ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στις κάμερες της Εγνατίας οδού αναζητούν απαντήσεις οι Αρχές για το «παράλογο» τροχαίο δυστύχημα με δύο νεκρούς και τέσσερις τραυματίες, που σημειώθηκε περίπου στις 3.30 χθες το μεσημέρι όταν νταλίκα με βουλγαρικές πινακίδες και Ουκρανό οδηγό έπεσε πάνω σε δύο προπορευόμενα Ι.Χ. αυτοκίνητα και στη συνέχεια στο κουβούκλιο των διοδίων Πολυμύλου, ενώ στην περιοχή επικρατούσε πυκνή ομίχλη.
Σύμφωνα πάντως με μαρτυρίες άλλων οδηγών, το μεγάλο όχημα, άγνωστο υπό ποιες συνθήκες, κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα και «δεν φάνηκε να φρενάρει»,γι’ αυτό και η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη. Τόσο σφοδρή που, αφού διέλυσε τα δύο Ι.Χ., έφυγε πάνω στο στηθαίο των διοδίων και στη συνέχεια στο κουβούκλιο με την υπάλληλο, που γλίτωσε σαν από θαύμα με ελαφρά τραύματα!
Αντιθέτως, έχασαν τη ζωή τους οι δύο επιβάτες του ενός εκ των προπορευόμενων οχημάτων που έγινε σάντουιτς ανάμεσα στην νταλίκα κι ακόμα ένα Ι.Χ. το οποίο βρισκόταν μπροστά. Σχεδόν αμέσως ξέσπασε πυρκαγιά στο αυτοκίνητο των δύο αδικοχαμένων ανθρώπων, ενώ οι δυο ηλικιωμένοι επιβάτες του άλλου Ι.Χ. που πρόλαβαν να κατέβουν, όπως κι ο μοιραίος οδηγός της νταλίκας, τραυματίστηκαν ελαφρά.
Σύμφωνα με ένα σενάριο που είδε το φως της δημοσιότητας, το πρώτο Ι.Χ. δεν κατάφερε να περάσει από τα διόδια γιατί δεν άνοιξε η μπάρα με το free pass κι έκανε όπισθεν. Ετσι το δεύτερο Ι.Χ. κόλλησε πίσω τους και τότε ήρθε η νταλίκα με μεγάλη ταχύτητα να πέσει αρχικά επάνω τους και στη συνέχεια στις εγκαταστάσεις του σταθμού διοδίων.
Ολα αυτά συνέβησαν εν μέσω πυκνής ομίχλης, που είναι ωστόσο σύνηθες φαινόμενο στην ορεινή περιοχή του Πολυμύλου στη Δυτική Μακεδονία.
Για αρκετή ώρα επικράτησε πανικός, η εικόνα θύμιζε βομβαρδισμένο τοπίο και η κυκλοφορία διακόπηκε και στα δύο ρεύματα της Εγνατίας οδού. Σχηματίστηκαν ουρές οχημάτων για περισσότερα από 20 χιλιόμετρα και χρειάστηκε τουλάχιστον τρεις ώρες για ν’ ανοίξει μερικώς η κυκλοφορία από τον παράδρομο.
Αρκετοί οδηγοί άλλων αυτοκινήτων προσπαθούσαν να βοηθήσουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες, αφού και η Πυροσβεστική Υπηρεσία αντιμετώπιζε πρόβλημα προσέγγισης λόγω του απίστευτου μποτιλιαρίσματος.
Οι τραυματίες, που διακομίστηκαν σε δύο νοσοκομεία της περιοχής, είναι εκτός κινδύνου, ενώ η υπάλληλος της Εγνατίας οδού που βρισκόταν στο κουβούκλιο των διοδίων υπέστη σοβαρό σοκ!
Ο οδηγός της νταλίκας, που μετέφερε γυάλινα βαζάκια, συνελήφθη αφού του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες, ενώ η Τροχαία προσπαθεί να συλλέξει στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος. Βασικό ερώτημα είναι αν λειτουργούσαν τα φρένα του μεγάλου οχήματος και γιατί είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα σε τέτοιες δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Φονική ομίχλη ή εγκληματική «αφοσίωση»
«Η Εγνατία Α.Ε. έχει μία εντολή: να μείνει εστιασμένη στον μοναδικό στόχο που πρέπει να έχει αυτή την εποχή. Κι αυτός είναι η ολοκλήρωση της παραχώρησης». Αυτό είχε διακηρύξει πριν από είκοσι μέρες στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος και η τοποθέτησή του είχε ερμηνευτεί ως αυστηρό μήνυμα προς τη διορισμένη διοίκηση του αυτοκινητόδρομου των 670 χιλιομέτρων και των 6 δισ. ευρώ κόστους κατασκευής να μη χρονοτριβεί το πέρασμά του στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis έναντι 1,35 δισ. ευρώ, βάσει του διαγωνισμού παραχώρησης για τα επόμενα 35 χρόνια. Μήπως η διοίκηση της Α.Ε. πήρε τόσο πολύ τοις μετρητοίς την υπόδειξη του υφυπουργού και ήταν τόσο αφοσιωμένη στην παραχώρηση, ώστε δεν είδε την απαγορευτική για κυκλοφορία και, τελικά, φονική ομίχλη;
Γ.Κ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας