Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο συγκεκριμένων έργων που προγραμματίζει ο ΟΛΠ (Cosco) σύμφωνα με το master plan που έχει καταθέσει, ζήτησε χθες από τον υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη, ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Νίκος Μπελαβίλας σε συνάντηση που είχε μαζί του στο υπουργείο με θέμα το λιμάνι του Πειραιά και τη σύνδεσή του με την πόλη, και τα προγραμματισμένα έργα του ΟΛΠ (master plan).
Ο Νίκος Μπελαβίλας, που συνοδευόταν από την επικεφαλής της δημοτικής ομάδας του «Λιμανιού της Αγωνίας», Μαρία Σταθάκη, ενημέρωσε τον υπουργό για την ανησυχία του εμπορικού κόσμου σε σχέση με τη δημιουργία mall μέσα στη λιμενική ζώνη, για τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα από τη διέλευση λεωφορείων της κρουαζιέρας κατά τις ώρες αιχμής, όπως και για την ανησυχία των κατοίκων της Πειραϊκής για τις επιπτώσεις που πιθανόν να έχει η επέκταση για τις προβλήτες της κρουαζιέρας στο νότιο μέρος του λιμανιού.
Μετά τη συνάντηση, ο υποψήφιος δήμαρχος ανέφερε ότι η κρουαζιέρα είναι ένας από τους δυναμικούς κλάδους που εκ των πραγμάτων αναπτύσσεται στο λιμάνι του Πειραιά όπως και σε όλα τα μεγάλα μεσογειακά λιμάνια, όμως τα προγραμματισμένα έργα του ΟΛΠ μέχρι στιγμής φαίνεται να έχουν περισσότερα αρνητικά σημεία για την πόλη απ’ ό,τι θετικά, καθώς δεν προκύπτουν οφέλη για τον Πειραιά.
Σε ό,τι αφορά τη νότια επέκταση για τις προβλήτες κρουαζιέρας, τόνισε ότι έχουν εκφράσει ήδη από το 2017 τις σοβαρές επιφυλάξεις τους για το συγκεκριμένο έργο, επισημαίνοντας την ανυπαρξία τεκμηρίωσης για την αναγκαιότητά του, καθώς ο ΟΛΠ δεν έχει καταθέσει κανένα στοιχείο σχετικά με την επιβάρυνση της πόλης (αέρια ρύπανση, κυκλοφορία θαλάσσιων ρευμάτων ανανέωσης της λιμενολεκάνης, κυκλοφοριακή επιβάρυνση).
Αναφερόμενος στην κατασκευή του mall και ενός ουρανοξύστη-ξενοδοχείου πολυτελείας, υποστήριξε ότι αυτά δημιουργούν μια νέα περίφρακτη ιδιωτική πόλη «έξω» από τον Πειραιά και ζήτησε τη μη έγκρισή τους.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας διαβεβαίωσε ότι στόχος του υπουργείου είναι η ανάπτυξη της λειτουργίας του λιμανιού, η οποία θα πρέπει να περιέχει σημαντική προστιθέμενη αξία για την πόλη του Πειραιά, θα σέβεται τις ανάγκες των κατοίκων της και θα δίνει προτεραιότητα στην περιβαλλοντική διάσταση της λιμενικής λειτουργίας στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας.
«Τηρούνται οι προθεσμίες»
Στο μεταξύ τις τελευταίες ημέρες όλο και περισσότερα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι υπεύθυνες για την καθυστέρηση της έγκρισης του master plan του ΟΛΠ είναι οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, γεγονός που έχει κάνει την Cosco να προσανατολίζεται ακόμα και στη λύση της διαιτησίας.
Κύκλοι του υπουργείου τόνιζαν ωστόσο ότι σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί επιλογή του υπουργείου η οποιαδήποτε καθυστέρηση, αντίθετα επιλογή του είναι η αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που αφορούν την εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης.
Διευκρίνιζαν δε ότι η διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) είναι το αρμόδιο θεσμικό όργανο για την έγκριση των σχεδίων master plan που υποβάλλονται από τους φορείς διαχείρισης λιμένων στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και προϋποθέσεων. Προκειμένου να ολοκληρωθούν οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες, οι συναρμόδιοι φορείς και το υπουργείο, μέσω των υπηρεσιών του, έχουν επιδείξει κάθε πνεύμα συνεργασίας με τον ΟΛΠ, προτείνοντας και πραγματοποιώντας συναντήσεις συνεργασίας και διαβουλεύσεις που συνεχίζονται.
Στο πλαίσιο αυτό, ανέφεραν ότι ο ΟΛΠ έχει υποβάλει έξι διαφορετικά σχέδια master plan σε διαφορετικές ημερομηνίες στην προσπάθειά του να ανταποκριθεί στις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Παράλληλα, από την πλευρά του Δημοσίου τηρούνται οι προθεσμίες που προβλέπονται από τον νόμο και τη σύμβαση παραχώρησης. Τέλος, σημείωναν ότι απαιτείται η έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) η οποία επίσης αξιολογείται στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και προδιαγραφών.
Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο επικαιροποιημένο master plan ο ΟΛΠ το κατέθεσε τον Νοέμβριο, άρα η ΕΣΑΛ έχει προθεσμία μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου για να ολοκληρώσει τις διαδικασίες της.
Αντίθετος στο mall και ο Μώραλης
Την αντίθεση του Δήμου Πειραιά στη δημιουργία mall μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη επανέλαβε χθες στη νέα πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδας Zhang Qiyue ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης σε συνάντηση που είχε μαζί της στο δημαρχείο.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο ύψος των κτιρίων που, όπως είπε, θα πρέπει να είναι εναρμονισμένα με την πόλη, ενώ έθεσε το θέμα της σύνταξης και έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) σχετικά με την επέκταση της προβλήτας για την κρουαζιέρα, καθώς και την ανάγκη ύπαρξης κυκλοφοριακών μελετών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας