Το έργο του Flyover στη Θεσσαλονίκη είναι… αποδεδειγμένα πλέον το όγδοο θαύμα του αρχαίου και νεότερου κόσμου! Το έργο πριν καν αρχίσει η κατασκευή του κι ενώ βρίσκεται στη φάση των πρόδρομων εργασιών έχει διαψεύσει πανηγυρικά όσους καταστροφολόγους υποστήριζαν ότι για πέντε χρόνια η πόλη θα υποφέρει, ότι δεν υπάρχουν κυκλοφοριακές μελέτες που να αποδεικνύουν τη χρησιμότητα και αποτελεσματικότητά του. Οπως επισήμως ανακοινώθηκε, παρότι όλοι μιλάνε για τον κυκλοφοριακό φόρτο στη Θεσσαλονίκη, μέσα στο κομφούζιο και την καθημερινή δοκιμασία των νεύρων, τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ πηγαίνουν γοργότερα στα δρομολόγιά τους!
Κανένας σαρκασμός δεν μπορεί να φτάσει την πραγματικότητα ίσως γι’ αυτό που συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη, πόλη στην οποία ανακοινώθηκε από τον ΟΑΣΘ ότι «από αξιοσημείωτη, έως εντυπωσιακή, είναι η αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ σε κεντρικές οδούς της Θεσσαλονίκης, μετά την έναρξη των εργασιών κατασκευής της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover)». Και με τη διευκρίνιση ότι «στους οδικούς άξονες όπου επικεντρώθηκε η αστυνόμευση, η κυκλοφορία των λεωφορείων είναι βελτιωμένη σε σχέση με την περίοδο πριν από την έναρξη κατασκευής του έργου»!
Κι όμως, δεν βρισκόμαστε στην επικράτεια του παράδοξου, καθώς αφ’ ενός τα στοιχεία που έχει δώσει ο ΟΑΣΘ δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, αφ’ ετέρου τώρα μπορούν να διατυπώνονται με ωμότητα τα ερωτήματα που αφορούν τη χρησιμότητα και αποτελεσματικότητα του Flyover. Τα λεωφορεία λοιπόν κινούνται ταχύτερα γιατί «καθάρισαν» οι λεωφορειολωρίδες και η επιτήρηση μπορεί να αποδώσει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα αν γίνει μόνιμη σε κεντρικούς δρόμους. Γιατί λοιπόν θα διατεθεί 1,5 δισ. για ένα έργο που ήδη το μόνο που κάνει είναι ότι βασανίζει χιλιάδες αυτοκινητιστές κάθε μέρα;
Ο ΟΑΣΘ στην ανακοίνωσή του είναι σαφής αναφέροντας πως «στους οδικούς άξονες στους οποίους έχει επικεντρωθεί η επιβολή του ΚΟΚ με έντονη αστυνόμευση, η κυκλοφορία των λεωφορείων όχι μόνο διεξάγεται ικανοποιητικά, αλλά είναι και βελτιωμένη σε σχέση με την περίοδο πριν από την έναρξη κατασκευής του έργου». Και διευκρινίζει πως «όπως προκύπτει, ο περιορισμός της ανεξέλεγκτης στάσης και στάθμευσης των Ι.Χ., καθώς και ο έλεγχος των φορτοεκφορτώσεων διευκολύνουν την κυκλοφοριακή ροή, αυξάνοντας την κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού».
Υπάρχουν και δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Κώστα Ταγγίρη που αναφέρει ότι «πλέον εντυπωσιακή αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων καταγράφεται στην οδό Εθνικής Αντίστασης, στην Καλαμαριά και αφορά τη μέση ελάχιστη ταχύτητα, στις ώρες αιχμής. Το ποσοστό είναι πράγματι εντυπωσιακό καθώς, σε σύγκριση με το 2023, φτάνει στο 21%».
Υπάρχουν κι άλλες τέτοιες αναφορές με αναλυτικά στοιχεία, παρουσιάζουμε συνοπτικά τα αποτελέσματα: 1) Στην οδό Εθνικής Αντίστασης είναι εντυπωσιακή η αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της ταχύτητας κατά 21%. 2) Στη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας είναι αξιοσημείωτη η αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της ταχύτητας κατά 4,44%. 3) Στην οδό Βασιλέως Γεωργίου είναι σημαντική η αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της ταχύτητας κατά 2,11%. 4) Στην οδό Τσιμισκή είναι αξιοσημείωτη η αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της μέσης ταχύτητας κατά 8,51%. 5) Στην Κωνσταντίνου Καραμανλή η μέση ελάχιστη ταχύτητα σε σχέση με το 2023 αυξήθηκε κατά 12%.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας