Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.3° 16.8°
1 BF
67%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
17.0° 14.4°
0 BF
79%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 16.6°
2 BF
81%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
7.9° 7.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
3 BF
81%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
76%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
19.7° 16.1°
2 BF
63%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.9° 15.0°
2 BF
73%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
2 BF
76%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
19.1° 16.6°
1 BF
67%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.5° 14.8°
0 BF
67%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.3° 14.3°
3 BF
82%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.1° 16.1°
1 BF
78%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ο Νίκος Ταχιάος χθες στη Βουλή
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο Νίκος Ταχιάος χθες στη Βουλή

«Φρένο» από τον Ταχιάο στο τραμ και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Ο υφυπουργός Μεταφορών πήρε πάσα «πάρε βάλε» από τον βουλευτή της Ν.Δ. της πόλης, Στρ. Σιμόπουλο, και πάγωσε τα σχέδια της δημοτικής αρχής, δίνοντας προτεραιότητα στην επέκταση του μετρό

Φραγή στα σχέδια του Δήμου Θεσσαλονίκης για τραμ και θαλάσσια συγκοινωνία έβαλε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Οπως είπε απαντώντας σε σχετική ερώτηση, προτεραιότητα είναι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στη βορειοδυτική πλευρά της πόλης και άλλοι ας μην κάνουν σχέδια διότι «το υπουργείο θα έρθει και θα αποφασίσει πόσο εφικτό είναι σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη να υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά συγκοινωνιακά μέσα».

Με δυο λόγια ο κ. Ταχιάος έστειλε στον… κάλαθο των ιδεών τα σχέδια της διοίκησης του δήμου όπως αυτά έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα. Ο υπουργός είχε πάρει πάσα «πάρε βάλε» από τον νεοδημοκράτη βουλευτή Θεσσαλονίκης Στράτο Σιμόπουλο, ο οποίος είχε πει νωρίτερα ότι «η συζήτηση για μια γραμμή τραμ σχεδόν παράλληλη σε ένα μεγάλο τμήμα της με τη βασική γραμμή του μετρό δεν έχει να προσφέρει τίποτα ουσιαστικό, ενώ η συζήτηση για τη θαλάσσια συγκοινωνία πρέπει να γίνει χωρίς την κατασκευή των επίγειων εγκαταστάσεων από την Εγνατία Οδό Α.Ε. και χωρίς επιδότηση στους παρόχους για την αγορά ηλεκτροκίνητων πλοίων»! Είχε ειρωνευτεί, δε, σημειώνοντας πως «δεν έχω αντίρρηση να συζητήσουμε ακόμη και την κατασκευή ελικοδρομίων και την επιδότηση προμήθειας ελικοπτέρων»!

Για τον κ. Ταχιάο ήταν εύκολο στη συνέχεια να πει ότι προτεραιότητα είναι «η επέκταση του μετρό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη», μάλιστα αυτό το διάστημα γίνονται οι μελέτες της Ελληνικό Μετρό για τους σταθμούς και επειδή «αυτές αφορούν πολύ σημαντικούς δήμους της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, θα τύχουν διαβούλευσης μαζί τους. Αυτό θα γίνει στο αμέσως προσεχές διάστημα γιατί πρέπει και οι δήμαρχοι να ξέρουν σε ποια ακριβώς σημεία της πόλης τους, του δήμου τους, θα χωροθετούνται οι σταθμοί και ποιες εκτάσεις αυτοί καταλαμβάνουν». Πρόσθεσε και λίγη διπλωματικού τύπου ασάφεια ο υπουργός, «εγώ δεν τα αποκλείω, ούτε τα ευνοώ (σ.σ. τα άλλα μέσα)», παρότι ξέκοψε τη συζήτηση αφού οι αναγκαίοι πόροι «δεν είναι ατελείωτοι».

Οπότε ήταν αναγκαίο να ξεκαθαρίσει πως «πρέπει να υπάρχει μια στρατηγική για την πόλη. Το υπουργείο θα έρθει και θα αποφασίσει πόσο εφικτό είναι σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη να υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά συγκοινωνιακά μέσα και πώς αυτά συνδυάζονται μεταξύ τους, εάν το τραμ είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό και εάν πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό. Αυτά θα συζητηθούν. […] Ιδέες μπορεί να υπάρχουν πολλές. Οι πόροι όμως είναι συγκεκριμένοι. Και οι πόροι σε πρώτη φάση θα κατευθυνθούν όλοι προς τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη».

Ολα τα ανωτέρω όμως συγκρούονται ευθέως με σχέδια και κινήσεις που έχει κάνει ήδη η διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη και ειδικότερα:

α) Για το τραμ ο δήμαρχος, όπως ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο στη λογοδοσία του, είναι σε επικοινωνία με τον επίτροπο Μεταφορών της Ε.Ε., Απόστολο Τζιτζικώστα, και περιμένει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα νέα για τη χρηματοδότηση δημιουργίας γραμμής τραμ που θα συνδέει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» με τον σταθμό των ΚΤΕΛ στη δυτική είσοδο της πόλης. Ο κ. Αγγελούδης είχε πει ότι το τραμ «δεν είναι απλώς ένα συνδυασμένο μέσο συγκοινωνίας. Θεωρώ ότι είναι ένα μέσο που αλλάζει την εικόνα της πόλης» και μάλιστα «κακώς δεν είναι μέσα στον σχεδιασμό άμεσα η σύνδεση του αεροδρομίου με το μετρό».

β) Σε ό,τι αφορά τη θαλάσσια συγκοινωνία, έργο που συζητιέται 40 χρόνια τώρα και έχει προϋπολογισμό περί τα 80 εκατομμύρια, ο δήμος με τη συνδρομή της Εγνατίας Οδού Α.Ε. -η οποία έχει ολοκληρώσει και κάποιες μελέτες- έχει προωθήσει φάκελο στο γραφείο του πρωθυπουργού. Στις δηλώσεις του ο κ. Αγγελούδης είπε καθαρά πως «αναμένουμε μια απάντηση από την κυβέρνηση. Τη θαλάσσια συγκοινωνία την ονειρευόμαστε όχι μόνο για την επίλυση του συγκοινωνιακού προβλήματος όσο και για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης».

Είχαν υπόψη τους στο δημαρχείο τις παρατηρήσεις Ταχιάου ότι «οποιαδήποτε συζήτηση για τις συγκοινωνίες της πόλης οφείλει να παίρνει υπόψη της τη μελέτη ανάπτυξης του μετρό» και ότι «η Εγνατία οδός Α.Ε. οφείλει να επικεντρωθεί σήμερα στην ολοκλήρωση της παραχώρησης του οδικού άξονα»(!) και να μην ασχολείται με άλλα θέματα όπως εννοεί ο υπουργός; Η «Εφ.Συν.» απευθύνθηκε στον δήμο ζητώντας, ματαίως όπως αποδείχτηκε, κάποιο σχόλιο. Πηγές του δημαρχιακού μεγάρου αρκέστηκαν να πουν ότι «δεν επιδιώκουμε έναν νέο εμφύλιο στην πόλη», ωστόσο το θέμα δεν το άφησε ασχολίαστο ο Σπύρος Βούγιας, πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, συγκοινωνιολόγος του ΑΠΘ.

Σε ανάρτησή του υπό τον τίτλο «Αλλόκοτοι συνειρμοί, κακοπαιγμένο έργο ή πώς τα καραβάκια καθυστερούν την επέκταση του Μετρό και τον Αγιο Μηνά» βάλλει κατά του κ. Σιμόπουλου αλλά και του κ. Ταχιάου ο οποίος, όπως τονίζει, «θα «κατακεραυνώσει» για άλλη μια φορά τη δημοτική αρχή και τους αδιόρθωτους «αιθεροβάμονες» που με την επιμονή τους καθυστερούν αδικαιολόγητα την (μονοδιάστατη) ανάπτυξη». Ο κ. Βούγιας σχολιάζει ότι «το οπισθοδρομικό θέατρο του πολιτικού παραλόγου σχετίζεται ίσως και με μια πρώιμη ανησυχία κάποιων για την έντονη δραστηριότητα και τις σημαντικές παρεμβάσεις της νέας δημοτικής αρχής και του δημάρχου, που ταράζουν τα βαλτωμένα νερά της πόλης και, όπως φαίνεται, και τον ύπνο κάποιων από τους μεγαλόσχημους πολιτικούς της».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Φρένο» από τον Ταχιάο στο τραμ και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας