Από Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο θα έχουμε νέα για την πολυαναμενόμενη επέκταση της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης όταν, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις στη γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ, θα έχει υπογραφεί το Προεδρικό Διάταγμα που λύνει τα χωροταξικά προβλήματα. Σίγουρα όμως το έργο θα κοστίσει πάνω από 130 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για τη χρηματοδότηση εξετάζεται και ο τραπεζικός δανεισμός. Πάντως, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη Γάζα, ο Οργανισμός μοίρασε και φέτος ικανοποιητικό μέρισμα, ενώ δόθηκαν και απαντήσεις σχετικά με την αγορά του λιμένος Βόλου.
Οι ανατιμήσεις των υλικών αλλάζουν τον προϋπολογισμό του έργου, όπως είπε ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε. Θάνος Λιάγκος, διευκρινίζοντας επιπλέον ότι «υπήρξαν αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), με βάση τις οποίες έπρεπε να ξαναγίνει επικαιροποίηση και του δικού μας master plan», υποβλήθηκε επικαιροποιημένο master plan αλλά και Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, οπότε «στις 8/5/2024 το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε θετικά για το ρυμοτομικό θέμα που υπήρχε από το 1920. Ολα αυτά θα πάνε στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και μετά αναμένεται να προχωρήσει άμεσα η έκδοση του Π.Δ.». Η διοίκηση εξετάζει διάφορα σενάρια για τη χρηματοδότηση, αλλά μάλλον θα πρέπει να θεωρείται βέβαιος και ο τραπεζικός δανεισμός ενώ, σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο, «μέχρι την έκδοση του Π.Δ., θα έχουμε υπογράψει τη σύμβαση ανάθεσης με τον προσωρινό ανάδοχο, την κοινοπραξία των εταιρειών ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ».
Στα οικονομικά μεγέθη τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν σε 85,9 εκατ. ευρώ το 2023 από 85,3 εκατ. ευρώ το 2022. Αύξηση άνω του 12% σημειώθηκε στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (στα 59,8 εκατ. ευρώ), ενώ αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα στην εκμετάλλευση χώρων και την επιβατική κίνηση (κρουαζιέρα - ακτοπλοΐα). Μείωση (21,5%) σημειώθηκε στον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου. Παρά τη μείωση αυτή, η κερδοφορία αυξήθηκε: τα μικτά κέρδη κατά 1,9%, στα 37,6 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) κατά 3,4%, στα 34,1 εκατ., και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων του ομίλου κατά 8,9%, στα 20,3 εκατ. ευρώ.
Οπως σημείωσαν ο κ. Λιάγκος αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Α.Ε., Arie Koppelaar (Αρι Κοπελάρ), αναφερόμενοι στον πόλεμο στην Ουκρανία και στα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα, «όταν βρέχει προφανώς τα πόδια μας θα βραχούν, ακόμα κι αν κρατάμε ομπρέλα», ωστόσο, «δεν είχαμε καμιά αρνητική επιρροή, αντίθετα είχαμε αύξηση φορτίων στο πρώτο τρίμηνο του 2024».
Απαντήσεις έδωσε ο κ. Λιάγκος και για ζητήματα που αφορούν το λιμάνι του Βόλου, για το οποίο η ΟΛΘ Α.Ε. ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για το 67% των μετοχών του, τον Σεπτέμβριο του 2023 («Εφ.Συν.», 9.5.24, «Φτηνότερο το “Πόρτο Καρράς”, “φαρμάκι” ο Βόλος»). Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΘ Α.Ε. θα αναμένουν την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ έπειτα από την προσφυγή της εταιρείας που ήρθε δεύτερη στον διαγωνισμό (Goldair), ενώ για το τίμημα που κατέθεσε η ΟΛΘ (51 εκατ.) ανέφερε πως δεν είναι υψηλό, ότι ήταν αμυντική και αναπτυξιακή στρατηγική, αφού αν κέρδιζε κάποιος ανταγωνιστής τον Βόλο, θα δημιουργούσε προβλήματα διότι τα χαρακτηριστικά των δύο λιμανιών είναι κοινά σε τομείς όπως το συμβατικό φορτίο, τα εμπορευματοκιβώτια, η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα.
Κατά τη γενική συνέλευση: α) εγκρίθηκε χορήγηση μερίσματος (μετά φόρων) ύψους 1,23/μετοχή, με ημερομηνία έναρξης καταβολής την 20ή Μαΐου (σημ: από τα μερίσματα της επταετίας που έχει μεσολαβήσει από την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ η κοινοπραξία που κατέχει το 67% έχει εισπράξει περίπου το 15% από τα 232 εκατομμύρια που κατέβαλε στον διαγωνισμό για το λιμάνι) και β) εξελέγη το νέο 11μελές διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, με πενταετή θητεία: Αθανάσιος Λιάγκος, Masson Martin, Arie Koppelaar, Κωνσταντίνος Φωτιάδης, Zonglyu (Jessie) Lu, Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, Αγγελική Σαμαρά, Ευστάθιος Κουτμερίδης, Ιωάννης Τσάρας, Ευαγγελία Δαμίγου και Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας