Η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στο αξίωμα του προέδρου των ΗΠΑ και ο αναμενόμενος αντίκτυπος που αυτή θα επιφέρει στον ναυτιλιακό τομέα είναι ζητήματα που απασχολούν τους Ελληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι απ’ ό,τι φαίνεται έχουν διαφορετικές απόψεις. Αυτό έγινε εμφανές κατά τη διάρκεια του ναυτιλιακού συνεδρίου «Greener Shipping Summit», που διοργανώθηκε από τη Newsfront/Naftiliaki υπό την αιγίδα της Marine Technical Managers Association (MARTECMA) στο Ιδρυμα Ευγενίδου, στην Αθήνα.
Ο επικεφαλής της εταιρείας Tsavliris Salvage Group, Γιώργος Τσαβλίρης, τόνισε ότι η δεύτερη θητεία του Τραμπ έχει έναν κολοσσιαίο αντίκτυπο στην αγορά, αναφερόμενος στους πιθανούς δασμούς που έχει πει ότι θα επιβάλει ο νέος πρόεδρος, ενώ σχολιάζοντας την πολιτική του Τραμπ σχετικά με τα ορυκτά καύσιμα υποστήριξε ότι «τα ορυκτά καύσιμα είναι ακόμα η καλύτερη εναλλακτική που έχουμε ως τομέας».
Ο Λεωνίδας Πολέμης, Ceo της Empire Chemical Tankers, επισήμανε τον αντίκτυπο της επανεκλογής Τραμπ στην αγορά των τάνκερ: «Ο Τραμπ θα παράγει περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε σχέση με τον Μπάιντεν, κάτι που είναι καλό για τα τάνκερ» είπε, ωστόσο έδωσε έμφαση στο ότι αν ο νεοεκλεγείς πρόεδρος επιβάλει δασμούς, αυτό θα επηρεάσει αρνητικά το παγκόσμιο εμπόριο και ειδικότερα την dry bulk (μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου) ναυτιλία και τα containers ships.
Ο επικεφαλής τής Common Progress Compania Naviera SA, Γιώργος Παπαγιαννόπουλος, περιέγραψε την αβεβαιότητα ως λέξη-κλειδί, η οποία διέπει τη ναυτιλία, σχολιάζοντας: «Οι δασμοί επηρεάζουν κυρίως τη ζήτηση και οι γεωπολιτικές εντάσεις επηρεάζουν κυρίως την πλευρά της προσφοράς».
Τις εκτιμήσεις του για τις εξελίξεις που επηρεάζουν τα πλοία ξηρού φορτίου κατέθεσε ο Γιώργος Σουραβλάς, CEO της Load Lines Marine SA, λέγοντας ότι ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας πρόκειται να τερματιστεί το 2025, κάτι το οποίο θα ευνοήσει την bulk ναυτιλία εξαιτίας των αναγκών ανοικοδόμησης της Ουκρανίας. «Τα λιμάνια έχουν καταστραφεί σε μεγάλο βαθμό και πρέπει να ανοικοδομηθούν» είπε, προσθέτοντας ότι «η ανοικοδόμηση θα πάρει αρκετά χρόνια». Τέλος εκτίμησε ότι ο «ελέφαντας στο δωμάτιο», κατά τη γνώμη του, είναι οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν. «Σε περίπτωση σύγκρουσης, πολλά πράγματα θα αλλάξουν, συμπεριλαμβανομένου του γεωπολιτικού ισοζυγίου», πρόσθεσε.
Αλλα θέματα που τέθηκαν στο συνέδριο από τους 32 ομιλητές, σε περισσότερους από 500 εκπροσώπους από 11 χώρες και 342 εταιρείες, ήταν η επιρροή της ελληνικής ναυτιλίας στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα μέσω πρωτοβουλιών στο πεδίο της απανθρακοποίησης, η ικανότητά της να αντεπεξέρχεται στις προκλήσεις και η ανάπτυξη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.
Ο νέος πρόεδρος της Intercargo και ταμίας της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Γιάννης Ξυλάς, επεσήμανε ότι «η απανθρακοποίηση δεν είναι μόνο ένας περιβαλλοντικός στόχος, αλλά μια βασική αλλαγή στον τρόπο που επιχειρούμε, συνεργαζόμαστε και καινοτομούμε σαν βιομηχανία» και τόνισε ότι «οι Ελληνες πλοιοκτήτες διατηρούν την ηγετική θέση στο παγκόσμιο order book, με πάνω από 500 νέα πλοία σε παραγγελίες. Σημαντικό ποσοστό αυτών των πλοίων είναι εξοπλισμένα για να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και 35% του υφιστάμενου στόλου είναι ήδη ενδεδυμένος με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας