Τις εικόνες κυκλοφοριακού χάους που επικράτησαν στον Πειραιά και την απίστευτη ταλαιπωρία που βίωσαν τουρίστες και οδηγοί οχημάτων στους δρόμους της πόλης για ακόμα μία φορά την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου από την υπέρμετρη κίνηση της κρουαζιέρας, σχολιάζει με ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Ολους και Ολες» με επικεφαλής τον Γιώργο Γαβρίλη. Την ημέρα εκείνη, όπως αναφέρει η παράταξη, στο τέρμιναλ κρουαζιέρας του ΟΛΠ ελλιμενίζονταν τρία μεγάλα κρουαζιερόπλοια και δύο μικρότερα.
Τα δύο από αυτά έκαναν homeporting, που σημαίνει ότι μέσα στην ημέρα το σύνολο των επιβατών τους αποβιβάστηκε το πρωί με προορισμό το αεροδρόμιο και ένας ανάλογος αριθμός επιβατών ερχόταν από το αεροδρόμιο προς την πόλη για να επιβιβαστεί στα πλοία. Μόνο από το κρουαζιερόπλοιο «Norwegian Getaway» αποβιβάστηκαν 4.100+ επιβάτες και ανάλογος αριθμός επιβιβάστηκε. Οι χιλιάδες επιβάτες για να εξυπηρετηθούν χρειάστηκαν δεκάδες τουριστικά λεωφορεία και εκατοντάδες ταξί, με αποτέλεσμα πολλοί να ταλαιπωρηθούν με μεγάλες καθυστερήσεις, ενώ κυκλοφοριακό χάος επικράτησε στους δρόμους της πόλης.
«Αυτή η κατάσταση επιβεβαιώνει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο αυτό που «φωνάζουμε» εδώ και καιρό: Η πόλη έχει όρια και αντοχές που η υπερβολική κίνηση της κρουαζιέρας τα ξεπερνάει, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι/εργαζόμενοι να υποφέρουν, οι τουρίστες να αγανακτούν, η πόλη μας να δυσφημίζεται ως προορισμός» επισημαίνει η παράταξη και σημειώνει ότι «πρέπει επιτέλους όλοι να αντιληφθούμε τα όρια της πόλης και να τα σεβαστούμε. Εστω και τώρα πρέπει η κυβέρνηση και ο ΟΛΠ να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους για τις νέες επεκτάσεις του λιμανιού και να πάρουν ουσιαστικά μέτρα για τον έλεγχο και τον αριθμό των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων. Σε αυτή την κατεύθυνση και χωρίς άλλη καθυστέρηση πρέπει να κινηθεί και ο δήμος, παρεμβαίνοντας προς όφελος της πόλης και των κατοίκων».
Να σημειώσουμε ότι μόλις πριν από λίγες μέρες ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Παν. Τσώνης, μιλώντας στο ITC 2024 - 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, έκανε γνωστό ότι δόθηκε το «πράσινο φως» για την επανέναρξη του έργου της επέκτασης της προβλήτας κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμένα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EU Funding) και την Περιφέρεια Αττικής, το οποίο είχε σταματήσει μετά από απόφαση του ΣτΕ στο οποίο είχαν προσφύγει φορείς και πολίτες του Πειραιά. Μόλις ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθούν δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς», μήκους μεγαλύτερου των 280 μέτρων και δυναμικότητας 2.500 επιβατών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας