Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Τα ογκώδη μηχανήματα που τοποθετούνται στα λεωφορεία και τα μικρότερα, πιο λειτουργικά και φθηνότερα με τα οποία ουδείς ασχολήθηκε
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τα ογκώδη μηχανήματα που τοποθετούνται στα λεωφορεία και τα μικρότερα, πιο λειτουργικά και φθηνότερα με τα οποία ουδείς ασχολήθηκε

Ψηφιακός μετασχηματισμός με... χρυσές «ντουλάπες»!

Ο... εκσυγχρονισμός του ΟΑΣΘ άρχισε με την τοποθέτηση πανάκριβων (8 με 9 εκατομμύρια ευρώ), παλαιάς τεχνολογίας και τεράστιων μηχανημάτων έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου εντός των λεωφορείων που μειώνουν και τη χωρητικότητά τους. ● Ο σκανδαλώδης διαγωνισμός με τις δύο απορρίψεις, τις διαρκείς παρατάσεις και οι καρατομήσεις πέντε μελών της προηγούμενης διοίκησης του Οργανισμού που χαρακτήρισαν το έργο «ακατάλληλο και παράνομο».

Μιας φαινομενικά αθώας ανακοίνωσης, αμαρτωλά ερωτήματα έπονται, κι ακόμα περισσότερα εκατομμύρια! Η προχθεσινή λιτή ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, ότι ο οργανισμός, «στο πλαίσιο της μετάβασης από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, αποσύρει σταδιακά από τα λεωφορεία τα εκδοτικά μηχανήματα, τα οποία διαθέτουν κερματοδέκτη», προκειμένου «να εγκατασταθούν νέας γενιάς εκδοτικά» για έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, ήταν η αφορμή, για να διαπιστωθεί ότι τα νέα μηχανήματα κοστίζουν περί τα 8 με 9 εκατομμύρια και είναι τόσο ογκώδη, που μας οδηγούν αυτομάτως στον περίφημο Ψηφιακό Μετασχηματισμό…

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός έχει απασχολήσει μεγάλη μερίδα του Τύπου και, φυσικά, την «Εφ.Συν.» (ενδεικτικά δημοσιεύματα: «Εκτός διοίκησης ΟΑΣΘ οι “ασύμβατοι”», 14.12.2022, «Ψηφιακός μετασχηματισμός -ΟΑΣΘ και Μετρό- για δυνατούς λύτες», 18.7.2024 ).

Υπενθυμίζουμε ότι: 1. Ο διαγωνισμός για το έργο αυτό έγινε το 2019 και αποτελείται από έξι ενότητες (Εξυπνο Κόμιστρο, Τηλεματική, Διοικητική Διαχείριση (ERP), Ελεγχος Καυσίμων, Εξυπνες Στάσεις), 2. Κατακυρώθηκε μετά δύο απορρίψεις και μία έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η σύμβαση υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2021, με ημερομηνία ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2022, 3. Ελαβε 10 (!) παρατάσεις (για ακραία παρανομία μας φαίνεται) και δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, 4. Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας ζήτησε την ακύρωσή του λόγω παρανομιών, 5. Το Ελεγκτικό Συνέδριο επίσης δεν δέχτηκε όλες τις αιτηθείσες τροποποιήσεις ως παράνομες και 6. Πέντε μέλη της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ έπεσαν θύματα της αντίρρησής τους για το έργο ως «ακατάλληλο και παράνομο» και απομακρύνθηκαν. Το έργο, ύψους 35 με 40 εκατομμυρίων ανέλαβε η ένωση εταιρειών ΤΕRNA-INDIGITAL-AMKO, ως μοναδικός διαγωνιζόμενος.

Τα επίμαχα εκδοτικά μηχανήματα που άρχισε ήδη να τοποθετεί ο ΟΑΣΘ -όμως φορέας υλοποίησης του Ψηφιακού Μετασχηματισμού είναι ο ΟΣΕΘ στον οποίο φορτώθηκε ο μουτζούρης- ικανά μόνο για… εκσυγχρονισμό δεν δείχνουν (όπως μπορείτε να δείτε στη φωτογραφία). Μάλλον παλαιάς τεχνολογίας δείχνουν, είναι αδιανόητα ογκώδη (βλέπετε παρόμοια καλύτερα μηχανήματα σε άλλη φωτογραφία) και είναι πανάκριβα (13.000 ευρώ έκαστο, θα τοποθετηθούν σε 630 λεωφορεία κι αυτό είναι άλλη απορία, αν δηλαδή ο ΟΑΣΘ διαθέτει τόσα λεωφορεία ή έστω θα διαθέτει τόσα μετά την έλευση του μετρό).

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», είναι τόσο μεγάλα τα νέα μηχανήματα σε σχέση με τα αυτά που λειτουργούν μέχρι σήμερα, που αναγκάζονται να αφαιρέσουν ακόμη και δύο καθίσματα για να τα τοποθετήσουν, τρυπώντας το πάτωμα του λεωφορείου για τη βάση του. Κι αυτά ενώ πλέον σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν μικρά μηχανήματα (σαν της δεύτερης φωτογραφίας), τα οποία κοστίζουν 1.500 ευρώ, έχουν περισσότερες λειτουργίες και μπορεί εύκολα να τα πάρει κανείς. Μια ματιά στις τεχνικές δυνατότητες να ρίξει κανείς, θα γελάσει με το αποτέλεσμα. Ενώ η τεχνολογία προχωρά και οι συσκευές μικραίνουν, εμείς χρησιμοποιούμε «ντουλάπες». Και το κυριότερο είναι ότι σε περιβάλλον «έξυπνου» κομίστρου δεν χρησιμοποιούνται εκδοτικά μηχανήματα εντός των λεωφορείων, αφού υποτίθεται ότι μπαίνεις στο λεωφορείο με έξυπνη κάρτα, τραπεζική κάρτα ή κινητό τηλέφωνο και θα ελεγχθείς όπως μπαίνεις. Ποιος θα ελέγξει ότι αγόρασες εισιτήριο μέσα στο λεωφορείο; Μόνο στην Ελλάδα δεν ξέρουμε να το κάνουμε!

Τι άλλο έχει γίνει μέχρι σήμερα για τον «Ψηφιακό Μετασχηματισμό»;

Τα μετέωρα βήματα που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα για την περάτωση του έργου

1. Το «Εξυπνο Κόμιστρο» μόνο έξυπνο δεν είναι, αφού ακολουθεί πεπατημένες τεχνολογίες και κυρίως δεν είναι ενιαίο με το κόμιστρο του μετρό, παρ' όλο που βρισκόμαστε στο 2024 και αναιρούνται όλες οι σχετικές υποσχέσεις των υπουργών και του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Αστεία πράγματα για αστείες λειτουργίες, που αποδεικνύουν την τεχνολογική μας ανικανότητα. Αρμόδιοι πανεπιστημιακοί κύκλοι μάς σχολίαζαν με πολύ απαξιωτικούς όρους το αποτέλεσμα: «Αραγε τι έγινε το “έξυπνο εισιτήριο” που ανακοίνωσε ο τέως υπουργός Μεταφορών και είχε επιδείξει στον πρωθυπουργό στη Διεθνή Εκθεση του 2021;».

2. Το εκδοτικό μηχάνημα στα λεωφορεία στο οποίο αναφερθήκαμε.

3. Η Τηλεματική δείχνει να είναι κατώτερη της υπάρχουσας, αφού δεν διαθέτει ούτε καν τις μισές λειτουργίες από την υπάρχουσα Τηλεματική του ΟΑΣΘ, η οποία μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα (δηλαδή μετά την κατακύρωση του έργου το 2021 στον ΟΑΣΘ και λειτουργεί επιτυχώς στα 2.000 λεωφορεία της Αθήνας). Χρησιμοποιεί, βέβαια, άλλες συσκευές από τις αναφερόμενες στη σύμβαση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πρέπει να πληρωθούν επιπλέον χρήματα, προκειμένου να προστεθούν εκ νέου λειτουργίες που ήδη υπήρχαν (π.χ. 40 εφαρμογές που αναπτύχθηκαν ειδικά για τον ΟΑΣΘ, εφαρμογές κινητού κ.λπ.).

4. Η «Διοικητική Διαχείριση» που προοριζόταν για το πολύπλοκο έργο του ΟΑΣΘ εγκαταλείφθηκε και αντικαταστάθηκε από άλλο απλό πρόγραμμα για τον ΟΣΕΘ. Αραγε θα αφαιρεθεί το σχετικό κονδύλι; Μάλλον, όχι.

5. Ο «έλεγχος καυσίμων» εγκαταλείφθηκε επίσης, αφού ο ΟΑΣΘ φρόντισε και εγκατέστησε ανώτερο σύστημα το 2021 με το 1/4 του κόστους από αυτό που προβλεπόταν στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό.

6. Οι «Εξυπνες Στάσεις φωτοβολταϊκών» δεν έχουν ξεκινήσει καν να τοποθετούνται, καθώς φημολογείται ότι το νέο σύστημα δεν είναι συμβατό με τις παλαιές. Αναμένουμε…

Ποιος θα υπογράψει για την παραλαβή αυτού του έργου; Και μόνο για τα προαναφερόμενα κάποιος/οι θα έπρεπε να δώσουν κάποια στιγμή λόγο, καθώς, επιπλέον, μοιάζει απίθανο τόσο μεγάλες εταιρείες να έχουν κάνει τέτοιες ακατανόητες… αστοχίες! Για το αν θα είχε διάθεση κάποιος εισαγγελέας να ασχοληθεί με το θέμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού είναι ένα ερώτημα το οποίο έχουμε σταματήσει από καιρό πλέον να θέτουμε.

 

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ψηφιακός μετασχηματισμός με... χρυσές «ντουλάπες»!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας