Με το πρώτο φως της μέρας ξεκίνησαν και πάλι οι εντατικές έρευνες από αέρος και θαλάσσης για τον εντοπισμό του Airbus A320-200 της εταιρείας AirAsia με έδρα τη Μαλαισία, το οποίο χάθηκε ξαφνικά χθες από τα ραντάρ πάνω από τη θάλασσα της Ιάβας ενόσω βρισκόταν σχεδόν στη μέση του δίωρου και πλέον ταξιδιού του από την πόλη Σουραμπάγια της Ινδονησίας στη Σιγκαπούρη. Η πτήση QZ8501 με 162 επιβαίνοντες βρισκόταν ακόμα στον ινδονησιακό εναέριο χώρο όταν ο πιλότος ζήτησε άδεια από το κέντρο ελέγχου να παρεκκλίνει της πορείας του και να ανέβει από τα 34.000 πόδια στα 38.000 στρίβοντας αριστερά, προκειμένου να αποφύγει την πυκνή νέφωση και να πετάξει πάνω από την ισχυρή καταιγίδα ενώπιόν του. Χωρίς να εκπέμψει σήμα κινδύνου, το αεροσκάφος εξαφανίστηκε λίγα λεπτά μετά την τελευταία επικοινωνία του με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, στις 06.17 το πρωί τοπική ώρα.
Μαύρη χρονιά
Μια ανάσα πριν εκπνεύσει το 2014, το κακό μοιάζει να τρίτωσε για την αεροπορική βιομηχανία της Μαλαισίας έπειτα από μια μαύρη χρονιά για την αξιοπιστία των κρατικών αερογραμμών της. Συνολικά 537 άνθρωποι χάθηκαν φέτος στις δύο μοιραίες πτήσεις της Malaysia Airlines: την MH370, που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς στις 8 Μαρτίου κάπου στον Ινδικό Ωκεανό κι έκτοτε αγνοείται, και την MH17, που καταρρίφθηκε με πύραυλο στην εμπόλεμη ανατολική Ουκρανία στις 17 Ιουλίου. Σε αντίθεση με την κρατική εταιρεία που πλέον παραπαίει, η ιδιωτική και πολυεθνική AirAsia έχει γίνει κυρίαρχη στον τομέα των αερομεταφορών χαμηλού κόστους στη νοτιοανατολική Ασία, χωρίς ούτε ένα δυστύχημα στο ενεργητικό της.
Από τα δύο αεροπλάνα που διέθετε το 2001, όταν την εξαγόρασε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας για μόλις 25 πένες(!) ο Μαλαισιανός μεγιστάνας Τόνι Φερνάντες, σήμερα κατέχει στόλο 86 αεροσκαφών μεταφέροντας 30 εκατομμύρια επιβάτες σε όλο τον κόσμο. Ομως το παιδικό όνειρο του ιδιοκτήτη της να κατακτήσει τους αιθέρες έγινε ο «χειρότερος εφιάλτης» του, όπως έγραψε στο Twitter πριν σπεύσει στη Σουραμπάγια για να συναντηθεί με αγωνιώντες συγγενείς των αγνοουμένων και να παρακολουθήσει από κοντά τις έρευνες των αρχών της Ινδονησίας και γειτονικών χωρών, που έχουν επικεντρωθεί μεταξύ των νήσων Ιάβας και Βόρνεο στο ινδονησιακό αρχιπέλαγος.
Στην πτήση επέβαιναν 155 επιβάτες -στην πλειονότητά τους Ινδονήσιοι, τρεις Νοτιοκορεάτες, ένας Βρετανός, ένας Μαλαισιανός κι ένας από τη Σιγκαπούρη- και 7μελές πλήρωμα, όλοι τους επίσης Ινδονήσιοι εκτός από τον Γάλλο συγκυβερνήτη. Σύμφωνα με τον Φερνάντες, και οι δύο πιλότοι ήταν έμπειροι, με τον κυβερνήτη να καταγράφει πάνω από 20.500 ώρες πτήσεις, εκ των οποίων σχεδόν οι 7.000 με αεροπλάνα της AirAsia. Το δε Airbus είχε παραδοθεί το 2008, είχε πραγματοποιήσει περίπου 13.600 πτήσεις και η τελευταία τεχνική συντήρησή του είχε γίνει στις 16 Νοεμβρίου. Τα καύσιμα του αεροπλάνου είναι βέβαιο πως τελείωσαν ύστερα από λίγες ώρες με δεδομένη τη σύντομη πτήση του, ωστόσο, ελλείψει σήματος κινδύνου, οι ειδικοί δεν είναι σε θέση να προβούν σε ασφαλείς υποθέσεις για τα αίτια της εξαφάνισής του. Κακοκαιρία, μηχανική βλάβη, ανθρώπινο λάθος ή -πιο απίθανο- δολιοφθορά δεν μπορούν να αποκλειστούν προς το παρόν, σχεδόν όλοι όμως εκφράζουν την απαισιοδοξία τους για την «τύχη» των επιβαινόντων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας