Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.8°
2 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.6° 13.8°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 14.9°
2 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 15.5°
1 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 13.9°
2 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
74%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 15.5°
1 BF
72%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 11.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Τα δελτία βλαβών με τα σχόλια των οδηγών για το σαράβαλο αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, τα οποία ουδείς υπεύθυνος έλαβε σοβαρά υπόψη του, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο προχθεσινό ατύχημα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τα δελτία βλαβών με τα σχόλια των οδηγών για το σαράβαλο αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, τα οποία ουδείς υπεύθυνος έλαβε σοβαρά υπόψη του, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο προχθεσινό ατύχημα

Ετοιμάζουν φιέστες με τα φρένα... σπασμένα

Το τρακάρισμα δύο λεωφορείων του ΟΑΣΘ, με απολογισμό πέντε τραυματίες επιβάτες, επιβεβαιώνει το συγκοινωνιακό χάος στη Θεσσαλονίκη ● Πέντε φορές, από τις 13 Ιουνίου μέχρι τις 7 Οκτωβρίου, οδηγοί είχαν προειδοποιήσει με δελτίο βλάβης για το πρόβλημα στο σύστημα πέδησης του οχήματος που προκάλεσε το ατύχημα, όπως καταγγέλλει η ΔΑΣ

Η κυβέρνηση τράκαρε -και- στη Θεσσαλονίκη με τα προβλήματα που η ίδια δημιούργησε! Παραμονή του Αγίου Δημητρίου, το τελευταίο επεισόδιο με το ατύχημα των δύο λεωφορείων του ΟΑΣΘ που τράκαραν -με αποτέλεσμα να τραυματιστούν, ευτυχώς ελαφρά, πέντε επιβάτες- χάλασε τις γιορτές που ετοίμαζε το υπουργείο Μεταφορών. Πολύ περισσότερο που το γεγονός προστέθηκε στα ατυχήματα του μετρό που αποκάλυψε η «Εφ.Συν.». Γι’ αυτό και χθες ο ΟΑΣΘ προσπάθησε να απαντήσει -ανεπιτυχώς- σε όσα κατήγγειλε η ΔΑΣ (δυνάμεις του ΠΑΜΕ) για το λεωφορείο που ευθυνόταν για το τρακάρισμα.

Σήμερα είναι προγραμματισμένη η παρουσίαση του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη και της συνδυαστικής λειτουργίας των λεωφορειακών γραμμών με το μετρό στον Δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά αν στο τεράστιο πρόβλημα με τα εισιτήρια του μετρό («Εφ.Συν.», 14.10.2024, «Καλύπτουν το φιάσκο με τζάμπα... μετακινήσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης») προστεθούν τα ατυχήματα («Εφ.Συν.», 21.10.2024, «Βάφτισε με τεχνικούς όρους τα ατυχήματα») και η συνέχιση των προβλημάτων με τα νοικιασμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, μόνο για εορταστική ατμόσφαιρα δεν μπορούμε να μιλάμε.

Το προχθεσινό ατύχημα στον ΟΑΣΘ προστέθηκε σε μια τραγωδία («Εφ.Συν.», 11.10.2024, «Λεωφορείον ο θάνατος»). Το όχημα που σκότωσε γυναίκα στα σκαλιά του σπιτιού της στα Μετέωρα είχε το ίδιο πρόβλημα με αυτό που χτύπησε από πίσω άλλο όχημα του ΟΑΣΘ σε στάση των λεωφορείων στη λεωφόρο Κ. Καραμανλή. «Το ατύχημα συνέβη επειδή δεν έπιασαν τα φρένα του λεωφορείου του ΟΑΣΘ που συγκρούστηκε με άλλο προπορευόμενο αστικό του ΚΤΕΛ» κατέγραψε σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ, καταγγέλλοντας πως το ατύχημα «μας υπενθυμίζει ότι η πολιτική της κυβέρνησης του “πάμε κι όπου βγει” είναι εδώ».

Η εταιρεία leasing

Το σχόλιο δεν είναι αυθαίρετο. Η ΔΑΣ αναφέρει ότι «το συγκεκριμένο αρθρωτό (δηλ. διπλό) λεωφορείο του ΟΑΣΘ με αριθμό 2210 της εταιρείας ενοικίασης είχε ιστορικό βλαβών αλλά κυκλοφορούσε κανονικά» παρότι «οι οδηγοί προειδοποιούσαν με επαναλαμβανόμενα δελτία βλαβών ακόμα από τον Ιούνιο του 2024, αλλά ο ΟΑΣΘ και η εταιρεία leasing, που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και την καλή λειτουργία των οχημάτων της, αδιαφόρησαν για την ασφάλεια επιβατών και οδηγών με αποτέλεσμα να μετράμε 5 τραυματίες επιβάτες».

Προς απόδειξη, η ΔΑΣ επισυνάπτει στην ανακοίνωση τα δελτία και τα σχόλια των οδηγών: «Στις 13/6/2024, οδηγός αναφέρει προς την υπηρεσία ότι “έχει πέσει η απόδοση των φρένων και φορτωμένο το λεωφορείο δεν μπορεί να σταματήσει”, στις 2/9/2024 οδηγός δηλώνει ένδειξη βλάβης στο ταμπλό του λεωφορείου του ABS/ASR, δηλ. του συστήματος φρένων, την επόμενη μέρα, στις 3/9/2024, οδηγός δηλώνει πάλι βλάβη φρένων της στάσης και της υπερδίπλωσης του λεωφορείου, μετά από μερικές μέρες, στις 15/9/2024, οδηγός δηλώνει την ίδια βλάβη με τα προηγούμενα δελτία βλαβών και επιπλέον γράφει ότι το λεωφορείο ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΟΥΣΕ! Αποκορύφωμα των παραπάνω είναι το δελτίο βλάβης στις 7/10/2024, δηλ. δύο βδομάδες πριν από το σημερινό ατύχημα, όπου οδηγός δηλώνει ξανά την ίδια βλάβη με τη σημείωση ότι “…Το φρένο δεν πιάνει και παραλίγο να χτυπήσω σε σταματημένο”»!

Πήγαιναν στο ΚΤΕΟ

Τα ντοκουμέντα είναι λαλίστατα. Γι’ αυτό ο ΟΑΣΘ προσπάθησε χθες να καθησυχάσει τους Θεσσαλονικείς λέγοντας ότι «κάθε φορά που υπήρξε δελτίο βλάβης του λεωφορείου, το οποίο απέκτησε ο ΟΑΣΘ μέσω leasing, έγινε επιδιόρθωση από τους τεχνικούς του αναδόχου, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρησή του» κι ότι μετά το ατύχημα το όχημα μετακινήθηκε οδικώς στο ΚΤΕΟ όπου «διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης»! Παρά ταύτα ο ΟΑΣΘ συμπληρώνει ότι «αυτό το δυσάρεστο γεγονός αποτελεί αφορμή ώστε ο ΟΑΣΘ να εντείνει τους ελέγχους όλων των λεωφορείων».

Οδηγοί του ΟΑΣΘ εξηγούσαν στην «Εφ.Συν.» πως «το γεγονός ότι στο ΚΤΕΟ τα φρένα λειτουργούσαν δεν σημαίνει τίποτα διότι αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα και με άλλα λεωφορεία. Παθαίνουν ένα black out δευτερολέπτων. Οι οδηγοί συνήθως προλαβαίνουν το κακό. Αλλά δεν μπορούν να το αποφεύγουν πάντα. Το συγκεκριμένο όχημα είχε ήδη εκτελέσει κανονικά δύο δρομολόγια πριν από το ατύχημα». Και γιατί συμβαίνει αυτό το black out στα συστήματα των οχημάτων; «Μια εξήγηση είναι ότι τα λεωφορεία αυτά, που διαθέτουν ηλεκτρονικούς εγκεφάλους για τα συστήματα, είχαν εξωτερικό σημείο ανέπαφου ανοίγματος για τις πίσω πόρτες μόνο για την επιβίβαση των επιβατών, στις άλλες χώρες απ’ όπου τα φέρανε. Εδώ μάλλον επιχειρήθηκε η κατάργηση του συστήματος γιατί δεν έχουμε τέτοια εμπειρία στη χώρα κι αυτό δημιούργησε αλυσιδωτά προβλήματα».

«Το πρόβλημα», λέει στην «Εφ.Συν.» ο επικεφαλής της ΔΑΣ, Νικήτας Τσαρίδης, «είναι ότι τα οχήματα είναι μεταχειρισμένα. Ας θυμηθούμε λοιπόν ότι με τροπολογία του Κώστα Αχ. Καραμανλή είχε επιτραπεί η χρήση μεταχειρισμένων λεωφορείων που μέχρι τότε απαγορευόταν. Οπότε η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να παρέμβει προς τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και την εταιρεία μίσθωσης και όποια λεωφορεία έχουν σοβαρές βλάβες να μη βγαίνουν στον δρόμο εάν δεν επιδιορθωθούν πλήρως, ενώ σε αντίθετη περίπτωση να αποσυρθούν από την κυκλοφορία».

Αν λοιπόν σήμερα πραγματοποιηθεί η ανακοινωμένη βόλτα του υπουργού Μεταφορών («Εφ.Συν.», 23.10.2024, «Μέτρα Σταϊκούρα κατά των... επακουμβήσεων») με ιερείς στο μετρό, καλού κακού ας τους ζητήσει και ένα ευχέλαιο…

Τα δελτία βλαβών με τα σχόλια των οδηγών για το σαράβαλο αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, τα οποία ουδείς υπεύθυνος έλαβε σοβαρά υπόψη του, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο προχθεσινό ατύχημα
Τα δελτία βλαβών με τα σχόλια των οδηγών για το σαράβαλο αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, τα οποία ουδείς υπεύθυνος έλαβε σοβαρά υπόψη του, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο προχθεσινό ατύχημα
Τα δελτία βλαβών με τα σχόλια των οδηγών για το σαράβαλο αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, τα οποία ουδείς υπεύθυνος έλαβε σοβαρά υπόψη του, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο προχθεσινό ατύχημα
Τα δελτία βλαβών με τα σχόλια των οδηγών για το σαράβαλο αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, τα οποία ουδείς υπεύθυνος έλαβε σοβαρά υπόψη του, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο προχθεσινό ατύχημα
Τα δελτία βλαβών με τα σχόλια των οδηγών για το σαράβαλο αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, τα οποία ουδείς υπεύθυνος έλαβε σοβαρά υπόψη του, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο προχθεσινό ατύχημα
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ετοιμάζουν φιέστες με τα φρένα... σπασμένα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας