Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.3° 16.8°
1 BF
67%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
17.0° 14.4°
0 BF
79%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 16.6°
2 BF
81%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
7.9° 7.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
3 BF
81%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
76%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
19.7° 16.1°
2 BF
63%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.9° 15.0°
2 BF
73%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
55%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
2 BF
76%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
40%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
19.1° 16.6°
1 BF
67%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.5° 14.8°
0 BF
67%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.3° 14.3°
3 BF
82%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.1° 16.1°
1 BF
78%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ktel thessaloniki oasth
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Οπισθοδρόμηση από την μπροστινή πόρτα

ΟΑΣΘ: Εντεκα χρόνια μετά την αποτυχημένη εφαρμογή του το μέτρο της επιβίβασης στα λεωφορεία του Οργανισμού από την μπροστινή πόρτα εφαρμόζεται ξανά με τυμπανοκρουσίες για να παταχθεί η εισιτηριοδιαφυγή ● Το 2013 είχαν σημειωθεί άπειρα βίαια περιστατικά, ακόμα και θάνατοι επιβατών, λόγω του υπερβάλλοντος ζήλου της ιδιωτικής security που είχε αναλάβει τον έλεγχο.

Mε μέτρα που έχουν εφαρμοστεί με… χαρακτηριστική αποτυχία ξεκίνησε και πάλι από χθες στη Θεσσαλονίκη να (ξανα)δοκιμάζεται η είσοδος των επιβατών σε κάποιες λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ μόνο από την μπροστινή πόρτα προκειμένου να μετατρέπεται ο οδηγός του οχήματος και σε ελεγκτή! Κι αυτό για να ελεγχθεί η εισιτηριοδιαφυγή που, σύμφωνα με τους διοικούντες, έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Για άλλη μια φορά πάντως είναι χαρακτηριστικό ότι καμία ανακοίνωση δεν αναφέρεται στις άθλιες συνθήκες που επικρατούν κυρίως στις γραμμές κορμού («Εφ.Συν.» 11.9.2024, «Σαν τις σαρδέλες μέσα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ»), όπου το στριμωξίδι είναι αφόρητο μέσα σε μονά λεωφορεία τα οποία πολλές φορές μένουν στη μέση του δρομολογίου και επιβάτες λιποθυμούν!

Είχε προηγηθεί επικοινωνιακό μπαράζ με δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα, ο οποίος αφενός τα έβαζε με τους «τζαμπατζήδες», αφετέρου δεν έδινε ούτε ένα στοιχείο για το πότε άρχισε να παρουσιάζεται το φαινόμενο, ποιες διοικήσεις έχουν ευθύνη και σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η διαρροή εσόδων του ΟΑΣΘ από τα εισιτήρια.

Οι δηλώσεις

Αφού το σκέφτηκαν πάντως πολύ, αποφάσισαν τώρα που έγινε η ανανέωση του 1/3 του στόλου των οχημάτων να αρχίσουν εντατικούς ελέγχους και μέτρα όπως η είσοδος επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα. Αλλο ένα επικοινωνιακό μπαράζ από το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας που συνεχίστηκε και χθες απέδωσε ακόμη μια φορά… ενθουσιώδεις δηλώσεις! Αν αυτές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα. Από χθες λοιπόν το μέτρο ισχύει σε 10 γραμμές των ΚΤΕΛ (42, 43, 53, 53Α, 90, 91, 92 και 59-60-61 εκτελούνται από ΚΤΕΛ Σερρών) και σε άλλες 10 του ΟΑΣΘ (4, 7, 11Τ, 24, 26, 28, 30, 35, 37 και 38).

Χθες το μεσημέρι ο ΟΣΕΘ είχε εκδώσει κιόλας ανακοίνωση στην οποία διαπίστωνε πως «η πρώτη ημέρα της εφαρμογής του μέτρου για την επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας κύλησε ομαλά σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου από τους οδηγούς των λεωφορείων στις γραμμές», ενώ «ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας πραγματοποίησε αυτοψία σε πρωινά δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών της νοτιοανατολικής Θεσσαλονίκης 59, 60 και 61 όπου διαπίστωσε την ομαλή επιβίβαση των επιβατών χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις».

Οπως είπε, «η πρώτη εντύπωση της εφαρμογής του μέτρου είναι θετική. Στην αυτοψία μας διαπιστώσαμε ότι οι επιβάτες ανεβαίνουν στα λεωφορεία χωρίς καθυστέρηση, επιδεικνύοντας εισιτήρια ή κάρτες ή εκδίδοντας απευθείας από τα μηχανήματα. Η συμβολή των οδηγών και των ελεγκτών στην επίσπευση της επιβίβασης είναι καθοριστική και τους ευχαριστούμε!». Σχεδόν ιδανική συνθήκη.

Μόνο που ακόμη και φιλικά μέσα ενημέρωσης της κυβέρνησης έβρισκαν ότι τα πράγματα δεν πήγαν δα και τόσο καλά αφού οι επιβάτες ανέβαιναν και από τις άλλες πόρτες, που έτσι κι αλλιώς ανοίγουν για να κατέβουν οι επιβάτες που φτάνουν στον προορισμό τους.

Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο Νικήτας Τσαρίδης, επικεφαλής της ΔΑΣ στο σωματείο εργαζομένων του ΟΑΣΘ, περιέγραψε με λιτότητα την κατάσταση: «α) Εχουν βάλει έναν ελεγκτή ανά γραμμή, που μπορεί να ελέγχει φυσικά μόνο ένα λεωφορείο, άντε δύο στην ίδια γραμμή, β) υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις από τους συναδέλφους που μετατρέπονται σε οδηγούς και ελεγκτές ταυτόχρονα». Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί ότι η μετατροπή του οδηγού σε ελεγκτή είναι πολλαπλώς ατελέσφορη.

Οι... καινοτομίες

Και επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να έχουμε ξεχάσει ότι το μέτρο δεν είναι δα και τίποτα καινούργιο, ανακαλούμε από το αρχείο για την τόνωση της μνήμης έγγραφο του αλήστου μνήμης ΟΑΣΘ των μετόχων, το οποίο «πανηγυρίζει» κι αυτό γιατί το μέτρο επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα που είχε ξεκινήσει 1η Απριλίου του 2013 σε 26 γραμμές (!) λόγω της… επιτυχίας του επεκτεινόταν σε άλλες 13 γραμμές.

Αλήστου μνήμης έγγραφο του 2013 πανηγυρίζει για τη δήθεν... επιτυχία του μέτρου, που συνοδεύτηκε με ξυλοδαρμούς και βιαιοπραγίες εναντίον απείθαρχων επιβατών και εγκαταλείφθηκε άμεσα

Το μέτρο είχε συνδυαστεί –«επιτυχώς» πάντα– με έλεγχο από ιδιωτική security, συνδυασμός που είχε οδηγήσει σε άπειρα βίαια περιστατικά, ξυλοδαρμούς, ακόμη και θανάτους επιβατών που προσπάθησαν να αποφύγουν τον έλεγχο. Επρεπε να περάσουν 11 ολόκληρα χρόνια για να επιστρέψουν ξανά τα ίδια μέτρα παρουσιασμένα μάλιστα ως καινοτομίες!

Θυμίζουμε ότι ο ΟΑΣΘ έχει ξεκινήσει ήδη διαγωνισμό («Εφ.Συν.»,17.9.2024, «Ξανάρχονται οι “κυνηγοί κεφαλών” στον ΟΑΣΘ») για πρόσληψη ιδιωτών ελεγκτών (η λέξη security έχει αφαιρεθεί λόγω του αρνητικού φορτίου που κουβαλάει) και περιμένουμε τα αποτελέσματα. Σήμερα μπορεί και να υπάρχουν νέα, αφού ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κ. Ταγγίρης ζήτησε και φυσικά θα παραστεί στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οπισθοδρόμηση από την μπροστινή πόρτα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας