ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Λεωφορείο ΟΑΣΘ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ
ΟΣΕΘ: ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τα ψιλά γράμματα πίσω από τη μονοετή παράταση υφιστάμενης σύμβασης που είναι... διετής

Ανάθεση για άλλους οκτώ μήνες του συγκοινωνιακού έργου των περιαστικών γραμμών Θεσσαλονίκης έναντι σχεδόν 30 εκατομμυρίων ευρώ αναγγέλθηκε χθες από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) μετά την έγκριση που έδωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο για παράταση της υφιστάμενης σύμβασης. Μόνο που η έγκριση αυτή ήδη προδιαγράφει συνέχιση της σύμβασης και για το 2026. Ολα αυτά σε αναμονή του αποτελέσματος του διεθνούς διαγωνισμού για δεκαετή ανάθεση του έργου. Πάμε δηλαδή για σχεδόν εικοσαετή ιδιωτικοποίηση των 43 περιαστικών γραμμών, από το 2019 που ανήλθε η Ν.Δ. στην εξουσία μέχρι… το 2037!

Μέχρι προχθές πάντως υπογράφονταν δεκαπενθήμερες συμβάσεις με το ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης και Σερρών), γεγονός που είχε οδηγήσει μεταξύ άλλων σε καθυστερήσεις στις καταβολές μισθών των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ και σωρεία παραπόνων και καταγγελιών από το σωματείο. Ο ΟΣΕΘ χθες ανακοίνωσε ότι το χάσμα γέμισε άνθη αφού τη «σύμβαση-γέφυρα για το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο με σχετική πράξη του Ζ’ Κλιμακίου. Η σύναψη σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕΘ και της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. εγκρίθηκε και τίθεται άμεσα σε εφαρμογή για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου αστικής συγκοινωνίας».

Είχε προηγηθεί «διαγωνισμός του ΟΣΕΘ που καρποφόρησε με επιτυχία και αφορά το συγκοινωνιακό έργο από 16.04.2025 έως τα τέλη 2025 με κόστος 29.684.346 ευρώ πλέον ΦΠΑ» (διαγωνισμός στον οποίο προσήλθαν μόνο τα ΚΤΕΛ). Ετσι, σύμφωνα με τη νέα σύμβαση «η ΚΤΕΛ Α.Ε. υποχρεούται να κυκλοφορεί καθημερινά 182 λεωφορεία πραγματοποιώντας παραπάνω από 1.500 δρομολόγια ημερησίως για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κυρίως της περιαστικής ζώνης της Π.Ε. Θεσσαλονίκης».

Η λακωνική ανακοίνωση του ΟΣΕΘ δεν μπορεί να κρύψει τα προφανή. Ουσιαστικά λόγω των καθυστερήσεων στον διεθνή διαγωνισμό δίνεται διετής παράταση έργου στα ΚΤΕΛ. Κι αυτό διότι ακόμη κι αν τελεσφορήσει κάποια στιγμή ο διεθνής στα τέλη του 2025, αν υπάρξει νικητής άλλος από τα ΚΤΕΛ, θα χρειαστεί τουλάχιστον άλλον έναν χρόνο για να μεταφέρει λεωφορεία από το εξωτερικό στη Θεσσαλονίκη και να δημιουργήσει νέες υποδομές για τη στέγαση και τη συντήρησή τους. Ο μόνος λοιπόν που θα μπορεί να εκτελεί το συγκεκριμένο έργο μέχρι το 2027 είναι τα ΚΤΕΛ.

Τα ΚΤΕΛ βέβαια παίρνουν μέρος στον διεθνή διαγωνισμό για το «λουκούλλειο γεύμα» των 600.000.000 ευρώ αλλά όλα δείχνουν ότι ο «νέος παίκτης» που μπήκε στο παιχνίδι κάνει… ασυναγώνιστη προσφορά. Στο θέμα είχαμε ήδη αναφερθεί εκτενώς πριν από έξι μήνες («Συγκρούσεις για την επόμενη μέρα στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», «Εφ.Συν.», 22.11.24) αλλά φαίνεται όλο και περισσότερο ότι η ιταλική κοινοπραξία ΑΤΜ SPA-AZIENDA TRASPORTI MILANESI -αυτή στην οποία τα ΚΤΕΛ είχαν απορρίψει πρόταση συνεργασίας- είναι κοντύτερα να κερδίσει αυτόν τον διαγωνισμό αφού οι Ιταλοί… το πήραν προσωπικά.

Η κοινοπραξία αυτή είναι ένας από τους δύο εταίρους της ΤΗΕΜΑ Α.Ε., δηλαδή της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης για δέκα χρόνια. Κι έτσι η κοινοπραξία θα ελέγχει πλήρως τα 4/5 του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης για τα επόμενα δέκα και πλέον χρόνια. Κοντά σε όλα αυτά ας προστεθεί ότι ένας άλλος, παλιός παίκτης βρίσκει την ευκαιρία να ξαναμπεί στο παιχνίδι. Και δεν είναι άλλος από τους παλιούς μεγαλομετόχους του ΟΑΣΘ τους οποίους πληροφορίες τους θέλουν να βρίσκονται πολύ κοντά στους Ιταλούς για ενοικίαση των γραφείων του ΟΑΣΘ αλλά και, κυρίως, του αμαξοστασίου στον Φοίνικα, το οποίο αναμένεται ο ΟΑΣΘ να εγκαταλείψει αφού έχει βρεθεί άλλο οικόπεδο που μπορεί να «σηκώσει» τις νέες εγκαταστάσεις για τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Κατόπιν όλων αυτών η κυβέρνηση δεν μπορούσε να αφήσει παραπονούμενους τους μετόχους των ΚΤΕΛ -τα οποία προσφάτως απέκτησαν 8 νέα λεωφορεία για τις υπεραστικές γραμμές-, τους επεκτείνει για δύο χρόνια την ανάθεση των 43 περιαστικών γραμμών και τους κλείνει το μάτι για αναθέσεις έργου στα υπεραστικά δρομολόγια. Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το σχέδιο κατευνασμού του θυμού των ΚΤΕΛ. Αν θα πιάσει, θα το δείξει η ιστορία…

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τα ψιλά γράμματα πίσω από τη μονοετή παράταση υφιστάμενης σύμβασης που είναι... διετής

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας