Κυβερνητική σύσκεψη προκειμένου να διερευνηθούν οι νομικοί τρόποι βάσει των οποίων θα σταματήσει η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του 67% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ πραγματοποιήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, χθες το βράδυ, με τη συμμετοχή της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών, Νάντιας Βαλαβάνη, και του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα. Η Νάντια Βαλαβάνη φέρεται να παραλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο της εποπτείας του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θα μετονομαστεί Ταμείο Κρατικής Περιουσίας.
Η εξέλιξη αυτή έγινε γνωστή χθες το απόγευμα κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας με τους συνδικαλιστές της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ στο υπουργείο Ναυτιλίας, όπου ανάμεσα στ’ άλλα θέματα που συζητήθηκαν, οι εργαζόμενοι ζήτησαν από τον υπουργό να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ και να επιστρέψουν οι μετοχές των δύο Οργανισμών από το ΤΑΙΠΕΔ στο Δημόσιο. Ο Θ. Δρίτσας τούς επιβεβαίωσε την κυβερνητική απόφαση για διακοπή της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ζήτησαν ακόμα να μη γίνει καμία εκχώρηση δραστηριοτήτων των λιμανιών μέσω νέων παραχωρήσεων και να ακυρωθεί ο «Φιλικός Διακανονισμός» που είχε συναφθεί μεταξύ ΟΛΠ και COSCO, αφού δεν ελήφθησαν υπόψη οι παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ο Θ. Δρίτσας απάντησε ότι σε αυτό το στάδιο η κυβέρνηση δεν θα ανοίξει θέματα συμβάσεων τα οποία έχουν ολοκληρωθεί.
Εθεσαν, επίσης, το θέμα της άμεσης ανάγκης προσλήψεων στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Πάτρας και του Βόλου αλλά και την κατάργηση των μνημονιακών νόμων που περιορίζουν την υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Ο υπουργός τούς ζήτησε να του δώσουν αναλυτικό υπόμνημα που να τεκμηριώνει τη συγκεκριμένη ανάγκη, ενώ για τα μισθολογικά θέματα επιφυλάχθηκε να απαντήσει, λέγοντας πως θα συζητηθούν σε κυβερνητικό επίπεδο.
Νωρίτερα ο Θ. Δρίτσας συναντήθηκε με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και οι συνδικαλιστές τού έκαναν αναλυτική ενημέρωση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ναυτεργασία, τα περισσότερα από τα οποία προέκυψαν με τους μνημονιακούς νόμους, και κατέθεσαν τις προτάσεις τους. Ιδιαίτερα στάθηκαν όμως σε τρία βασικά προβλήματα με επείγοντα χαρακτήρα, στα οποία, όπως τόνισαν, η κυβέρνηση πρέπει να βρει άμεσα λύση:
■ Απλήρωτη ναυτική εργασία, που αφορά μεγάλο μέρος της επιβατηγού ναυτιλίας.
■ Κατάργηση των διατάξεων του νόμου 4150/13 που αφορούν τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στις γραμμές της Αδριατικής αλλά και της εσωτερικής ακτοπλοΐας.
■ Ανεργία ναυτικών και προστασία των ανέργων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Θ. Δρίτσας δεσμεύτηκε ότι τα θέματα θα εξεταστούν σε κυβερνητικό επίπεδο και θα υπάρξουν ανακοινώσεις στις προγραμματικές δηλώσεις. Δικό τους υπόμνημα με αιτήματα κατέθεσαν τρία ναυτεργατικά σωματεία, ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί), Στέφενσων (κατώτερα πληρώματα μηχανής) και ΠΕΕΜΑΓΕΝ (μάγειροι).
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας