Σημαντική πτώση (-13,5%) σημειώθηκε μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου 2024 στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τόσο στις δύο προβλήτες, ΙΙ και ΙΙΙ, που ελέγχει η Cosco Shipping Ports και διαχειρίζεται η ΣΕΠ Α.Ε., όσο και στην προβλήτα Ι του ΟΛΠ. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αιτία είναι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι κατά εμπορικών πλοίων υποχρέωσαν τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να αλλάξουν δρομολόγια και τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής αντί να περνούν από τη Διώρυγα του Σουέζ, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να έχει χάσει το πλεονέκτημα εγγύτητας που είχε, ως ευρωπαϊκό λιμάνι με την Ασία.
Συνολικά, το πρώτο πεντάμηνο του 2024 διακινήθηκαν 1.591 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 1.840 εκατ. το ίδιο διάστημα του 2023. Μείωση περίπου 13% καταγράφεται και από την προβλήτα Ι της ΟΛΠ στο πεντάμηνο.
Ωστόσο η συνολική διακίνηση των containers στα 36 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, αυξάνεται, καθώς το πεντάμηνο του 2024 διακινήθηκαν συνολικά 44,4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (+8%).
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας