Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.6°
1 BF
53%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 13.8°
1 BF
79%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 15.5°
1 BF
81%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
2 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.0° 14.0°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
16°C
16.6° 14.7°
2 BF
72%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 14.9°
1 BF
74%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.4° 17.4°
3 BF
59%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
72%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.5° 17.5°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
94%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.2° 16.7°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
83%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
14.4° 12.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
76%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.7° 14.7°
2 BF
80%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.6° 9.6°
1 BF
91%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ο Νίκος Ταχιάος φόρεσε το κράνος του και επισκέφθηκε την ξεστρατισμένη σήραγγα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο Νίκος Ταχιάος φόρεσε το κράνος του και επισκέφθηκε την ξεστρατισμένη σήραγγα

Ο Ταχιάος για την... αμελέτητη σήραγγα του τρόμου

Ο υφυπουργός Υποδομών, «τελευταίος επιζών» από τον ανασχηματισμό στο αρμόδιο υπουργείο, προσπαθούσε χθες να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα για την εκτός μελέτης διάνοιξη στη γραμμή 4 του Μετρό στην Κατεχάκη. ● Επισκέφθηκε για φωτογραφίες «κανονικότητας» την περιοχή του λάθους και προέβη σε καθησυχαστικές δηλώσεις για τον κίνδυνο καθιζήσεων κτιρίων. ● Πριν από λίγες ημέρες απειλούσε με ΕΔΕ την «Ελληνικό Μετρό», η οποία είχε προειδοποιήσει εδώ και ενάμιση μήνα για τη... λοξοδρόμηση.

Ενα πράγμα ήξερε να κάνει καλά αυτή η κυβέρνηση, τις επικοινωνιακές «καταιγίδες» που πείθουν ότι το άσπρο είναι μαύρο, το έχασε κι αυτό... Φάνηκε καθαρά χθες όταν κοτζάμ πρωθυπουργός πήγε αυτοπροσώπως στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να διακηρύξει ότι από εδώ και μπρος «επιταχύνονται τα μεγάλα έργα». Και όμως, την ίδια ώρα, ιστότοποι και κοινωνικά δίκτυα κατακλύζονταν από την είδηση για τη σήραγγα του Μετρό που είχε χάσει τον... δρόμο της.

Η είδηση για τη σήραγγα μήκους 150 μέτρων που κατασκευαζόταν επί 6 μήνες με λάθος τρόπο στο έργο της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας (Αλσος Βεΐκου-Γουδή) έσκασε το βράδυ της Δευτέρας, όταν αποφάσισε να έρθει στη Βουλή και να απαντήσει σε ερώτηση του ΚΚΕ ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή 4 του Μετρό είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο εν εξελίξει έργο πανελλαδικά, με προϋπολογισμό 1,4 δισ. ευρώ, και καταγράφει ήδη τεράστιες καθυστερήσεις στην υλοποίησή του, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει πληρώσει 57 εκατομμύρια ευρώ ως «μπόνους έγκαιρης παράδοσης».

Ο κ. Ταχιάος, απαλλαγμένος από το άγχος του ανασχηματισμού που σάρωσε όλη την υπόλοιπη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Χρ. Σταϊκούρα-Βασ. Οικονόμου), εμφανίστηκε στη Βουλή και επιβεβαίωσε το λάθος χωρίς να δώσει την απαραίτητη έμφαση στις συνέπειες. Η είδηση για τη σήραγγα που είχε... ξεστρατίσει έγινε viral με συνέπεια, ολόκληρη την ημέρα χθες, ο ίδιος ο κ. Ταχιάος -μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Ελληνικό Μετρό», Νίκο Κουρέτα- να προσπαθεί να μαζέψει τα αμάζευτα και να τρέχει μετά την επίσκεψη του Κυρ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο με τον προϊστάμενό του υπουργό Χρίστο Δήμα για να βγάλει φωτογραφίες «κανονικότητας».

Ομως, το θέμα δεν προέκυψε ξαφνικά αλλά πριν από ενάμιση μήνα. Τότε, είχε δει το φως της δημοσιότητας ένα έγγραφο (29/1/2025) από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία της «Ελληνικό Μετρό» που απευθυνόταν σε αυστηρό τόνο προς την κατασκευάστρια κοινοπραξία της γραμμής 4 (ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM). O διευθυντής της υπηρεσίας τόνιζε ότι η σήραγγα «εκτελείται χωρίς να τηρείται η εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής, ενέργεια που δεν γίνεται αποδεκτή από την Ελληνικό Μετρό». Τόνιζε επίσης ότι δεν γίνεται αποδεκτό το αίτημα που υπέβαλε με καθυστέρηση ο εργολάβος για την αλλαγή του τρόπου διάνοιξης και ζητούσε:

● Να διασφαλιστούν τα μέρη της σήραγγας έναντι παντός κινδύνου.

● Να αναθεωρηθεί η αλληλουχία των εργασιών διάνοιξης.

● Να εκδοθεί αυθημερόν Αναφορά μη Συμμόρφωσης.

● Να οργανωθεί παρακολούθηση καθιζήσεων, μετακινήσεων, συγκλίσεων κ.λπ. του συνόλου των διανοιχθέντων μέτρων της Σήραγγας Υπερ-Τριπλής Τροχιάς Επιστάθμου Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας.

Το έγγραφο έκλεινε με την προειδοποίηση ότι η κοινοπραξία «φέρει ακέραια και αποκλειστική ευθύνη για τις όποιες συνέπειες ανακύψουν από τη μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων ασφάλειας, των οικονομικών και των χρονικών επιπτώσεων του έργου».

Η διαρροή του εγγράφου προκάλεσε ερωτήσεις από κόμματα της αντιπολίτευσης, στα οποία η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απαντούσε με επαναλήψεις ενός εγγράφου που υπέγραφε ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό», Ν. Κουρέτας, στο οποίο ουσιαστικά διέψευδε τη Διευθύνουσα Υπηρεσία του καθώς:

● Χαρακτήριζε το έγγραφο «τεχνικό», διαψεύδοντας ότι υπήρξαν καταγγελίες περί παράνομων και επικίνδυνων εργασιών.

● Ελεγε ότι ήδη πραγματοποιούνται, σε 24ωρη και 7ήμερη βάση, μετρήσεις (για καθιζήσεις, μετακινήσεις και άλλους κινδύνους) οι οποίες «βρίσκονται εντός των ορίων που επιβάλλουν οι εγκεκριμένες μελέτες εφαρμογής».

● Καθησύχαζε τους πάντες ότι η «Ελληνικό Μετρό» επιβλέπει την εκτέλεση των εργασιών καθημερινά επί τόπου του έργου.

«Ουάου έργο»

Με κίτρινο χρώμα η υπόγεια σήραγγα κάτω από τη λεωφόρο Κανελλοπούλου (Κατεχάκη) που κατασκευαζόταν επί 6 μήνες «εκτός μελέτης» με κίνδυνο να προκαλέσει καθιζήσεις

Η υπόθεση έμοιαζε πως είχε κλείσει κάπου εκεί, μέχρι που ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος, ως ο μόνος που αυτή τη στιγμή έχει επισήμως αρμοδιότητες δημοσιευμένες σε ΦΕΚ, αποφάσισε να πάει στη Βουλή για να απαντήσει στον βουλευτή του ΚΚΕ, Χρήστο Κατσώτη. Ο κ. Ταχιάος, που είχε λανσάρει το Μετρό της Θεσσαλονίκης ως «ουάου έργο», παραδέχθηκε ότι εκτελείται έργο «με παρέκκλιση από τη μελέτη» και κυρίως ότι αυτό διαπιστώθηκε με καθυστέρηση από την «Ελληνικό Μετρό». Το καρφί προς την «Ελληνικό Μετρό» ήταν ξεκάθαρο, αλλά ο κ. Ταχιάος προσπάθησε να το θολώσει ανεπιτυχώς: «Εχω ζητήσει να γίνει έλεγχος για ποιο λόγο έγινε με καθυστέρηση. Προφανώς, δεν αποτελεί σφάλμα της διοίκησης. Μόλις υπέπεσε στην αντίληψη της διοίκησης, έδωσε εντολή να επανέλθουν στη μέθοδο και να αποκαταστήσουν μάλιστα την κατασκευή (...) Το υπουργείο δεν μπορεί να παρέμβει παραπάνω. Δεν διοικεί τα έργα το υπουργείο». Είναι μόνο για να κόβει τις κορδέλες!

Τα όσα υπόλοιπα ανέφερε εκεί ο κ. Ταχιάος χάθηκαν στη μετάφραση. Από χθες το πρωί και την ώρα που ο Κυρ. Μητσοτάκης πήγαινε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να πει πως τα μεγάλα έργα θα επιταχυνθούν, τα τηλέφωνα του υπουργείου είχαν σπάσει από τους επικοινωνιολόγους του Μαξίμου που ζητούσαν να δοθούν δημοσίως διευκρινίσεις και να κλείσει το θέμα.

Οι εμφανίσεις Ταχιάου και Κουρέτα σε κανάλια και ραδιόφωνα δεν κρίθηκαν επαρκείς. Την ώρα που ο κ. Μητσοτάκης έφευγε από το υπουργείο, Χρίστος Δήμας και Νίκος Ταχιάος φορούσαν κράνη και γιλέκα, πήγαιναν για αυτοψία στα έργα διάνοιξης της σήραγγας και δήλωναν ότι:

● Δεν υφίσταται κανένα ζήτημα ασφαλείας.

● Δεν υπάρχει κανένα λάθος στη χάραξη της σήραγγας.

● Δεν έχουν καταγραφεί καθιζήσεις ή μετακινήσεις ούτε στο επίπεδο της οδού ούτε στα παρακείμενα κτίρια.

Για όσους ακόμη δεν έχουν καταλάβει ποιο είναι το επίμαχο έργο που απείλησε να προκαλέσει την καθίζηση σε δρόμους και κτίρια, η ανακοίνωση διευκρίνιζε ότι πρόκειται για υπόγεια σήραγγα που απλώνεται σε συνολικό μήκος 370 μέτρων κάτω από τη λεωφόρο Κανελλοπούλου (Κατεχάκη), δηλαδή ανάμεσα στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία 401 και 251 από τη μία πλευρά και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη από την άλλη. Μέσα σε αυτή τη σήραγγα, που θα έχει τρεις τροχιές, θα μπαίνουν οι συρμοί για ελαφρά συντήρηση και στάθμευση.

«Διαφορετική προσέγγιση»

Το υπουργείο αναμετέδιδε και non paper που είχε ήδη εκδώσει η κατασκευάστρια κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, τονίζοντας ότι «το έργο εκτελείται με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής». Αναφερόμενη στην «Ελληνικό Μετρό», η κοινοπραξία μιλούσε για «διαφορετική προσέγγιση σε σχέση αποκλειστικά και μόνο με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας».

Πάντως, στις προηγούμενες εμφανίσεις του ο κ. Ταχιάος μιλούσε για Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) σε βάρος των υπαλλήλων της «Ελληνικό Μετρό» που δεν ειδοποίησαν εγκαίρως για τις παρεκκλίσεις από τη μελέτη, ενώ ο Ν. Κουρέτας τόνισε ότι η κοινοπραξία θα υποστεί ποινή.

Ως προς το πιο ουσιαστικό θέμα, της ασφάλειας των κτιρίων που βρίσκονται πάνω από τα υπόγεια έργα και των χιλιάδων διερχομένων από την οδό Κανελλοπούλου, οι αρμόδιοι τόνισαν χθες ότι δεν υπάρχει πλέον κίνδυνος, χωρίς να διαψεύδουν ότι θα μπορούσε να είχε προκληθεί στο διάστημα που γινόταν υπόγεια διάνοιξη με τρόπο διαφορετικό από τον εγκεκριμένο προκειμένου η κοινοπραξία να κερδίσει χρόνο και χρήμα. Χαρακτηριστικές ήταν οι διατυπώσεις του κ. Ταχιάου προχθές στη Βουλή: «Ποιο είναι το συγκεκριμένο πρόβλημα; Οτι όντως εκτελείται ένα έργο με μια παρέκκλιση από τη μελέτη. Δραματοποιούμε τις συνέπειες αυτής της παρέκκλισης; Εγώ θα έλεγα όχι. Οχι ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους πρόβλημα, εφόσον δεν ακολουθείται, αλλά δεν δραματοποιείται. Δεν σημαίνει ούτε ότι η σήραγγα θα πέσει, δεν σημαίνει ούτε ότι θα υπάρξουν καθιζήσεις. Γιατί; Διότι αυτό το μετράνε καθημερινά»... Τόσο καθησυχαστικά!

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο Ταχιάος για την... αμελέτητη σήραγγα του τρόμου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας