Μπορεί να ανακυκλώνει την ανεργία με προγράμματα απασχόλησης (που συχνά συνοδεύονται από οσμή σκανδάλου), μπορεί να έχει αποστολή την αντιμετώπιση της ανεργίας και των συνεπειών της αλλά να επιδοτεί μόνο ένα μικρό ποσοστό των ανέργων, όμως στην «πλούσια» διαφημιστική δαπάνη -και μάλιστα με απευθείας αναθέσεις- η ΔΥΠΑ είναι πρωταγωνίστρια.
Πρώτα όμως, τα ίχνη της… τσιγκουνιάς. Τον Φεβρουάριο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ήταν 960.134 άτομα. Από αυτά, επιδοτήθηκαν μόλις 257.492 (το 26,8%), ενώ συνεχίζουν να είναι δικαιούχοι επιδότησης μόλις 167.481 (το 17,5%). Η… τσιγκούνα ΔΥΠΑ δεν είναι υπηρεσία χωρίς πόρους, καθώς διαχειρίζεται τις εισφορές πολιτών υπέρ ανεργίας, την κρατική επιχορήγηση και ευρωπαϊκούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.
Στον αντίποδα, η ΔΥΠΑ αποδεικνύεται πολύ «απλόχερη» όσον αφορά τις δαπάνες για διαφήμιση, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν εκτοξευτεί. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν για το 2024, δαπανήθηκαν για διαφήμιση (σε ραδιόφωνα, τηλεοπτικά κανάλια, έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο) 678.739,11 ευρώ. Πρόκειται για το δεύτερο υψηλότερο ρεκόρ στην πενταετία 2020-2024, με υψηλότερο το 2023, όταν δαπανήθηκαν για διαφήμιση 1.006.906 ευρώ.
Στο πλαίσιο της δαπάνης του 2024, ποσό 583.210 ευρώ δαπανήθηκε στο πλαίσιο των λοιπών δράσεων και απ’ αυτό 115.320 ευρώ δόθηκαν με 6 αποφάσεις στην εταιρεία UPTOWN MEDIA. Ενδεικτική περίπτωση ακριβής αυτοδιαφήμισης είναι το έργο «Success stories - Ανάδειξη έργου ΔΥΠΑ, ενημέρωση πολιτών για νέες δυνατότητες, σχεδιασμός και παραγωγή 4 μίνι βίντεο» με δαπάνη 33.480 ευρώ.
Στα τηλεοπτικά κανάλια -οποία έκπληξη- η μεγαλύτερη δαπάνη έχει εκταμιευτεί για τον ΣΚΑΪ (7.686,02 ευρώ), με δεύτερη για το Βεργίνα TV (7.167,20 ευρώ), ενώ όσον αφορά τους ραδιοφωνικούς σταθμούς οι τέσσερις πρώτοι σε διαφημιστική… επιδότηση είναι της Θεσσαλονίκης (Plus Radio, Cosmoradio, Ράδιο 1 και Θεσσαλονίκη 89FM) με συνολική διαφημιστική δαπάνη 8.784,16 ευρώ. Στη Βόρεια Ελλάδα το κυβερνών κόμμα έχει μεγάλες απώλειες, οπότε χρειάζεται εντατικότερη διαφήμιση για τα πεπραγμένα της ΔΥΠΑ για την… ανεργία.
Φυσικά, η αυτοδιαφήμιση για τα περί την ανεργία πεπραγμένα της ΔΥΠΑ απαιτεί… άμεσες δράσεις, γι’ αυτό ΟΛΕΣ οι σχετικές δράσεις έχουν δαπάνη έως 30.000 ευρώ ώστε να μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση…
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος των Υπαλλήλων της ΔΥΠΑ στη σχετική ανακοίνωση, αφού παραθέτει τα στοιχεία, καταλήγει επισημαίνοντας ότι ένας οργανισμός εντεταλμένος στη συνδρομή των ανέργων και στην αντιμετώπιση της ανεργίας δεν χρειάζεται καν να αυτοδιαφημίζεται και τα σχετικά ποσά θα έπρεπε να χρηματοδοτήσουν δράσεις πραγματικής συνδρομής των ανέργων (επίδομα ανεργίας, επισκευή αδιάθετων σπιτιών ΟΕΚ κ.λπ.).
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας