Εντονος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί στον επιχειρηματικό κόσμο του Πειραιά λόγω του «εμπορικού πολέμου» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, ενώ πολλοί χρήστες λιμενικών εγκαταστάσεων αναρωτιούνται τι θα σημάνει για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας στην περίπτωση που «στοχοποιηθεί» από τις ΗΠΑ το λιμάνι του Πειραιά σε μια πιθανή κλιμάκωση του «εμπορικού πολέμου» μεταξύ ΗΠΑ - Κίνας.
Οι ανησυχίες αυτές και οι επιπτώσεις στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας από τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις αλλά και από τον «εμπορικό πόλεμο» που πυροδότησαν οι ΗΠΑ με την επιβολή δασμών αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δ.Σ. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ). Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης, εξέφρασε τον προβληματισμό του για την επικείμενη απόφαση των ΗΠΑ να επιβάλλουν υπέρογκα τέλη ελλιμενισμού σε πλοία που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι θα πρυτανεύσει η λογική και μια τέτοια απόφαση δεν θα ληφθεί, όπως τουλάχιστον αυτή εξαγγέλθηκε.
Παράλληλα υπενθύμισε ότι ο ελληνικός εφοπλισμός έχει ναυπηγήσει αλλά και ναυπηγεί σημαντικό αριθμό εμπορικών πλοίων, όλων των τύπων, σε κινεζικά ναυπηγεία, αλλά και τις προσπάθειες του ΕΒΕΠ για την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων που παράγουν υλικά και αναλώσιμα για πλοία και πλωτά ναυπηγήματα και των κινεζικών ναυπηγείων. Τόνισε μάλιστα ότι ο Πειραιάς ήταν και θα είναι παρών στις μεγάλες εισαγωγικές εκθέσεις της Κίνας και έκανε λόγο για ενδυνάμωση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων, αλλά και για το ενδιαφέρον που καταγράφηκε προς αυτή την κατεύθυνση από τις πρόσφατες συναντήσεις που έγιναν στο Επιμελητήριο από κινεζικές επιχειρηματικές και διπλωματικές αποστολές.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Μελίνα Τραυλού, οι Ελληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 589 πλοία χωρητικότητας πάνω από 56 εκατ. τόνους. Από αυτά τα 387 ναυπηγούνται στην Κίνα, χωρητικότητας 38 εκατ. dwt, 139 στη Ν. Κορέα χωρητικότητας 13 εκατ. dwt και 45 στην Ιαπωνία χωρητικότητας 4 εκατ. dwt.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας