Τέλος αποφάσισε να βάλει στην απεργιακή της κινητοποίηση η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, έπειτα από τη σημερινή συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της με τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη.
Η απεργία έληξε σήμερα στις 2 το μεσημέρι και αμέσως μετά ξεκίνησαν τα δρομολόγια των πλοίων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνεδρίασε σήμερα για την εκτίμηση και αξιολόγηση της εν εξελίξει απεργίας, κατόπιν των απαντήσεων που είχε από το ΣΕΕΝ αλλά και από το Υπουργείο επί των αιτημάτων μας, σας ενημερώνει για τα ακόλουθα:
Η πρόταση που ήρθε εγγράφως από τον ΣΕΕΝ για τα ποσοστά αύξησης της ΣΣΕ των συναδέλφων μας στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια), είναι 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
Από πλευράς Υπουργείου, ύστερα από την σημερινή συνάντηση του Γενικού Γραμματέα και της Διοίκησης της ΠΝΟ με τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και υπηρεσιακούς παράγοντες, υπήρξε η δέσμευση για τα παρακάτω:
- Άμεση υλοποίηση της τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων για τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας από το ΓΕΝΕ, αλλά και την αύξησή του από 350 ευρώ, στο επίπεδο που χορηγείται το επίδομα ανεργίας στη στεριά
- Αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτεργατών.
- Πιστή τήρηση και απαρέγκλιτη εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει την ναυτεργασία τόσο για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης όσο και για τα διπλά πληρώματα και ειδικά στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα.
- Συνάντηση έως 25 Νοεμβρίου για τα θέματα που διέπουν τις οργανικές συνθέσεις τον Ν. 4150/2013 και ειδικά τα Ε/Γ-Ο/Γ που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Κατόπιν αναλυτικής συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων, η πλειοψηφία της Διοίκησης της ΠΝΟ αποδέχτηκε τις παραπάνω προτάσεις και δεσμεύσεις, επισημαίνοντας ότι δεν απεμπολούμε την συνεχή προσπάθεια για την υλοποίηση και όλων των υπολοίπων αιτημάτων μας.
Ταυτόχρονα, έχοντας πλήρη επίγνωση του κοινωνικού γίγνεσθαι, αλλά συνεκτιμώντας και διάφορες άλλες παραμέτρους, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε την μη συνέχιση της απεργιακής μας κινητοποίησης η οποία θα λήξει σήμερα στις 14.00 αντί 23.59.
Η ΠΝΟ θεωρεί υποχρέωσή της να ευχαριστήσει τα πληρώματα των πλοίων και όλους τους Ναυτεργάτες, οι οποίοι μαζικά ύψωσαν το ανάστημα τους, συσπειρωμένοι γύρω από την Διοίκηση της Ομοσπονδίας για την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην απευθύνει η Ομοσπονδία μας τις ευχαριστίες της και στο επιβατικό κοινό, για την πλήρη κατανόησή του στο δίκαιο αγώνα μας.
«Η απεργία έληξε, τα προβλήματα είναι άλυτα»
Ανακοίνωση για τις εξελίξεις εξέδωσε και το σωματείο της ΠΕΝΕΝ εκφράζοντας σοβαρές επιφυλάξεις για την εξέλιξη των συζητήσεων και ασκώντας κριτική προς την ΠΝΟ.
Η ΠΕΝΕΝ σημειώνει ότι «δυστυχώς για άλλη μια φορά αποδείχθηκε ότι η ηγεσία της ΠΝΟ είναι πολύ κατώτερη των περιστάσεων, δεν μπορεί και δεν θέλει να υπερασπίσει ακόμη και αυτά που αποτελούσαν το δικό της διεκδικητικό πλαίσιο και έτσι επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις μας ότι δεν είναι ικανή να ανταποκριθεί στις αγωνιστικές σας προσδοκίες, αλλά και στις ανάγκες που διαμορφώνει η σημερινή κοινωνικο – οικονομική πραγματικότητα στην χώρα μας».
Η ανακοίνωση
Συνάδελφοι Ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων.
Χαιρετίζουμε την συμμετοχή σας στην 4ημερη απεργία στην οποία δώσατε μαζικά – αγωνιστικά το παρόν σας διεκδικώντας λύσεις στα οξυμένα προβλήματα, μισθολογικά, θεσμικά και κλαδικά.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά αποδείχθηκε ότι η ηγεσία της ΠΝΟ είναι πολύ κατώτερη των περιστάσεων, δεν μπορεί και δεν θέλει να υπερασπίσει ακόμη και αυτά που αποτελούσαν το δικό της διεκδικητικό πλαίσιο και έτσι επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις μας ότι δεν είναι ικανή να ανταποκριθεί στις αγωνιστικές σας προσδοκίες, αλλά και στις ανάγκες που διαμορφώνει η σημερινή κοινωνικο – οικονομική πραγματικότητα στην χώρα μας.
Η αποδοχή της πρότασης του ΣΕΕΝ για υπογραφή της νέας ΣΣΕ βρίσκεται τραγικά χαμηλότερα και από τα ελάχιστα επίπεδα που είχε καθορίσει η πλειοψηφία της ΠΝΟ (5% + 5% για την διετία 2025- 2026)…
Παράλληλα η συνάντηση με τον Υπουργό Ε.Ν. για τα ζητήματα της δικής του αρμοδιότητας κατέληξε σε ναυάγιο, αφού αρνήθηκε οποιαδήποτε λύση αφορά την αντεργατική νομοθεσία όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας (ο νόμος 4150/2013 και ο νόμος 4174/2020) καθώς και οι υπόλοιπες νομοθετικές ρυθμίσεις για το χρόνο λειτουργίας και επάνδρωσης των ταχύπλοων σκαφών.
Ο αγώνας αυτός (όπως και οι προηγούμενοι) δεν είναι χαμένοι , αντίθετα αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη για αυτούς που έχουμε μπροστά μας, για να αντιμετωπίσουμε την αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – εφοπλιστών.
Γίνεται ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη όλοι οι Ναυτεργάτες και ιδιαίτερα ο κλάδος μας να βγουν μπροστά, να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν μέχρι τέλους λύσεις στα συσσωρευμένα Ναυτεργατικά προβλήματα.
Σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί η παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ το επόμενο διάστημα.
Κάνουν λάθος εφοπλιστές – κυβέρνηση – ΥΕΝ εάν νομίζουν ότι με την προδοτική αναστολή της απεργίας και το ξεπούλημα των αιτημάτων μας (από την πλειοψηφία της ΠΝΟ) πως έχουν ξεμπερδέψει με τους Ναυτεργάτες.
Η ΠΕΝΕΝ ήταν το μοναδικό Σωματείο της δύναμης της ΠΝΟ που πρότεινε την κλιμάκωση της απεργίας με νέα 48ωρη σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Συνεχίζουμε με το κεφάλι ψηλά, με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, παλεύοντας για την λύση των οικονομικών, θεσμικών και κλαδικών αιτημάτων μας.
Το Δίκαιο είναι με το μέρος μας
Τη Νίκη θα φέρει ο αγώνας.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Τι συζητήθηκε με τον Χρ. Στυλιανίδη
Το πρωί η διοίκηση της ΠΝΟ συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη, στον οποίο έθεσε αναλυτικά τα θεσμικά ζητήματα του κλάδου, τα οποία εξ αρχής έχει βάλει ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων της. Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα, κράτησε περίπου δυο ώρες και σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα αιτήματα των ναυτεργατών για το οποίο ο υπουργός δεσμεύτηκε για άμεση λύση, ήταν το ζήτημα του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών. Η ΠΝΟ έχει κάνει γνωστό όλες αυτές τις ημέρες, ότι οι προυποθέσεις για να λάβει ένας ναυτικός το επίδομα είναι πολύ δύσκολες, σε τέτοιο σημείο που το καθιστούν απαγορευτικό, ενώ όσοι τελικά το δικαιούνται λαμβάνουν το «εξευτελιστικό» ποσόν των 350 ευρώ. Ο υπουργός συμφώνησε να εξετάσει άμεσα το θέμα, τόσο για τις προυποθέσεις, όσο και για το ύψος του ποσού, αφού φυσικά προηγηθούν οι διαδικασίες που χρειάζονται, όπως αναλογιστική μελέτη.
Επίσης μεγάλη συζήτηση έγινε και για το νόμο 4150/2013, με τον οποίο, σύμφωνα με την ΠΝΟ, στις 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει, επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας προκειμένου να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες, όπως και για την τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν από τον νόμο 4150.
Οι πληροφορίες λένε ότι ο κ.Στυλιανίδης δέχθηκε να ξεκινήσει διαβούλευση με προτάσεις που θα καταθέσουν η ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία αλλά και οι αρμόδιοι φορείς, προκειμένου να τις εξετάσουν οι υπηρεσίες του υπουργείου σε μια προσπάθεια καλυτέρευσης του νόμου. Επίσης υπήρξε δέσμευση για την αυστηρή τήρηση του νόμου όσον αφορά το 10ωρο εργασίας των ναυτικών στα ταχύπλοα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας