Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
penelope ploio
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τελευταίο ταξίδι

Είχε δραστηριοποιηθεί για περισσότερα από 20 χρόνια στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ανδρου-Τήνου-Μυκόνου και υπήρξε το αγαπημένο βαπόρι, ιδιαίτερα για τους Ανδριώτες.

Ενα από τα σημαντικότερα πλοία της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοΐας, που έγραψε Ιστορία για περισσότερα από είκοσι χρόνια στη γραμμή Ραφήνας-Κυκλάδων, έκανε το τελευταίο του ταξίδι, από την Ελευσίνα, όπου ήταν παροπλισμένο τα τελευταία δέκα χρόνια, στα διαλυτήρια της Τουρκίας.

Πρόκειται για το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Πηνελόπη Α», το οποίο απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου βρισκόταν εγκαταλελειμμένο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ). Το «Πηνελόπη» ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι ρυμουλκούμενο από την Ελευσίνα, το βράδυ της Πέμπτης 27 Φεβρουαρίου, με προορισμό διαλυτήριο πλοίων της Τουρκίας, ολοκληρώνοντας τον κύκλο ζωής του. Η διαδικασία απομάκρυνσής του ενεργοποιήθηκε έπειτα από ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό που διενήργησε ο ΟΛΕ.

Το πλοίο ναυπηγήθηκε στη Γαλλία το 1972, εγκαταλείφθηκε το 2013 στο λιμάνι της Ραφήνας, λόγω οικονομικών δυσκολιών της πλοιοκτήτριας εταιρείας Agoudimos Lines, αφού είχε δραστηριοποιηθεί για περισσότερα από 20 χρόνια στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ανδρου-Τήνου-Μυκόνου και υπήρξε το αγαπημένο βαπόρι, ιδιαίτερα για τους Ανδριώτες. «Η αρχή του “τέλους” για το “Πηνελόπη Α” ξεκίνησε στις 4 Σεπτεμβρίου του 2013, όταν τέθηκε σε ακινησία στον λιμένα Ραφήνας, εξαιτίας της παρατεταμένης επίσχεσης εργασίας του πληρώματος και των αξιωματικών για μη καταβολή των δεδουλευμένων τους», τονίζει στην ανακοίνωσή του ο ΟΛΕ.

Ωστόσο τα πράγματα δεν έγιναν ακριβώς έτσι, και μάλιστα για το θέμα αυτό η «Εφ.Συν.» είχε προχωρήσει σε μια σειρά δεκάδων δημοσιευμάτων εκείνη την εποχή, προκαλώντας ακόμα και την παρέμβαση της εισαγγελίας. Τα προβλήματα ξεκίνησαν στα τέλη Δεκεμβρίου του 2012, όταν η εταιρεία προχώρησε σε καθυστερήσεις στη μισθοδοσία των ναυτικών, επικαλούμενη «οικονομικά προβλήματα». Τον Σεπτέμβριο του 2013, τα 56 μέλη του πληρώματος και αφού είχαν μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα απλήρωτοι, ξεκίνησαν επίσχεση εργασίας και το πλοίο «έδεσε» οριστικά στη Ραφήνα. Ο εγκλωβισμός των ναυτικών μέσα στο πλοίο είχε λάβει διεθνείς διαστάσεις, ενώ μετά τον σάλο που είχε προκληθεί, ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έθεσε τους ναυτικούς υπό καθεστώς προστασίας και στη συνέχεια έλαβαν από το ΝΑΤ τα χρήματά τους ή ένα μέρος αυτών. Τον Νοέμβριο του 2013 ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας με εξώδικό του προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία ζήτησε να απομακρυνθεί άμεσα το «Πηνελόπη Α» από τη Ραφήνα και να μεταφερθεί σε αγκυροβόλιο, καθώς υπήρχε κίνδυνος για την ασφάλεια των ναυτικών αλλά και του ίδιου του πλοίου.

Τον Ιανουάριο του 2014 το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο και στις 18 Ιουνίου έφυγε ρυμουλκούμενο από τη Ραφήνα για την Ελευσίνα. Εκτοτε παρέμενε πλαγιοδετημένο στην πλωτή δεξαμενή «Κρήτη», στον όρμο της Βλύχας, δυτικά του κεντρικού εμπορικού λιμένος Ελευσίνας, μέχρι την οριστική απομάκρυνσή του. Τον Φεβρουάριο του 2019 παρουσίασε ξαφνικά κλίση 20 μοιρών και η δύσκολη επιχείρηση διάσωσής του κράτησε 9 μέρες.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΕ Απόστολος Καμαρινάκης τόνισε ότι με την απομάκρυνση του «Πηνελόπη Α» συνεχίζεται το έργο για την απελευθέρωση της θαλάσσιας ζώνης του ΟΛΕ από όλα τα επικίνδυνα πλοία και ναυάγια που παραμένουν στην περιοχή. «Στόχος μας είναι να πάψει η Ελευσίνα να αποτελεί την «πίσω αυλή» του Πειραιά και να ανοίξει ο δρόμος για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένος Ελευσίνας», πρόσθεσε.

Καθυστερεί η αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου Ελευσίνας

Επίσκεψη κλιμακίου του ΣΥΡΙΖΑ στους Δήμους Ελευσίνας, Μεγάρων και Ασπροπύργου
© Dreamstime.com

Τους Δήμους Ελευσίνας, Μεγάρων και Ασπροπύργου επισκέφθηκε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, βουλευτή Μαγνησίας και τομεάρχη Ναυτιλίας, σε συνέχεια της κοινοβουλευτικής ερώτησης που κατέθεσε ο Αλ. Μεϊκόπουλος, μαζί με άλλους 10 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., προς τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας, ζητώντας εξηγήσεις για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην παραχώρηση των αποχαρακτηρισμένων εκτάσεων του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) στους δήμους.

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ εξηγούν ότι η διαδικασία απόδοσης των εκτάσεων στους δήμους ξεκίνησε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., όταν αναγνωρίστηκε η ανάγκη των τοπικών κοινωνιών για πρόσβαση και αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου. Σε αυτό το πλαίσιο, δρομολογήθηκε η απόδοση εκτάσεων που δεν εξυπηρετούν λιμενικές δραστηριότητες στους δήμους της περιοχής, όπως είχε ήδη γίνει σε Πειραιά, Κερατσίνι, Πέραμα και Σαλαμίνα. Το 2021 ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποχαρακτηρισμού των εκτάσεων από τη Χερσαία Ζώνη Λιμένα, με την απόφαση να δημοσιεύεται στο ΦΕΚ και τη διαχείρισή τους να επιστρέφει στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου. Ωστόσο, η κυβέρνηση της Ν.Δ., με αδικαιολόγητη αδράνεια και κωλυσιεργία, δεν έχει προχωρήσει στην απαιτούμενη νομοθετική ρύθμιση, αφήνοντας την υπόθεση σε στασιμότητα και τις εκτάσεις ανεκμετάλλευτες.

Στις συναντήσεις του κλιμακίου με τις δημοτικές αρχές, τονίστηκε η ανάγκη άμεσης νομοθετικής ρύθμισης που θα επιτρέψει την αξιοποίηση των εκτάσεων από τις τοπικές κοινωνίες, ενώ ο Αλ. Μεϊκόπουλος δεσμεύτηκε να αναλάβει πρωτοβουλία για συνάντηση των τριών δημάρχων στα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας, προκειμένου να ασκηθεί πίεση προς την κυβέρνηση για την επίσπευση της διαδικασίας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τελευταίο ταξίδι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας