Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.5° 17.5°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
syriza
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Ευρωβουλευτές ΣΥΡΙΖΑ προς Κομισιόν: Ποιος εγγυάται την ασφάλεια των σιδηροδρόμων;

Το ζήτημα της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων, δύο χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών αλλά και μετά από
δύο χρόνια απραξίας της ελληνικής κυβέρνησης, θέτουν με ερώτησή τους προς την Κομισιόν οι Ευρωβουλευτές του
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Πιο συγκεκριμένα, στην γραπτή ερώτηση αναφέρονται στα διαδοχικά περιστατικά που πιστοποιούν την έλλειψη ασφάλειας και τον κίνδυνο νέων δυστυχημάτων στο σιδηρόδρομο ενώ υπενθυμίζουν ότι από τον Οκτώβριο του 2023 ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είχε παραδώσει πόρισμα που εντοπίζει τις ελλείψεις και τα κενά στο σύστημα
ασφαλείας καθώς και ότι ήδη έχει κινηθεί η διαδικασία «επί παραβάσει» σε βάρος της Ελλάδας, επειδή παραβιάζονται πέντε Ευρωπαϊκοί κανονισμοί και δύο Οδηγίες.

Παράλληλα στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ φαίνεται ότι η Ρυθμιστή Αρχή Σιδηροδρόμων αδυνατεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, έχοντας αποτύχει συστηματικά να εντοπίσει κρίσιμες αδυναμίες ενώ και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός αδυνατεί να διασφαλίσει τη συμμόρφωση των εθνικών κανόνων με τις βασικές απαιτήσεις
ασφαλείας αλλά και την αποτελεσματική λειτουργία της ΡΑΣ.

Για το λόγο αυτό, και εφόσον καμία αρμόδια αρχή δεν παρέχει τις αναγκαίες εγγυήσεις, οι Ευρωβουλευτές ρωτούν την
Επιτροπή αν μπορεί να εγγυηθεί ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι ασφαλής για τους Ευρωπαίους πολίτες και αν
σκοπεύει να ζητήσει από τον ERA να ανακαλέσει τα ενιαία πιστοποιητικά ασφαλείας, μέχρι να εξασφαλίσει τη
συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία
για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Υπενθυμίζεται ότι δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση ΝΔ έχει εγκαταλείψει το σιδηρόδρομο στην
κατάσταση που ήταν το βράδυ του δυστυχήματος ενώ, μόνο μετά τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις του ελληνικού λαού και αφού η χώρα είναι υπόλογη στην Κομισιόν, ο Πρωθυπουργός υποσχέθηκε ότι το μέχρι το 2027 θα έχει
εκσυγχρονιστεί.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

_Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης
__προς την Επιτροπή_

_Άρθρο 144 του Κανονισμού_

_Κωνσταντίνος Αρβανίτης (The Left), Έλενα
Κουντουρά (The Left) Νίκος Παππάς (The Left)
Nικόλας Φαραντούρης (The Left)_

_Θέμα: Συστημικό Έλλειμμα Ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και μαζική παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων

_Δύο χρόνια μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο συνεχίζει να αντιμετωπίζει συστημικές ελλείψεις και σοβαρά κενά
ασφάλειας. Επιπλέον, συνεχίζουν να καταγράφονται περιστατικά που υποδεικνύουν αυξημένο κίνδυνο νέων δυστυχημάτων εντείνοντας την ανησυχία των πολιτών
για την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι:

τον Οκτώβρη 2023 ο ERA παρέδωσε στην Επιτροπή πόρισμα σχετικά με την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων στο οποίο εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις και κενά
στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα

στις 16/12/2024, η Επιτροπή κίνησε τη διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας, επειδή παραβιάζονται πέντε ευρωπαϊκοί κανονισμοί και δύο ευρωπαϊκές Οδηγίες
που καθορίζουν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια και διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων

σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, φαίνεται αφενός ότι η ΡΑΣ αδυνατεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, καθώς συστηματικά απέτυχε να εντοπίσει
κρίσιμες αδυναμίες στο Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας, και αφετέρου ότι ο ERA αδυνατεί να διασφαλίσει τη συμμόρφωση των εθνικών κανόνων με τις βασικές απαιτήσεις
ασφάλειας, αλλά και την αποτελεσματική επιτέλεση του εποπτικού έργου της ΡΑΣ, ερωτάται η Επιτροπή:

Μπορεί να εγγυηθεί ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι σήμερα ασφαλής για τους  Ευρωπαίους πολίτες;

Σκοπεύει να ζητήσει απ’τον ERA να ανακαλέσει τα ενιαία πιστοποιητικά ασφαλείας που έχει εκδώσει, έως ότου διασφαλιστεί η πλήρης συμμόρφωση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και της Ελλάδας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ευρωβουλευτές ΣΥΡΙΖΑ προς Κομισιόν: Ποιος εγγυάται την ασφάλεια των σιδηροδρόμων;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας