Παραδόθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας το σχέδιο για τη βελτίωση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, το οποίο ετοίμαζε εδώ και πολύ καιρό το Επιμελητήριο Κυκλάδων, προετοιμάζοντας παράλληλα το επόμενο βήμα του, με τη διοργάνωση διευρυμένης συνάντηση εργασίας στη Σύρο, με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας και των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας, των βουλευτών, καθώς και των εκπροσώπων Α’ και Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των τοπικών φορέων καθώς και των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Για την κατάρτιση του σχεδίου, το Επιμελητήριο αναφέρει ότι ζήτησε τη γνώμη των δημάρχων όλων των νησιών του νομού, άλλων επαγγελματικών φορέων, του Δικηγορικού Συλλόγου, της Ενωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Κυκλάδων, αλλά και δημόσια τη γνώμη κάθε ενδιαφερόμενου για το θέμα αυτό. Το συγκεκριμένο σχέδιο αφορά τις γραμμές δημόσιου συμφέροντος (άγονες γραμμές) για τις Κυκλάδες και όχι τις κύριες γραμμές που ελεύθερα επιλέγουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Προφανώς όμως λαμβάνονται υπόψη οι κύριες γραμμές, τόσο για τα συμβατικά πλοία που δραστηριοποιούνται όλο τον χρόνο όσο και για τα ταχύπλοα που δραστηριοποιούνται λιγότερους μήνες.
Για την εκπόνηση του σχεδίου έλαβαν υπόψη τα παρακάτω:
● Την ανάγκη αποκατάστασης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών με στόχο τη βελτιστοποίηση του μεταφορικού έργου.
● Την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και όσων έχουν ανάγκη μετακίνησης (π.χ. δικηγόροι, δημόσιοι υπάλληλοι) των Κυκλάδων.
● Την εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών και εν μέρει και των επισκεπτών.
● Την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων σε ό,τι αφορά θέματα υγείας.
● Την εξυπηρέτηση των αθλητικών σωματείων των Κυκλάδων και ιδιαίτερα τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των ακαδημιών και των μικρών αθλητών.
● Την ελλιπή σύνδεση των Δυτικών και Ανατολικών Κυκλάδων με τη Σύρο.
● Τη δυνατότητα σύνδεσης των μικρών νησιών, μέσω ανταπόκρισης, με τον Πειραιά.
● Την καλύτερη εξυπηρέτηση και την ποιοτικότερη σύνδεση των μικρών νησιών, που μονίμως βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, μέσω αξιόπλοων πλοίων.
● Την έλλειψη κατάλληλων πλοίων, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός να γίνει με δύο πλοία. Είναι προφανές ότι αν υπήρχαν διαθέσιμα τρία πλοία, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις θα ήταν απείρως καλύτερες.
● Την ταχύτητα με 15 μίλια (εννοείται ότι αν υπάρξουν πλοία μεγαλύτερης ταχύτητας θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού).
● Την προσθήκη ενός τρίτου πλοίου (ταχύπλοου) ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιών για τα μικρά νησιά, κάτι που οφείλει η πολιτεία στην περιοχή, αλλά και να καλυφθούν ελλείψεις του ακτοπλοϊκού δικτύου.
● Τη βιωσιμότητα των πλοίων που θα δρομολογηθούν στις γραμμές σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας