Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
22.2° 15.8°
2 BF
94%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
22.8° 20.5°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 20.5°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
2 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
60%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.5° 21.5°
2 BF
59%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
0 BF
63%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.4° 21.4°
2 BF
62%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.1° 20.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.5°
2 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
1 BF
49%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
24°C
23.8° 21.2°
2 BF
47%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.8° 19.3°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
23.8° 23.8°
0 BF
35%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
43%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.1° 22.1°
2 BF
63%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
1 BF
56%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
«Πάνω από το 80% των έργων του υπουργείου Υποδομών διαχειρίστηκαν έξι εταιρείες» αποκάλυψε χθες ο Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας στον πρόεδρο της Ν.Δ. | EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Οι «γαλάζιοι» ανάδοχοι

Με πολύ σκληρή γλώσσα απάντησε ο Χρήστος Σπίρτζης στις δηλώσεις του Βαγγέλη Μεϊμαράκη, ο οποίος κατά την περιοδεία του στη Δυτική Ελλάδα υποστήριξε ότι η Ν.Δ. έκανε τα μεγάλα έργα και καταλόγισε στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ... εγκληματική αδιαφορία για τους αυτοκινητόδρομους.

Ο τέως αναπληρωτής υπουργός Υποδομών επικαλέστηκε τέσσερα μεγάλα έργα «με σφραγίδα Ν.Δ.», όπως υπογραμμίζει, τα οποία κόστισαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στους φορολογουμένους, ενώ κατέγραψε εννέα μεγάλα ενεργά εργοτάξια στον άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα, για τα οποία ο πρόεδρος της Ν.Δ. είπε ότι «έχουν σταματήσει πλήρως».

«Πάνω από το 80% των έργων του υπουργείου έχουν αναδόχους έξι εταιρείες», αποκαλύπτει ο Χρήστος Σπίρτζης και προσθέτει με νόημα απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Ν.Δ.: «Σε αυτούς υπόσχεστε να επιστρέψει το χαμόγελο και όχι στους Ελληνες πολίτες».

Τα έργα

Να σημειωθεί ότι οι μεγάλες και μεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις στη χώρα μας ξεπερνούν τις 900 και στη συντριπτική τους πλειονότητα υπολειτουργούν ή έχουν κλείσει, λόγω της έμφασης που δόθηκε την τελευταία δεκαετία στους αυτοκινητόδρομους, τους οποίους μπορούν να διεκδικήσουν μόνον οι πολύ μεγάλοι όμιλοι.

Τα βαλτωμένα από χρόνια έργα είναι:

■ Η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, με σύμβαση που υπογράφηκε και ακυρώθηκε επί κυβερνήσεων της Ν.Δ., για την οποία ο ελληνικός λαός καλείται να πληρώσει στους εργολάβους ρήτρες 80 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν ξεκίνησε ποτέ! Η εργολαβία διαλύθηκε το 2009, αλλά από τότε έχει καταβληθεί ένα μικρό μέρος της αποζημίωσης, με αποτέλεσμα μαζί με τους τόκους το οφειλόμενο ποσό να έχει ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ!

■ Το μετρό της Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησε το 2006 με προϋπολογισμό 900 εκατ. και συμβατική υποχρέωση ολοκλήρωσης σε έξι χρόνια. Τρία χρόνια μετά, το έργο βρίσκεται στο 30% και οι εργολάβοι διεκδικούν αποζημιώσεις 680 εκατ. ευρώ.

■ Η παραϊόνια οδός, που ξεκίνησε το 2008 με σκοπό να συνδέσει τον άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας. Κόπηκε σε τέσσερις εργολαβίες, που έχουν όλες σταματήσει και οι ανάδοχοι διεκδικούν από το Δημόσιο πρόσθετες αποζημιώσεις 20 εκατ. ευρώ.

■ Οι αυτοκινητόδρομοι, που ξεκίνησαν το 2007 με προοπτική να ολοκληρωθούν σε 5-6 χρόνια. Το 2013 έγινε νέα συμφωνία που μετέθεσε την ολοκλήρωση των έργων στα τέλη του 2015. Οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι οι απαλλοτριώσεις θα ολοκληρωθούν σε έναν χρόνο και οι αρχαιολογικές ανασκαφές σε έξι μήνες.

Ακόμη και σήμερα υπάρχουν εκκρεμότητες, ενώ δεν είχε λυθεί ούτε το πρόβλημα με τα οκτώ σημεία όπου συναντά η Κορίνθου-Πατρών το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ως το τέλος του χρόνου έχουν συμφωνηθεί τμηματικές παραδόσεις, οι οποίες, όπως τονίζει ο Χρήστος Σπίρτζης, θα επιτευχθούν λόγω της επίλυσης προβλημάτων τους επτά τελευταίους μήνες.

«Δέκα χρόνια οι πολίτες πληρώνουν δυσβάσταχτα διόδια για έργα που δεν ολοκληρώνονται, με το Δημόσιο δεμένο χειροπόδαρα από λεόντειες συμβάσεις και υποχρεώσεις που δεν μπορεί να ανταποκριθεί», υπενθυμίζει ο τέως αναπληρωτής υπουργός και προσθέτει ότι «δεν έχει τελειωμό» η λίστα των προβληματικών έργων με «σφραγίδα Ν.Δ.», αναφέροντας ενδεικτικά το λιμάνι Ηγουμενίτσας και το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.

«Λέτε ψέματα», επισημαίνει για τα σταματημένα έργα στην Ιόνια οδό και, απευθυνόμενος στον Ευάγγ. Μεϊμαράκη, τον καλεί να επισκεφθεί τα εννέα μεγάλα εργοτάξια της Ιόνιας οδού (Μακύνειας, Κλόκοβας, Ευήνου, Αμφιλοχίας, Συκούλας, Καμπής, Γυμνότοπου, Πέρδικας και Εγνατίας), καθώς και τα δεκάδες μικρότερα που λειτουργούν.

Αναφέρεται, τέλος, στις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ το 2013 με τους εργολάβους των αυτοκινητόδρομων που έληξε με πρόσθετες αποζημιώσεις ενός δισ. ευρώ και τον καλεί να ενημερωθεί για τη συμφωνία που οριστικοποιήθηκε τον περασμένο μήνα με τους αναδόχους της Ιόνιας οδού και του Ε-65.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οι «γαλάζιοι» ανάδοχοι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας