Πέντε προτάσεις κάνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) για την επίλυση των «καυτών» κυκλοφοριακών θεμάτων και την επιτάχυνση των επενδυτικών έργων στον Πειραιά, τις οποίες καταθέτει σε επιστολή-υπόμνημα στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, στον υφυπουργό Βασίλη Οικονόμου και στον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη. Σημειώνεται ότι στο παρελθόν το ΕΒΕΠ, ο δήμος και η περιφέρεια έχουν συμφωνήσει ώστε να δρομολογήσουν με χρονοδιάγραμμα την επίλυση των προβλημάτων της πόλης που σχετίζονται με τη μελλοντική εικόνα της και την περαιτέρω επενδυτική ανάπτυξή της.
Οι προτάσεις του είναι:
1. Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο ώς τον Πειραιά, που θα συμβάλει στην εκτόνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, με την ανάπτυξη οδικού άξονα που θα ενώνει και δεν θα διαχωρίζει την είσοδο και έξοδο της πόλης και του λιμανιού.
2. Η κυκλοφοριακή μελέτη στα αντισταθμιστικά της ΟΛΠ. Το ΕΒΕΠ έχει τοποθετηθεί, με αφορμή τη νέα Ολοκληρωμένη Χωροταξική Επένδυση (ΟΧΕ), για το κυκλοφοριακό, καθώς αυτό επηρεάζει τόσο τις επιχειρηματικές δραστηριότητες όσο και τις τουριστικές, δεδομένου ότι το λιμάνι του Πειραιά, κατ’ έτος, φιλοξενεί μεγάλο αριθμό κρουαζιερόπλοιων, αλλά και ακτοπλοϊκών πλοίων, τα οποία και απο-επιβιβάζουν εκατομμύρια επιβάτες και οχήματα, η μετακίνηση των οποίων γίνεται από το υφιστάμενο, ελλιπές οδικό δίκτυο.
3. Η ανάπλαση της περιοχής του «Αγίου Διονυσίου».
4. Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά - Το νέο δημαρχείο στη «Ράλλειο». Η μεταφορά των δικαστηρίων στην περιοχή «Παπαστράτου» απαιτεί προσεκτική κυκλοφοριακή μελέτη, αφού η περιοχή έχει ήδη επιβαρυνθεί κυκλοφοριακά, ενώ την κυκλοφορία δυσχεραίνει η έλλειψη θέσεων πάρκινγκ με αποτέλεσμα να παρκάρουν Ι.Χ. σε κεντρικούς οδικούς άξονες, περιορίζοντας τις λωρίδες κυκλοφορίας σε Αιτωλικού, Αιγάλεω, Βλαχάκου και Μαυρομιχάλη. Επίσης, μετά την αποδέσμευση του κληροδοτήματος της «Ραλλείου», η επιθυμία του ΕΒΕΠ είναι η δημιουργία στο συγκεκριμένο σημείο ενός δημαρχείου αντάξιου της ιστορίας της πόλης του Πειραιά, ενώ η αντιπρόταση για ξενοδοχείο δεν το βρίσκει σύμφωνο.
5. «Πύργος Πειραιά» και «Ιπποδάμειος Αγορά». Η αξιοποίηση του Πύργου αναβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό το κέντρο της πόλης και τη γύρω αγορά με την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να μετεγκατασταθεί η υποτυπώδης αγορά τροφίμων γύρω από τον Πύργο.
Κοινά αποδεκτή λύση είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης στεγασμένης αγοράς στο αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ μέσω ΣΔΙΤ με το υπερταμείο. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης μπορεί να λυθεί με την αξιοποίηση του οικοδομικού τετραγώνου της ΣΤΑΣΥ σε επίπεδο +1, μέχρι το μέτωπο της Ακτής Κονδύλη, μπροστά στο λιμάνι και δίπλα στον σταθμό του Ηλεκτρικού και του Μετρό, αλλά και σε συνάρτηση με τις στάσεις τραμ και λεωφορείων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας