Οργή και καταγγελίες στην Ξάνθη μετά τη δημοσιοποίηση περιστατικού με ηλικιωμένη ασθενή.
Όλα συνέβησαν την Πέμπτη όταν η γυναίκα, η οποία πριν από καιρό είχε υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο και ταλαιπωρείται από κινητικά προβλήματα, παρουσίασε νέες επιπλοκές στην υγεία της και χρειάστηκε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο. Οι συγγενείς καταγγέλλουν στο xanthinea ότι από το ΕΚΑΒ τους απάντησαν πως δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο.
Στο σπίτι πήγε προσωπικό από το Κέντρο Υγείας Αβδήρων για να παραλάβει την ηλικιωμένη και να τη μεταφέρει στο Κέντρο Υγείας ώστε να υποβληθεί σε σχετικές εξετάσεις. Αφόρου διαπιστώθηκε πως η ασθενής δεν χρειάζεται να νοσηλευτεί, της δόθηκε εξιτήριο, με τη οικογένεια να καταγγέλλει πως κάλεσε εκ νέου το ΕΚΑΒ για μεταφορά της ηλικιωμένης από το νοσοκομείο στο σπίτι, όμως πάλι δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο.
Τελικά, τοποθέτησαν την ηλικιωμένη σε μια πλαστική καρέκλα, την ανέβασαν σε ένα φορτηγάκι και την μετέφεραν σπίτι.
Για το θέμα, πάντως, εξέδωσε ανακοίνωση το ΕΚΑΒ δίνοντας διευκρινήσεις και μια διαφορετική εκδοχή για το περιστατικό.
Το ΕΚΑΒ αναφέρει:
Συγκεκριμένα, το Τηλεφωνικό́ Κέντρο του Παραρτήματος ΕΚΑΒ Αλεξανδρούπολης έλαβε κλήση στις 12:10 μ.μ. από́ την περιοχή́ Συδινής Ξάνθης για ασθενή́ που παρουσίαζε συμπτώματα αδιαθεσίας, εκδήλωσης εμέτου, με προϋπάρχον ιστορικό́ εγκεφαλικού́ επεισοδίου. Το ΕΚΑΒ, ως αρμόδιος φορέας συντονισμού́ των ασθενοφόρων των Κέντρων Υγείας, διαβίβασε άμεσα το σήμα στο Κέντρο Υγείας (ΚΥ) Αβδήρων, το οποίο ανέλαβε την επιχείρηση διακομιδής. Το ασθενοφόρο του ΚΥ Αβδήρων, συνοδεία ιατρού́, μετέβη στο σημείο και διακόμισε την ασθενή́ στο Κέντρο Υγείας, όπου υποβλήθηκε σε κλινική́ αξιολόγηση και διαγνωστικές εξετάσεις.
Μετά την ολοκλήρωση της ιατρικής αξιολόγησης, δεν κρίθηκε απαραίτητη η περαιτέρω νοσηλεία της σε νοσοκομείο και η ασθενής έλαβε εξιτήριο για την οικία της, με χρήση φορείου ή καρέκλας. Στις 16:49 πραγματοποιήθηκε εκ νέου κλήση στο τηλεφωνικό́ κέντρο του Παραρτήματος ΕΚΑΒ Αλεξανδρούπολης, με αίτημα για μεταφορά́ της ασθενούς από́ το Κέντρο Υγείας Αβδήρων στην οικία της.
Το τηλεφωνικό́ κέντρο του ΕΚΑΒ Αλεξανδρούπολης ενημέρωσε ότι δεν ήταν εφικτή́ η διάθεση ασθενοφόρου για την επιστροφή́ της στην οικία της, τη δεδομένη χρονική́ στιγμή́, καθώς στην περιοχή́ βρισκόταν σε επιχειρησιακή́ ετοιμότητα μόνο ένα ασθενοφόρο για την αντιμετώπιση τυχόν επειγόντων περιστατικών. Ως εκ τούτου, οι οικείοι της ασθενούς ενημερώθηκαν ότι για την άμεση επιστροφή́́ της στην οικία της και κατά́ τη δεδομένη χρονική́ στιγμή́, θα ήταν εφικτό́ να χρησιμοποιηθεί́́ μόνο ιδιωτικό́ μέσο.
Το ΕΚΑΒ, έχοντας την ευθύνη της αποτελεσματικής διαχείρισης των διαθεσίμων πόρων, διασφαλίζει ότι και τα ασθενοφόρα των Κέντρων Υγείας βρίσκονται σε επιχειρησιακή́ ετοιμότητα, ώστε να ανταποκρίνονται άμεσα σε επείγοντα περιστατικά́́, όπου η ανάγκη για άμεση προνοσοκομειακή́ παρέμβαση είναι κρίσιμη. Παράλληλα, η Διοίκηση του ΕΚΑΒ, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης, θα εξετάσει ενδελεχώς τη διαχείριση του συγκεκριμένου περιστατικού́, με στόχο τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και την ενίσχυση της επιχειρησιακής ετοιμότητας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας