Πληθώρα προβλημάτων που αγγίζουν ακόμα και ζητήματα ασφάλειας στις νυχτερινές βάρδιες των διοδίων της Αττικής Οδού αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι πολλές διαβεβαιώσεις άκουσαν κατά την παραχώρηση της Αττικής Οδού από το Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και άλλη πραγματικότητα βιώνουν.
Οι υποσχέσεις προς το Σωματείο Εργαζομένων Αττικής Οδού τόσο από τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, όσο και από τον πρόεδρο της ΤΕΡΝΑ και τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Νέα οδός, Κεντρική Οδός και Νέα Αττική Οδός», ήταν και αθρόες και καθησυχαστικές. «Το προσωπικό που θα αποχωρήσει από την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ Α.Ε. θα μεταφερθεί αυτούσιο και με τα ίδια δικαιώματα στο νέο παραχωρησιούχο, το πολύ ύστερα από τρεις μήνες» δήλωναν και οι δύο, καθησυχάζοντας τους εργαζόμενους που παρέμεναν εγκλωβισμένοι, ή επί το ορθότερο, δανειζόμενοι από εταιρεία προσωρινής απασχόλησης (ΕΠΑ).
Σήμερα, έξι μήνες μετά, όχι μόνο δεν έχει τηρηθεί η υπόσχεση που διατυπώθηκε δημοσίως κατά τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την 1η Οκτωβρίου 2024, αντιθέτως, οι 620 εργαζόμενοι συνεχίζουν να απασχολούνται με καθεστώς δανειζόμενου προσωπικού και πλήθος προβλημάτων που αποδεικνύουν την εξαπάτηση.
Ηδη σε υπόμνημα που απέστειλε το πρωτοβάθμιο σωματείο προς τον Γιώργο Περδικάρη, πρόεδρο της ΤΕΡΝΑ, και τον διευθύνοντα σύμβουλο Ροδιανό Αντωνακόπουλο, με κοινοποίηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρα, καταγράφονται ως εξής τα προβλήματα:
● Η εταιρεία δεν έχει δώσει τις κάρτες σίτισης που αποτελούσαν μέρος της απολαβής των εργαζομένων στο προηγούμενο καθεστώς.
● Η υποστελέχωση του προσωπικού εγκυμονεί κινδύνους για τη ζωή τους, ειδικά στις βάρδιες των διοδίων όπου σε περίπτωση απουσίας εργαζόμενου δεν προβλέπεται κάλυψη. Τη νύχτα, οι βάρδιες καλύπτονται μόνο από ένα άτομο, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους σε περίπτωση εγκληματικής ενέργειας. Επίσης, το περίπολο της εταιρείας που έχει αναλάβει την ασφάλεια περνάει από τους σταθμούς διοδίων μόνο μία φορά ανά οκτάωρο κατά τις βραδινές ώρες.
● Η εταιρεία δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει το ασφαλιστικό-νοσηλευτικό πρόγραμμα που ως παροχή υπήρχε και πριν, ενώ αρνείται να δεσμευτεί για οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα.
● Ο νέος παραχωρησιούχος έχει εγκαινιάσει την τακτική μεταφοράς προσωπικού από την ΕΠΑ σε εργολαβικές εταιρείες (π.χ. προσωπικό καθαριότητας και προσωπικό ασφαλείας), οι οποίες το προσλαμβάνουν με εντελώς διαφορετικούς εργασιακούς όρους, με συνέπεια πολλοί εργαζόμενοι να εξαναγκάζονται σε παραίτηση.
● Παρατηρείται αναντιστοιχία της ειδικότητας που δηλώνεται στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ με τα πραγματικά καθήκοντα των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους.
● Η νέα εταιρεία δεν τηρεί την υποχρέωση ενημέρωσης και διαβούλευσης με το σωματείο στο οποίο ανήκουν οι εργαζόμενοι της Αττικής Οδού, όπως προβλέπει το προεδρικό διάταγμα 240/2006.
● Επίσης δεν παρέχεται καμία ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση, τη διάρθρωση και την πιθανή εξέλιξη της απασχόλησης, ενώ η εταιρεία αρνείται να χορηγήσει τα μέιλ των σταθμών διοδίων, παρεμποδίζοντας τη συνδικαλιστική δράση και ενημέρωση των εργαζομένων.
Το υπόμνημα, που υπογράφεται από τον πρόεδρο και τον γ.γ. του σωματείου Ευστάθιο Λαζάρου και Θεοδόσιο Κουκόσια, αντίστοιχα, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την έναρξη ενδεχομένως και κινητοποιήσεων που σχεδιάζονται.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας