Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.5° 17.5°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Μέλη της ομάδας έρευνας και διάσωσης μεταφέρουν συντρίμμια που συνέλεξαν από το σημείο που φαίνεται ότι έπεσε το αεροσκάφος | Reuters

Εντοπίστηκε η πτήση QZ8501

Σοροί και συντρίμμια βρέθηκαν και ανασύρθηκαν, μια σκιά στον βυθό της θάλασσας της Ιάβας, που ίσως αποδειχτεί κομμάτι της ατράκτου, εντοπίστηκε, αλλά ο γρίφος για τα αίτια τόσο της εξαφάνισης όσο και της συντριβής εν τέλει του Airbus A320-200 της εταιρείας AirAsia στην Ινδονησία παραμένει άλυτος. Θεωρώντας πλέον νεκρούς και τους 162 επιβαίνοντες της πτήσης QZ8501, το 2014 κλείνει καταγράφοντας δύο αντιφατικά ρεκόρ στον τομέα της αεροπλοΐας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Μητρώου Δυστυχημάτων Αεροσκαφών (B3A), το οποίο συγκεντρώνει αρχεία για όλα τα αεροπορικά δυστυχήματα παγκοσμίως, 1.326 άνθρωποι έχασαν φέτος τη ζωή τους σε 112 δυστυχήματα επιβατικών, εμπορικών και μεταγωγικών αεροσκαφών - νούμερο που αποτελεί ιστορικό χαμηλό. Ο απολογισμός των θυμάτων είναι μεν ο βαρύτερος από το 2005, αλλά ο αριθμός των δυστυχημάτων, που βαίνει μειούμενος τις τελευταίες δεκαετίες, δείχνει -κατά τραγική ειρωνεία- πως οι αερομεταφορές τείνουν να γίνονται πιο... ασφαλείς. Τουλάχιστον στα χαρτιά.

Οσο κι αν συγκλόνισε τη διεθνή κοινή γνώμη η δραματική κατάρριψη του Boeing της Malaysia Airlines στην ανατολική Ουκρανία τον Ιούλιο, το γεγονός που σημάδεψε ανεξίτηλα την αεροπλοΐα φέτος είναι η πρωτοφανής στα χρονικά εξαφάνιση του μοιραίου Boeing της ίδιας εταιρείας, που παραμένει άφαντο δέκα ολόκληρους μήνες μετά τη συντριβή του τον Μάρτιο κάπου στον αχανή και εξαιρετικά βαθύ Ινδικό Ωκεανό. Με αντίστοιχο μυστηριώδη τρόπο χάθηκε ξαφνικά από τα ραντάρ και το Airbus της AirAsia την περασμένη Κυριακή, με τα πρώτα συντρίμμια του να εντοπίζονται την τρίτη πλέον μέρα των ερευνών. Εύλογα λοιπόν ενώσεις για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών εταιρειών αναρωτιούνται πώς γίνεται να εξαφανίζονται από προσώπου γης υπερσύγχρονα αεροπλάνα την εποχή του GPS, όταν δορυφόροι και κάμερες κατασκοπεύουν την παραμικρή μας κίνηση. Η τεχνολογία για στενότερη παρακολούθηση των πτήσεων υπάρχει αλλά δεν αξιοποιείται πλήρως, λένε ειδικοί.

Τα παγκόσμια συστήματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας βρίσκονται σε διάφορα στάδια αναβάθμισης, η οποία όμως δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία εξαιτίας των σοβαρών διαφωνιών μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, κυβερνήσεων και ρυθμιστικών αρχών για το κόστος, τα πρότυπα και τις προθεσμίες εφαρμογής τους. Παρά τις καταγγελίες και τις συστάσεις φορέων και οργανώσεων, ελάχιστες αλλαγές έχουν γίνει για την αξιόπιστη παρακολούθηση των αεροσκαφών διεθνώς. Αρα, για ποια ασφάλεια πτήσεων μιλάμε τελικά;

Μακάβριο θέαμα

Η εύρεση των πρώτων συντριμμιών του μοιραίου Airbus της AirAsia σε απόσταση μόλις έξι μιλίων από τις τελευταίες του συντεταγμένες έδωσε -με ιδιαίτερα σκληρό τρόπο- τέλος στην αγωνία των συγγενών των 162 επιβαινόντων, στην πλειονότητά τους Ινδονήσιων. Εχοντας καταλύσει στο αεροδρόμιο της Σουραμπάγια, απ’ όπου ξεκίνησε η πτήση QZ8501 με προορισμό τη Σιγκαπούρη, οικογένειες και φίλοι που έβλεπαν από την τηλεόραση την εξέλιξη των ερευνών είδαν ξαφνικά ένα μισόγυμνο πτώμα να επιπλέει στο νερό. Το μακάβριο θέαμα πυροδότησε υστερία, κλάματα και λιποθυμίες και η συγγνώμη του τοπικού καναλιού δεν παρηγόρησε κανέναν.

Αρκετές σοροί είχαν βρεθεί μέχρι χθες τη νύχτα, όμως ο αριθμός τους παρέμενε ασαφής, από 3 έως άνω των 40, εν μέσω αντικρουόμενων δηλώσεων του ινδονησιακού ναυτικού και του επικεφαλής των ερευνών. Ανάμεσα στα ευρήματα είναι μια θύρα του αεροσκάφους, μια τσουλήθρα έκτακτης ανάγκης, φιάλες οξυγόνου, σωσίβια και αποσκευές. Η σκιά, ενδεχομένως της ατράκτου, εντοπίστηκε σε νερά βάθους περίπου 25 μέτρων, δημιουργώντας ελπίδες για ταχεία ανάσυρση των δύο μαύρων κουτιών που θα δώσουν απαντήσεις για την τραγωδία, όπως και οι νεκροψίες των θυμάτων.

Αξιωματούχος, που συμμετέχει στη διερεύνηση των αιτιών της συντριβής, δήλωσε στο Reuters πως η προσοχή στρέφεται κατ’ αρχήν στη συγκεκριμένη στιγμή που επέλεξε ο έμπειρος κυβερνήτης του Airbus να ζητήσει άδεια ανόδου σε μεγαλύτερο υψόμετρο για να αποφύγει την καταιγίδα μπροστά του, το αν έπρεπε να αναλάβει νωρίτερα πρωτοβουλία λόγω έκτακτης ανάγκης και ποια ήταν τελικά η αντίδραση των πιλότων μέσα σε ακραίες συνθήκες.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Εντοπίστηκε η πτήση QZ8501

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας