Εντολή για εντατικοποίηση των ελέγχων και άμεση διενέργεια έκτακτων επιθεωρήσεων έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας για όλα τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία. Σε σχετικές εγκυκλίους που ήδη έχουν αποσταλεί, οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας και με προτεραιότητα σε πλοία:
● Που δραστηριοποιούνται σε προορισμούς με αναμενόμενη αυξημένη επιβατική κίνηση.
● Ανω των 20 ετών.
● Με υλικό κατασκευής το ξύλο.
● Μεταφορικής ικανότητας άνω των 50 επιβατών.
Οι ανακοινώσεις του Β. Κικίλια προκάλεσαν την παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ (Τμήμα Ναυτιλίας) που με ανακοίνωσή του με τίτλο «Η ασφαλής ναυσιπλοΐα απαιτεί γενναίες αποφάσεις και όχι μόνο δηλώσεις και έκτακτες επιθεωρήσεις» σχολιάζει ότι «ο κ. υπουργός δεν πρωτοτυπεί, αλλά ακολουθεί την ορθή πρακτική που υιοθέτησαν οι περισσότεροι υπουργοί Ναυτιλίας διαφορετικών κυβερνήσεων, για τη διενέργεια έκτακτων επιθεωρήσεων ενόψει της αυξημένης ζήτησης λόγω της περιόδου του Πάσχα» και ρωτά τον υπουργό:
1. Εφόσον η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και για τον κ. υπουργό, θα προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τα σωστικά μέσα των εκατοντάδων πλοίων που εφοδιάζονται με πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης; Θα αλλάξει επιτέλους το Βασιλικό Διάταγμα 36 του 1967, το οποίο περιγράφει απαρχαιωμένες προδιαγραφές ή στερείται προδιαγραφών για τα μέσα και τις ακολουθούμενες διαδικασίες; Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε εκπονήσει νέο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος αλλά η κυβερνητική αλλαγή του 2019 εμπόδισε την έκδοσή του. Εκτοτε η κυβέρνηση της Ν.Δ., ενώ στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου από τον ΣΥΡΙΖΑ διαβεβαίωνε είτε ότι το σχέδιο Π.Δ. προωθείται (απάντηση του κ. Πλακιωτάκη σε από 28/7/2022 ερώτηση) είτε ότι θα έχει προωθηθεί έως τις 30/6/2023 (απάντηση του κ. Κατσαφάδου σε ερώτηση στις 27/3/2023), δεν έχει πράξει απολύτως τίποτα. Σε νέα ερώτηση που κατέθεσαν 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία του τομεάρχη Ναυτιλίας Αλ. Μεϊκόπουλου (7/2/2025), ο υπουργός κ. Στυλιανίδης απάντησε ότι το σχέδιο «βρίσκεται σε στάδιο τελικής επεξεργασίας και θα ακολουθήσει διαδικασία ανταλλαγής απόψεων επί αυτού με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».
2. Θα λάβει υπόψη τις αιτιάσεις της ΠΝΟ για τους χρόνους των δρομολογίων, τα προβλήματα υπερεργασίας, την παραβίαση κανόνων ασφαλείας και θα αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες;
3. Θα επαναφέρει τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την επιβολή υψηλών προστίμων για την παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας στα πλοία, τις οποίες κατάργησε η κυβέρνηση της Ν.Δ.;
Τέλος, επισημαίνει ότι «για να είναι στην πράξη η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας προτεραιότητα, θα πρέπει ο νέος υπουργός να λάβει γενναίες αποφάσεις που θα σημάνουν πρόσθετες δαπάνες για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Θα τολμήσει να κινηθεί προς την κατεύθυνση της προστασίας επιβατών και πληρωμάτων ή θα ακολουθήσει την πολιτική εξυπηρέτησης των εφοπλιστικών συμφερόντων στα βήματα των προκατόχων του;».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας