από αυτό, καθώς προσθέτει την ανάσυρση ναυαγίων που μέχρι τώρα ήταν υποχρέωσή τους. Ετσι, κερδοφόροι κολοσσοί, όπως ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, θα μπορούν να εισπράττουν δημόσιους πόρους για να εκτελούν έργα που με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης ήταν δική τους υποχρέωση να καλύπτουν.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Γόρδιος δεσμός οι τιμές των εισιτηρίων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας