Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Χρήστος Στυλιανίδης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI

Προωθούν 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές

Υποσχέσεις για καθημερινά δρομολόγια Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη μετά τον σχετικό διαγωνισμό, περίπου στα τέλη Μαρτίου

Απαντήσεις για το τι συμβαίνει με τις άγονες γραμμές, ποιοι είναι οι λόγοι που ειδικά φέτος έχουν παρουσιαστεί σοβαρά και πολλά προβλήματα με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στα νησιά της χώρας, τι μέλλει γενέσθαι και ποια είναι τα σχέδια του υπουργείου Ναυτιλίας, έδωσε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας στη Βουλή, σε συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή της Ελληνικής Λύσης, Παράσχου Παπαδάκη. Η ερώτηση αφορούσε την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκης - Αλεξανδρούπολης, θέμα το οποίο ανέδειξε και η «Εφ.Συν.» τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου με τίτλο «Καθημερινή σύνδεση ζητά η Σαμοθράκη».

Η βασική θέση του υπουργού μέσα από τις απαντήσεις του για το ζήτημα ήταν ότι «επιλέγεται ο πιο ορθολογικός τρόπος ώστε να εξυπηρετηθούν όλα τα νησιά μας που χρειάζονται άγονες γραμμές», ωστόσο το επιχείρημα που ανέφερε, ότι «για να δοθεί επιδότηση για οποιαδήποτε γραμμή, τους χειμερινούς μήνες, ελέγχεται η εμπορικότητά της», είναι αλήθεια ότι μας μπέρδεψε λίγο, γιατί εύλογα προέκυψε το ερώτημα: «αν δηλαδή μια γραμμή δεν είναι εμπορική, δεν θα επιδοτηθεί;».

Κατά τα άλλα ο υπουργός μιλώντας για τις δυσκολίες και τις «καραμπόλες» που παρουσιάζονται στα δρομολόγια, υποστήριξε ότι ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες ο συνδυασμός της μη πληθώρας πλοίων, της αυξανόμενης ακινησίας στην οποία μπαίνουν συχνά αυτά, αλλά και των νομικών προσφυγών που ασκούνται κατά του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, οδήγησαν στο να υπάρξει «μικρή παρέκκλιση» από τον αρχικό σχεδιασμό και συνεπώς το υπουργείο αναγκάστηκε να βρει προσωρινές λύσεις, μέσω αναθέσεων, ώστε να διασφαλιστεί η διασυνδεσιμότητα των νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

Αναφέρθηκε και πάλι στις προσφυγές που έχουν κατατεθεί από ακτοπλοϊκές εταιρείες στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, λέγοντας ότι τον Μάρτιο αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση, οπότε εκτιμά ότι περίπου στα τέλη του μήνα θα διεξαχθεί ο σχετικός διαγωνισμός και έτσι θα αποκατασταθούν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

Ενα από αυτά αφορά και τη Σαμοθράκη, η οποία μετά από διάφορες «καραμπόλες» που προέκυψαν σε ακτοπλοϊκά δρομολόγια έχασε δύο συνδέσεις την εβδομάδα με την Αλεξανδρούπολη.

Οπως ισχυρίστηκε ο κ. Στυλιανίδης, τα πέντε δρομολόγια της γραμμής Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη θα επανέλθουν, κανονικά, στα επτά την εβδομάδα, μετά τον διαγωνισμό που θα γίνει. Ανέφερε μάλιστα ότι το νησί δεν είναι αποκομμένο, καθόσον συνδέεται με την Αλεξανδρούπολη αλλά και με το Λαύριο μέσω της εκτέλεσης πέντε δρομολογίων σε καθημερινή βάση, τα δύο εξ αυτών με διπλά δρομολόγια. Να σημειώσουμε ωστόσο εδώ, ότι κανείς δεν είπε ότι η Σαμοθράκη είναι αποκομμένη, η δημοτική αρχή, οι κάτοικοι και οι φορείς ζητούν ακριβώς αυτό: καθημερινή σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη.

Επίσης, παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου που βρίσκεται σε εξέλιξη για την πράσινη μετάβαση και την αύξηση της ασφάλειας της ακτοπλοΐας, μέσω της εξασφάλισης ευρωπαϊκών κονδυλίων που ανέρχονται στα 500 εκατ. ευρώ, τα οποία συνδεόμενα με ιδιωτικά κεφάλαια μέσω της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα διαμορφώσουν ένα χαρτοφυλάκιο έως και 1 δισ. ευρώ. Αυτό, όπως σημείωσε, θα συμβάλει στην αγορά - ναυπήγηση νέων πλοίων, στην αναβάθμιση του γερασμένου στόλου και σε δωδεκαετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να έχουν σταθερές συμβάσεις, διευκολύνοντας τη χρηματοδότηση και διασφαλίζοντας πιο αξιόπιστα δρομολόγια για όλες τις νησιωτικές περιοχές.

Συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες από τους νησιώτες

Οι εξηγήσεις του υπουργού Ναυτιλίας φαίνεται ότι δεν πείθουν τους νησιώτες, καθώς σχεδόν σε καθημερινή βάση σημειώνεται και μια νέα διαμαρτυρία. Τις προηγούμενες ημέρες έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας στον Πειραιά, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση από τον Δήμο της Κύθνου, κατοίκους και εκπροσώπους φορέων του νησιού, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό από το λιμάνι του Πειραιά. «Πρωτοφανή» χαρακτήρισε τον αποκλεισμό της Κύθνου από τον Πειραιά η δημοτική αρχή, κάνοντας λόγο για «αδυναμία» του υπουργείου Ναυτιλίας να ανταποκριθεί στο αυτονόητο δικαίωμα των κατοίκων της Κύθνου για διασύνδεση τόσο με το λιμάνι του Πειραιά όσο και με τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων.

Επιτροπή αποτελούμενη από τον δήμαρχο και τον αντιδήμαρχο Κύθνου, τον έπαρχο Κέας-Κύθνου, τον αρχηγό της μειοψηφίας, καθώς και εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου και των κατοίκων του νησιού, απέδωσε ψήφισμα στον υπουργό Ναυτιλίας και έλαβε διαβεβαίωση για δρομολόγηση πλοίου από Πειραιά για το Πάσχα, ταχύπλοο από Πειραιά για Κύθνο από τον Μάιο, επανένταξη της Κύθνου στο δρομολόγιο των Δυτικών Κυκλάδων εκ νέου από τη νέα χειμερινή σεζόν και εκ νέου συνάντηση στο υπουργείο για αναβάθμιση των δρομολογίων του Λαυρίου.

Επίσης σωματεία εργαζομένων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, σε κοινή τους ανακοίνωση, εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την υγειονομική και οικονομική κατάσταση που επικρατεί στα νησιά τους, λόγω των προβληματικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Προωθούν 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας