Εχει γίνει έθιμο: μόλις φεύγει η κυβέρνηση της Ν.Δ. από τη Θεσσαλονίκη μετά τα εγκαίνια της ΔΕΘ εμφανίζονται αμέσως τα προβλήματα. Ετσι και φέτος, τα προβλήματα ήταν «ταμπουρωμένα» όσο βρίσκονταν στην πόλη ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας ο οποίος δήλωνε όπου βρισκόταν και πατούσε πως είναι απαράδεκτο οι 22 ελεγκτές εισιτηρίων από τους 52 του ΟΑΣΘ να είναι ανίκανοι προς εργασία λόγω ιατρικών προβλημάτων. Μόνο που τα πραγματικά προβλήματα εμφανίστηκαν χθες, για την ακρίβεια καταγράφηκαν, διότι πλείστα άλλα παραμένουν ακόμη μακριά από τα φώτα της επικαιρότητας.
Μία ημέρα πριν ανοίξουν τα σχολεία και αρχίσουν τα δύσκολα κυκλοφοριακά ζητήματα της Θεσσαλονίκης, δύο γυναίκες λιποθύμησαν από το στριμωξίδι μέσα στο ίδιο λεωφορείο με διαφορά λίγων λεπτών η μία από την άλλη και σε απόσταση μόλις δύο στάσεων. Πρωί πρωί συνέβησαν τα περιστατικά σε ένα μικρό λεωφορείο της γραμμής 12 του ΟΑΣΘ που εξυπηρετεί το δρομολόγιο «Κάτω Τούμπα-ΚΤΕΛ Μακεδονία», το οποίο εκτελείται συνήθως από αρθρωτά λεωφορεία. Οπως είναι εύκολα κατανοητό για όσους γνωρίζουν τη συγκεκριμένη γραμμή, το μικρό λεωφορείο φούλαρε επιβάτες σχεδόν μόλις ξεκίνησε - αφού είχε περάσει μισή ώρα οργής των πολιτών στις στάσεις, που περίμεναν να φανεί κάποιο όχημα για να πάνε στις δουλειές τους. Η οργή ξεχείλισε μετά τα δύο λιποθυμικά επεισόδια μιας 55χρονης και μιας νεότερης γυναίκας -οι οποίες ευτυχώς είναι καλά- και οι επιβάτες συνέχισαν τη διαδρομή με… ασκήσεις ψυχραιμίας και γαλλικών!
Το γεγονός είναι απόρροια συγκεκριμένων καταστάσεων, αφού ο ΟΑΣΘ βγάζει καθημερινά στους δρόμους περί τα 300 λεωφορεία -πολλά μεταχειρισμένα μένουν στη μέση δρομολογίων, δημιουργώντας προβλήματα ανάλογα με το χθεσινό-, ενώ θα έπρεπε να κυκλοφορούν περί τα 368. Αυτά τα 68, όπως λέει ο Γιάννης Δήμκας, πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, «είναι φυσικά ένας κρίσιμος αριθμός οχημάτων». Το ερώτημα όμως είναι γιατί ο ΟΑΣΘ δεν κυκλοφορεί 368 λεωφορεία, ενώ διαθέτει έστω τα νοικιασμένα μεταχειρισμένα;
Η απάντηση είναι απλή: «Διότι δεν υπάρχουν οδηγοί», όπως μας λέει ο κ. Δήμκας, αφού, «παρότι έχουν προσληφθεί με συμβάσεις περίπου 190 οδηγοί, τα κενά παραμένουν καθώς κάθε μήνα φεύγουν διαρκώς συνάδελφοι σε συνταξιοδοτήσεις ή λόγω ζητημάτων υγείας. Επιπλέον», σημειώνει, «και αυτοί οι 190 συμβασιούχοι -οι πρώτοι 150 που πήραν παράταση μέχρι τέλος χρόνου και οι άλλοι 40- δεν ξέρουν τι τους περιμένει στις 31.12.2024, όταν λήγει η «ζωή» του ΟΑΣΘ, σύμφωνα τουλάχιστον με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, αφού το έργο θα το αναλάβει ο νέος οργανισμός. Πιστεύει όμως κανείς σήμερα ότι η «ζωή» του ΟΑΣΘ λήγει στο τέλος του χρόνου αφού δεν υπάρχει τίποτα να τον αντικαταστήσει; Αρα;».
Οσο για τις αιτιάσεις του κ. Σταϊκούρα για τους ελεγκτές, ο κ. Δήμκας αντιστρέφει το νόμισμα: «Αν ο υπουργός επιμένει σε αυτό το ζήτημα, τότε τα πράγματα είναι απλά. Ας πάρει το έργο του ελέγχου από τον ΟΑΣΘ και ας το δώσει στον ΟΣΕΘ, ο οποίος ΟΣΕΘ είναι υπεύθυνος για τους ελέγχους αλλά δεν έχει ούτε έναν υπάλληλο, οπότε έχει εκχωρήσει το έργο στον ΟΑΣΘ». Οπότε πάλι καλά που έχει 30 υπαλλήλους ο ΟΑΣΘ. Και, τελευταίο, ένα περίεργο πράγμα, τόσες συνεντεύξεις έδωσε ο αρμόδιος υπουργός, ούτε ένας δεν θυμήθηκε να τον ρωτήσει πότε θα υπογραφεί η νέα Συλλογική Σύμβαση των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, διότι τελειώνει και ο χρόνος. Δεινόν προς κέντρα λακτίζειν…
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας