Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης | MOTION TEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

«Εμφύλιος» και για το τραμ στη Θεσσαλονίκη

Ο δήμαρχος Στ. Αγγελούδης σήκωσε το γάντι που πέταξε ο υφυπουργός Μεταφορών Ν. Ταχιάος, δηλώνοντας ότι η θαλάσσια συγκοινωνία και το τραμ μπορούν να είναι συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά με το μετρό. ● Παρεμβάσεις και από τους Σπ. Βούγια και Γ. Μυλόπουλο.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, παρά την αρχική διάθεση αυτοσυγκράτησης, ανταποκρίθηκε τελικά χθες στην «πολεμική» Ταχιάου για τα έργα του τραμ και της θαλάσσιας συγκοινωνίας και «κήρυξε τον πόλεμο» στον υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών. Η χθεσινή μέρα ξεκίνησε με επίσημη ανακοίνωση του δήμου και συνεχίστηκε με δηλώσεις του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη και του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου, Σπύρου Βούγια. Κι έτσι, στα καλά καθούμενα, και με ευθύνη του υφυπουργού, κηρύχθηκε νέος «εμφύλιος» στη Θεσσαλονίκη.

Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Νίκος Ταχιάος | EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Χθες περιγράψαμε αναλυτικά τι συνέβη στη Βουλή («Εφ.Συν.» 27.3.2025 «“Φρένο” από τον Ταχιάο στο τραμ και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης) με τον κ. Ταχιάο, απαντώντας σε ερώτηση νεοδημοκράτη βουλευτή, να λέει ξερά ότι μόνο το υπουργείο «θα έρθει και θα αποφασίσει πόσο εφικτό είναι, σε μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη, να υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά συγκοινωνιακά μέσα» ή ακόμη «εάν το τραμ είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό και εάν πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό».

Με ανακοίνωσή του χθες ο Δήμος Θεσσαλονίκης απάντησε ορίζοντας αρχικά τα «σύνορα» των επιδιώξεών του, αφού «οι προσδοκίες της πόλης δεν καλύπτονται με την υπάρχουσα γραμμή του μετρό» και συνέχισε με επίδειξη δύναμης «για τη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια συμβιβασμού με τις χαμηλές απαιτήσεις αυτών που προκαλούν, υποστηρίζοντας πως η Θεσσαλονίκη δεν έχει ανάγκη από άλλα μέσα. Βάζουμε τον πήχη ψηλά, γιατί αυτή είναι η συνειδητή επιλογή της πόλης».

Αλλά αυτά δεν ήταν αρκετά για τον κ. Αγγελούδη, αφού ο δήμαρχος δεν αρνήθηκε καθόλου να προβεί σε νέες δηλώσεις διερωτώμενος αρχικά «για κάθε μικρό ή μεγάλο θέμα στην πόλη θα πρέπει να γίνεται εμφύλιος πόλεμος και να μην το αντιμετωπίζουμε με διάλογο και ενωμένοι;» και ακολούθως, δίνοντας ο ίδιος απάντηση, βάζοντας στην πρώτη γραμμή τις επιδιώξεις της διοίκησης «η θαλάσσια συγκοινωνία με την καινούργια της εκδοχή, δηλαδή ως συμπληρωματικό συγκοινωνιακό μέσο αλλά και ως ένα τουριστικό προϊόν που μετατρέπει την πόλη σε ευρωπαϊκή πόλη, είναι μια συζήτηση την οποία ανοίξαμε πριν από δύο μήνες μαζί με τον πρόεδρο της Εγνατία Οδός Α.Ε., με τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς»(!). Μάλιστα, τη μελέτη βιωσιμότητας «την κάνουμε χωρίς επικοινωνιακά τεχνάσματα προκειμένου να την αποστείλουμε. Γι’ αυτό και απορώ γιατί όλος αυτός ο θόρυβος για ένα θέμα που είμαστε σε συνεννόηση, σε συνεργασία και αφορά νομίζω το καλό της πόλης».

Αλλά και για την υπόθεση του τραμ ο δήμαρχος, και πάλι με ρητορική ερώτηση, «τι εμποδίζει την πόλη να έχει υψηλές πτήσεις στις διεκδικήσεις της;» απάντησε με κατάθεση απορίας «τι είναι αυτό που δεν μας επιτρέπει να έχουμε και δύο και τρία συμπληρωματικά μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως συμβαίνει στις Βρυξέλλες, τη Λισαβόνα, την Πράγα με το ίδιο πληθυσμιακό μέγεθος της πόλης, ή όπως συμβαίνει στην Αθήνα που έχει μετρό, τρόλεϊ και αστικές συγκοινωνίες;».

Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης Σπύρος Βούγιας | MOTION TEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Στο ίδιο κλίμα και ο κ. Βούγιας, ιδέα του οποίου πριν από σχεδόν σαράντα χρόνια ήταν η θαλάσσια συγκοινωνία αλλά και το τραμ, δηλώνοντας πως «είναι αστήριχτη και παράλογη η συσχέτιση της χρηματοδότησης της επέκτασης του μετρό δυτικά με τη θαλάσσια συγκοινωνία και το τραμ». Μιλώντας στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης» ο κ. Βούγιας τόνισε πως «είναι αδιανόητο, δεν μπορεί κανείς να συλλάβει ότι η θαλάσσια συγκοινωνία θα ήταν αντίπαλος ενός έργου όπως το μετρό. Μάλιστα εμείς, ο δήμος, είχαμε την ευαισθησία να σεβαστούμε την αγωνία της κυβέρνησης να βρει πόρους για τις δυτικές συνοικίες -που δεν τους βρήκε, αν και μπορούσε, όλο αυτό το διάστημα- και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να φταίει ο δήμος που αναζητά άλλους πόρους από άλλα προγράμματα, ούτε των δημοσίων επενδύσεων ούτε του Ελληνα φορολογούμενου, αλλά από χρηματοδοτικά προγράμματα στην Ευρώπη. Ισως τους ενοχλεί αυτή η δραστηριότητα, αν κάποιος έχει μυωπικά στο μυαλό μόνο τις επόμενες εκλογές...».

Ο πρώην πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος | EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Μέσα στον «κουρνιαχτό της μάχης» έκανε παρέμβαση υπέρ του δήμου και ο Γιάννης Μυλόπουλος, πρώην πρύτανης ΑΠΘ και επικεφαλής της παράταξης «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας». Για τον κ. Μυλόπουλο «η κυβέρνηση όχι μόνο δεν ξεκίνησε το μετρό στα δυτικά, αλλά προς το αεροδρόμιο, διεκδικώντας ευρωπαϊκά χρήματα όπως κάνει ο δήμαρχος», αλλά το αντίθετο, «η κυβέρνηση πρέπει να απολογηθεί για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση της έναρξης αυτών των έργων».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Εμφύλιος» και για το τραμ στη Θεσσαλονίκη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας