ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Οι κακές καιρικές συνθήκες, η ασυνεννοησία, ακόμη και η έλλειψη... γλωσσομάθειας του Ιταλού πλοιάρχου έφταιγαν για τη ναυτική τραγωδία του «Norman Atlantic», σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας | EUROKINISSI

Μπαλάκι ευθυνών α λα ιταλικά

Εμείς κάναμε ό,τι ήταν δυνατόν. Τη διαχείριση την ανέλαβε η Ρώμη και δυστυχώς ήμασταν υποχρεωμένοι να την ακολουθήσουμε». Αυτό είπαν τα στελέχη της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε παρουσία και του υπουργού Ναυτιλίας. Μια συνέντευξη, η οποία κράτησε πάνω από τρεις ώρες, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν έδωσε ικανοποιητικές απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα που από την πρώτη στιγμή του ναυτικού δυστυχήματος απασχολούν τους επιβάτες, τους συγγενείς τους και όλους μας.

Ελλειμμα συντονισμού

Εκείνο πάντως που έγινε αντιληπτό είναι η δυσχέρεια που υπήρχε εξ αρχής και εξακολουθεί να υπάρχει στη συνεννόηση των ελληνικών λιμενικών αρχών με τις ιταλικές. «Προσπαθούμε να βελτιώσουμε τη συνεργασία μας», δήλωσε διπλωματικά ο Μ. Βαρβιτσιώτης, αλλά όλα τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες στη συνέντευξη δείχνουν ξεκάθαρα ότι η συνεργασία των δύο χωρών χωλαίνει.

Πώς αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι μέχρι και χθες το βράδυ το υπουργείο Ναυτιλίας δεν γνώριζε πόσοι άνθρωποι αγνοούνται, σε ποιους ανήκουν οι εννέα από τις έντεκα σορούς, πού ακριβώς βρίσκονται οι διασωθέντες Ελληνες, γιατί έχει συμβεί αυτή η απίστευτη εμπλοκή με τη λίστα επιβατών και πλήθος άλλες παραμέτρους της ναυτικής τραγωδίας. Οπως είπε στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, «πολλά ερωτήματα έχουμε και εμείς και περιμένουμε να μας τα απαντήσουν οι ιταλικές αρχές».

Χαρακτηριστικό του αλαλούμ που επικρατεί είναι το γεγονός ότι την ώρα που δινόταν η συνέντευξη και η ηγεσία του Λ.Σ. ξεκαθάριζε έπειτα από επίμονες δημοσιογραφικές ερωτήσεις πως στο πλοίο επέβαιναν 475 άτομα μαζί με το πλήρωμα (η ναυλώτρια εταιρεία ΑΝΕΚ από το βράδυ της Δευτέρας με ανακοίνωσή της είχε κάνει γνωστό ότι δεν επέβαιναν 478, όπως είχε ανακοινωθεί την Κυριακή, αλλά 475), ο Ιταλός εισαγγελέας έλεγε ότι στο πλοίο επέβαιναν 499. Μόνο που ο αριθμός αυτός αντιστοιχούσε στο χειμερινό πρωτόκολλο του πλοίου και όχι στους επιβάτες που επέβαιναν στο πλοίο.

Αρνητική εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι στη συνέντευξη δεν παρευρέθη εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ, ο οποίος θα μπορούσε να απαντήσει σε πολλά ερωτήματα που έχουν δημιουργηθεί και έχουν σχέση με την έκδοση των εισιτηρίων και τις έξι παρατηρήσεις που καταγράφηκαν κατά τον έλεγχο του πλοίου στις 19 Δεκεμβρίου στην Πάτρα. Τα στελέχη του Λιμενικού για το τελευταίο είπαν ότι δύο παρατηρήσεις αποκαταστάθηκαν και για τις υπόλοιπες τέσσερις, που ήταν επουσιώδεις, πήραν τη νόμιμη προθεσμία των 15 ημερών για προσαρμογή.

Στο έλεος των κυμάτων

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ

Ο αρχηγός του Λ.Σ., αντιναύαραχος Αθ. Αθανασόπουλος, υποστήριξε ότι ήταν από τις δυσκολότερες και από τις πλέον σύνθετες επιχειρήσεις που έχουν συναντήσει μέχρι σήμερα, λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων, τα οποία για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν επέτρεψαν στα ελληνικά μέσα να επιχειρήσουν. «Τα κύματα έφταναν σε ύψος τριών μέτρων και τα βήματά μας έπρεπε να είναι προσεκτικά» ανέφερε ο αρχηγός του Λ.Σ. και σημείωσε ότι λόγω των δυνατών ανέμων το πλοίο μετακινήθηκε και πέρασε σιγά σιγά στον χώρο ευθύνης της Ιταλίας.

Από την άλλη, επισήμανε την πολύ δύσκολη επικοινωνία που είχαν με τον Ιταλό καπετάνιο του «Norman Atlantic», καθώς μιλούσε μόνο ιταλικά και δεν μπορούσε να τους δώσει ακριβή εικόνα για το πού βρίσκεται το πλοίο. Ετσι οι αξιωματικοί του Λιμενικού μιλούσαν με άλλους που βρίσκονταν δίπλα από τον καπετάνιο και μπορούσαν να τους βοηθήσουν περισσότερο. Ολη αυτή η κατάσταση δημιούργησε σημαντική χρονοκαθυστέρηση.

Αναπάντητα ερωτήματα

Τα βασικά ερωτήματα στα οποία δεν δόθηκαν απαντήσεις στη συνέντευξη είναι:

■ Υπάρχουν εγκλωβισμένοι στο πλοίο;

■ Πόσοι είναι οι αγνοούμενοι;

■ Πόσοι συνολικά είναι οι διασωθέντες (όχι μόνο οι Ελληνες);

■ Είναι δυνατόν δύο ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα-Ιταλία), με ιστορία στη ναυτιλία, σ’ ενα τόσο σοβαρό περιστατικό να μην μπορούν να συνεννοηθούν;

■ Δεν μπορούσε να αποφευχθεί αυτή η χρονοκαθυστέρηση κατά τον συντονισμό της διάσωσης, την οποία παραδέχτηκαν και τα στελέχη του Λ.Σ.;

■ Τι συμβαίνει με τα ελληνικά μέσα διάσωσης, είτε του υπουργείου Αμυνας είτε του Ναυτιλίας, και δεν μπορούν να επιχειρήσουν σε τέτοια περιστατικά;

■ Πώς είναι δυνατόν να αποπλέει ένα πλοίο με σχεδόν 500 επιβάτες σε μια θάλασσα όπως η Αδριατική με 10 και 11 Μποφόρ;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μπαλάκι ευθυνών α λα ιταλικά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας