Διπλό το απεργιακό μέτωπο με το οποίο βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη η αντιδημοφιλής κυβέρνηση Σολτς, αφού στα πανεθνικά μπλόκα της εξοργισμένης γερμανικής αγροτιάς ήρθε από χθες να προστεθεί η νέα, τριήμερη αυτή τη φορά, απεργία του Συνδικάτου Γερμανών Μηχανοδηγών (GDL) που διεκδικεί μείωση ωραρίου και αύξηση αποδοχών από τους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους (Deutsche Bahn/DB). Η δικαστική απόπειρα της εργοδοσίας να κηρυχθεί παράνομη η απεργιακή κινητοποίηση απέτυχε, με αποτέλεσμα η DB να ανακοινώσει την ακύρωση του 80% των δρομολογίων στα τρένα μεγάλων αποστάσεων -επιβατικά και εμπορικά-, προειδοποιώντας για «μαζικά» προβλήματα μετακίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής, όταν λήγει η απεργία.
Μετά από δύο 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, οι διαπραγματεύσεις του GDL με την DB έφτασαν σε αδιέξοδο. Το συνδικάτο διεκδικεί για τους 10.000 εργαζόμενους που εκπροσωπεί μισθολογική αύξηση 555 ευρώ τον μήνα, εφάπαξ «επίδομα πληθωρισμού», τετραήμερη εργασία και μείωση ωραρίου από 38 σε 35 ώρες τη βδομάδα με πλήρεις αποδοχές για τους εργαζόμενους σε βάρδιες. Η εργοδοσία δεν απορρίπτει ένα πιο ευέλικτο ωράριο, αρνείται όμως να το εφαρμόσει χωρίς μείωση μισθού. Σύμφωνα με το AFP, η DB αντιπρότεινε τον περασμένο μήνα αύξηση αποδοχών κατά 11% και χορήγηση μπόνους έως και 2.850 ευρώ, ενώ επανήλθε την προηγούμενη βδομάδα με νέα προσφορά, την οποία απέρριψε με τη σειρά του ο επικεφαλής του GDL χαρακτηρίζοντάς την «πρόκληση». Οπως ξεκαθάρισε χθες ο Κλάους Βεζέλσκι μιλώντας στο ZDF, το συνδικάτο προτίθεται μεν να κάνει κάποιον συμβιβασμό, ωστόσο «αν δεν υπάρξει τίποτα μέχρι την Παρασκευή, θα κάνουμε ένα διάλειμμα και μετά θα μπούμε στον επόμενο γύρο απεργιακών κινητοποιήσεων».
Επιστροφή στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ζήτησε από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Φόλκερ Βίσινγκ, καθώς η απεργία στα τρένα διαταράσσει όχι μόνο τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού, αλλά τις μεταφορές εμπορευμάτων και την αλυσίδα εφοδιασμού γενικότερα. Η κινητοποίηση των μηχανοδηγών συμπίπτει με τη μαχητική διαμαρτυρία των αγροτών της Γερμανίας, που έχουν εξαγριωθεί με την απόφαση της τρικομματικής κυβέρνησης Σολτς να περικόψει τις επιδοτήσεις στα καύσιμα και την αγορά αγροτικών οχημάτων στο πλαίσιο της πυρετώδους προσπάθειας να κλείσει την τρύπα στον κρατικό προϋπολογισμό μετά τη σοκαριστική απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας τον Δεκέμβριο, που τον έκρινε παράνομο.
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των αγροτών απέρριψαν τη δήθεν κυβερνητική υπαναχώρηση για σταδιακή μείωση των επιδοτήσεων μέχρι το 2026, τονίζοντας ότι δεν θα δεχτούν «σάπιους συμβιβασμούς» παρά μόνο την πλήρη απόσυρση των μέτρων, διαφορετικά προειδοποιούν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις. Οπως έχει προγραμματιστεί, τα μπλόκα τους θα παραμείνουν στις εθνικές οδούς όλη τη βδομάδα, με δημοσκόπηση του ινστιτούτου Forsa να δείχνει μάλιστα πως το 81% των ερωτηθέντων εκφράζει «κατανόηση» για τη διαμαρτυρία τους.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας