Τραγωδία χωρίς προηγούμενο στα Μετέωρα Θεσσαλονίκης. Μια γυναίκα σκοτώθηκε ενώ κατέβαινε τα σκαλιά του σπιτιού της όταν ένα λεωφορείο του ΟΑΣΘ, του οποίου είχε «λυθεί» το χειρόφρενο, έπεσε πάνω της! Η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν οι αρμόδιοι είχαν λάβει σοβαρά υπόψη ένα παρόμοιο περιστατικό πριν από είκοσι χρόνια, όταν λεωφορείο του ΟΑΣΘ και πάλι είχε ρίξει απλώς τότε έναν τοίχο του ίδιου σπιτιού!
Ο ΟΑΣΘ σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, τους οποίους διερευνά η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, το λεωφορείο, που ήταν σταματημένο και ακινητοποιημένο, μετακινήθηκε, τραυματίζοντας θανάσιμα την άτυχη γυναίκα που διερχόταν από το σημείο». Με την ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΘ «εκφράζει τη συντριβή του για το δυστύχημα, εκφράζει τα βαθύτατα συλλυπητήρια στους συγγενείς της εκλιπούσας και διαβεβαιώνει ότι θα διευκολύνει με κάθε τρόπο στη διαλεύκανση της υπόθεσης».
Ο οδηγός του οχήματος είναι άντρας 50 και πλέον ετών, έμπειρος οδηγός μεγάλων οχημάτων, που έχει προσληφθεί προσφάτως στον Οργανισμό με οκτάμηνη σύμβαση εργασίας! Αρχικά συνελήφθη, ωστόσο στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερος με προφορική εντολή εισαγγελέα, ενώ εκκρεμεί η προανάκριση που διενεργεί η υποδιεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
Κακοσυντηρημένο
Μόνο που υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να ειπωθούν και να υπομνηματισθούν. Το λεωφορείο είναι από τα οχήματα που νοικιάζει με leasing ο ΟΑΣΘ και τα οποία δεν είναι πρώτη φορά που παρουσιάζουν παρόμοιο πρόβλημα. Θυμίζουμε ότι στις 26 Ιανουαρίου 2022 ένα λεωφορείο του οποίου «λύθηκε» το χειρόφρενο ευτυχώς σταμάτησε σε πεζοδρόμιο της Καλαμαριάς. Σχεδόν έναν μήνα αργότερα η ΔΑΣ-ΟΑΣΘ είχε καταγγείλει ότι «σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ, 20ετίας και κακοσυντηρημένο, “λύθηκε” το χειρόφρενο».
Το συγκεκριμένο λεωφορείο που χθες έγινε αιτία να σκοτωθεί η 78χρονη γυναίκα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», έχει «πολλά δελτία βλαβών» κυρίως στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά του συστήματα, γεγονός που πολλές φορές αναγκάζει τους οδηγούς να γίνονται τεχνίτες, αφού πρέπει να κατεβαίνουν από το όχημα για να κάνουν reset στην μπαταρία. Τα κλάσματα δευτερολέπτου όμως που μεσολαβούν μέχρι να δουλέψει το σύστημα είναι κρίσιμα, όπως λένε, και μπορεί ένα όχημα να μην έχει φρένα και χειρόφρενο. Γι’ αυτό οι οδηγοί όταν σταματούν σε δύσκολα σημεία πάντα στρίβουν το τιμόνι δεξιά για να βρίσκει η μια ρόδα του οχήματος σε πεζοδρόμιο για ασφάλεια. Ε, χθες το όχημα είχε παρκάρει αριστερά, διότι ο χώρος στον οποίο σταματά συνήθως είχε καταληφθεί από Ι.Χ. αυτοκίνητο.
Δύσκολο σημείο
Αυτό είναι ένα κρίσιμο σημείο διότι ο χώρος χρησιμοποιείται δεκαετίες για τέρμα στα Μετέωρα και είναι ένα κατηφορικό σημείο δύσκολο και μόνο να το βλέπεις, όπως μας είπαν οδηγοί που εργάστηκαν στη γραμμή. Πριν από είκοσι χρόνια είχε συμβεί ανάλογο περιστατικό, αλλά τότε οι ένοικοι του ίδιου σπιτιού είχαν γλιτώσει γιατί το όχημα είχε πέσει πάνω σε τοίχο! Είναι ζήτημα λοιπόν αν σήμερα το τέρμα της γραμμής μετά την τραγωδία θα μεταφερθεί σε άλλο σημείο.
Μάλιστα, όπως μας είπε ο επικεφαλής της ΔΑΣ ΟΑΣΘ, Νικήτας Τσαρίδης, «ο χώρος είναι παντελώς ακατάλληλος να χρησιμοποιείται για τέρμα, ακατάλληλος για μεγάλα οχήματα, με πολύ μεγάλη όχληση από τα ξημερώματα για τους περιοίκους και για να το πω απλά: πώς μπορεί να υπάρχει τέρμα λεωφορείων δίπλα σε παιδική χαρά;» Για το περιστατικό διευκρίνισε ότι «δεν έχουμε μιλήσει ακόμη με τον συνάδελφο σχετικά με το τι συνέβη, η τραγωδία είναι δυστυχώς γεγονός, μια γυναίκα σκοτώθηκε άδικα, συλλυπούμαστε τους οικείους της και πρέπει να γίνει ενδελεχής διερεύνηση για τα αίτια που οδήγησαν σε αυτή την κατάληξη».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας