Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης στην αποβάθρα του σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης στην αποβάθρα του σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Ο «γιατρός» του σιδηρόδρομου

One man show από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κων. Κυρανάκη. ● Ταξίδεψε με τρένο στη Θεσσαλονίκη, διαπίστωσε ότι ο σιδηρόδρομος «νοσεί βαθιά» και δεν θεραπεύεται «με μια ασπιρίνη», ακύρωσε τα όσα έλεγαν οι προκάτοχοί του αλλά και ο πρωθυπουργός και τόνισε ότι απαιτούνται τόλμη και μεγάλες αλλαγές.

Με την κλασική μέθοδο του «παρέλαβα χάος» και της «καμένης γης», ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κων. Κυρανάκης μίλησε για σιδηρόδρομο «που νοσεί βαθιά» και δεν θεραπεύεται «με μια ασπιρίνη», ακυρώνοντας όλα όσα έλεγαν ώς τώρα οι προηγούμενοι αρμόδιοι υπουργοί αλλά και ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Κυρανάκης έφυγε προχθές Δευτέρα με το πρωινό τρένο από την Αθήνα «για να δει με τα μάτια και να ακούσει με τα αυτιά του», όπως είπε στις κάμερες που τον περίμεναν στον σταθμό Λαρίσης. Εφτασε με 15 λεπτά καθυστέρηση στη Θεσσαλονίκη και προχώρησε σε μια μάλλον ζαλισμένη δήλωση, αφού ευχαρίστησε τους μηχανοδηγούς «οι οποίοι καθ’ όλη τη διάρκεια σχεδόν του ταξιδιού μου υπεδείκνυαν πράγματα για να μπορέσω να καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο».

«Αυτό το οποίο σίγουρα μπορούμε να πούμε είναι ότι τόσο ο ΟΣΕ όσο και αρκετά θέματα της Hellenic Train και συνολικά του σιδηροδρομικού δικτύου νοσούν βαθιά και όλα αυτά τα προβλήματα δεν λύνονται με μια ασπιρίνη. Χρειάζονται αποφασιστικές κινήσεις, χρειάζονται μεγάλες αλλαγές, χρειάζεται τόλμη και χρειάζεται να κινηθούμε με πολύ μεγάλη αποφασιστικότητα», ήταν η βασική δήλωση την οποία προφανώς είχε ετοιμάσει στο μυαλό του.

Επιχειρώντας να απαντήσει σε ερωτήσεις που του τέθηκαν για τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης, απάντησε πως «λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό του δικτύου», προσθέτοντας ένα αόριστο «έχουμε αναλυτικά τα χιλιόμετρα», όπως ισχυρίζεται δηλαδή η κυβέρνηση εδώ και μήνες. Αναλυτικότερα στοιχεία πάντως δεν δόθηκαν και ο μεταβατικός (εδώ και δύο χρόνια) διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Π. Τερεζάκης δεν εμφανίστηκε στις κάμερες, αν και συνόδευε τον αναπληρωτή υπουργό στο ταξίδι του.

Οσο για τα έργα που εκκρεμούν από τον Σεπτέμβριο του 2023 για την αποκατάσταση των καταστροφών από τη θεομηνία «Ντάνιελ», ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε όσα ανέφερε πρόσφατα ο προκάτοχός του, υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. Δηλαδή ότι η προκήρυξη (της απευθείας ανάθεσης) βρίσκεται στη φάση της έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και, εφόσον αυτό συμβεί την ερχόμενη εβδομάδα, «τον επόμενο μήνα ξεκινούν τα έργα».

Το παράδοξο είναι ότι, ενώ για τα έργα και την τηλεδιοίκηση επανέλαβε όσα έλεγε εδώ και μήνες ο Χρ. Σταϊκούρας, η βασική δήλωσή του περί σιδηροδρόμου «που νοσεί βαθιά» ακυρώνει στην ουσία ολόκληρο το κυβερνητικό έργο από το 2019. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Το «είναι ντροπή και ντρέπομαι» του Κώστα Αχ. Καραμανλή «για όσους θέτουν θέματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο»; Τα νέα έργα των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ που σχεδίαζε η ΕΡΓΟΣΕ την ώρα που δεν μπορούσε να ολοκληρώσει τις συμβάσεις από το 2007 και το 2013 για τα συστήματα ασφαλείας; Τον πρωθυπουργό που είχε βρεθεί τρεις μέρες πριν από τα Τέμπη (25/2/2023) στη Θεσσαλία και υποσχόταν ότι «η επόμενη δεκαετία θα είναι η δεκαετία των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων», τονίζοντας ότι «έχουμε κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά»; Τον Γιώργο Γεραπετρίτη που δεν ορκίστηκε ποτέ ως υπουργός Μεταφορών μετά τα Τέμπη, αλλά όλοι πανηγύριζαν επειδή παρέλαβε σε 6 μήνες τα έργα (τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση) που καθυστερούσαν δέκα χρόνια; Ή, τέλος, τον Χρήστο Σταϊκούρα που διατράνωνε πρόσφατα ότι ο σιδηρόδρομος «είναι πλέον καλύτερος μετά τα Τέμπη»;

Ολες οι παραπάνω διακηρύξεις εξαφανίστηκαν σαν να μην υπήρξαν ποτέ, το «κοντέρ μηδενίστηκε» και είναι σαν μόλις να ανέλαβαν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο κ. Κυρανάκης τη διάσωση του σιδηροδρόμου. Εμφανίζοντας το σιδηροδρομικό δίκτυο ως «ασθενή που νοσεί», ο κ. Κυρανάκης ευτυχώς δεν ισχυρίστηκε ότι πρέπει να «τον δέσουμε επάνω στη χειρουργική κλίνη» και μίλησε αορίστως για «αποφασιστικές κινήσεις».

Σύμφωνα με διαρροές από την κυβέρνηση, τα πρώτα δείγματα των κυβερνητικών κινήσεων θα συζητηθούν και στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο και περιλαμβάνουν:

● Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ. Υπενθυμίζεται ότι σχετικό νομοσχέδιο ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από αυτήν την κυβέρνηση.

● Μέτρα για να προσλαμβάνει ευκολότερα προσωπικό. Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι με τον νόμο 4599, από τον Μάρτιο του 2019, ο ΟΣΕ μπορούσε να προσλαμβάνει προσωπικό με ταχύρρυθμες διαδικασίες, αλλά η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν το αξιοποίησε ποτέ.

● Διατάξεις που θα ενσωματώνουν προβλέψεις από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Αρκεί εδώ να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο πόρισμα, που προβλήθηκε ως «ολοκληρωμένο», έχει μπει σε φάση «πιστοποίησης» και υποδοχής νέων στοιχείων, οπότε μπορεί να αλλάξουν οι βασικές του προβλέψεις.

O «γαλάζιος ξεναγός» που είχε... αριστεύσει στα προφορικά

ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπορεί ο κ. Κυρανάκης στη Θεσσαλονίκη να περιορίστηκε σε ένα σκυθρωπό «one man show» για τον σιδηρόδρομο «που νοσεί», ανέθεσε όμως την ενημέρωσή του σε κομματικούς κλακαδόρους και με ιδιαίτερα προβληματική υπηρεσιακή αξιολόγηση.

Σε φωτογραφίες από την «αυτοψία» του νέου αναπληρωτή υπουργού, είδαμε να τον συνοδεύει σταθμάρχης που εργάζεται τα τελευταία χρόνια με μπλοκάκι στη Θεσσαλονίκη. Η «Εφ.Συν.» έχει γράψει επανειλημμένως για τον διορισμό εκατοντάδων προσώπων «με μπλοκάκι» χωρίς καμία προκήρυξη, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να είναι συγγενείς εργαζομένων του ΟΣΕ ή απλώς φίλοι της Νέας Δημοκρατίας. Εννοείται ότι αυτοί οι εργαζόμενοι εξασφαλίζουν τη μελλοντική μονιμοποίησή τους λόγω προϋπηρεσίας.

Το συγκεκριμένο πρόσωπο που συνοδεύει τον κ. Κυρανάκη έχει πολύ ηχηρή παρουσία και στα κοινωνικά δίκτυα. Ξεχωριστή είναι μια ανάρτησή του από τον Οκτώβριο του 2023, όπου εμφανίζεται σε χαμογελαστή σέλφι με τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη και γράφει φαρδιά πλατιά: «Αγαπάμε ό,τι σας πονάει!»

Το ίδιο πρόσωπο ανέλαβε χθες να παράσχει την ενημέρωση που μας στέρησε ο κ. Κυρανάκης. Εγραψε, λοιπόν, ότι «ξενάγησε» τον αναπληρωτή υπουργό «στην τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης». Υπενθυμίζεται ότι το κτίριο αυτής της τηλεδιοίκησης είχε ανακοινωθεί πως θα επισκεπτόταν ο Κυρ. Μητσοτάκης την 1η Μαρτίου 2023, αλλά συνέβησαν τα Τέμπη, που διέλυσαν με πάταγο τον μύθο της τηλεδιοίκησης. Η επίσκεψη δεν έγινε ποτέ και ο γαλάζιος σταθμάρχης κατήγγειλε χθες τους συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ που τότε κατηγορούσαν τον πρωθυπουργό ότι «θα εγκαινίαζε το τίποτα».

Το καλύτερο είναι όμως ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε μαζί με τον μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας που έστειλε τα τρένα να συγκρουστούν στα Τέμπη. Και στον γραπτό διαγωνισμό που έγινε μετά την εκπαίδευση (Ιανουάριος 2023), ο περήφανος γαλάζιος είχε βαθμολογηθεί με 6 (έξι) ενώ ο υπόδικος σταθμάρχης Λάρισας είχε πάρει καλύτερο βαθμό, 8 (οκτώ). Στα προφορικά, πάντως, όλοι είχαν πάρει 10! Γαλάζια αξιοκρατία σε όλο το μεγαλείο της...

 

 

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης στην αποβάθρα του σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο «γιατρός» του σιδηρόδρομου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας