ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
pezodromos -athina
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Εικόνες από τον ποδηλατόδρομο στη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας | EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Μπακογιάννης «δένει» τα χέρια του Δούκα

Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Αθηναίων μίλησε ανοιχτά για «δημιουργία τετελεσμένων» στο έργο πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Ολγας, όπου ο ίδιος είχε δηλώσει την πρόθεση να επαναφέρει την κυκλοφορία οχημάτων στη λεωφόρο μειώνοντας τον δημόσιο χώρο για τους πεζούς.

Στον κάλαθο των αχρήστων πετά ο απερχόμενος δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης τις υποσχέσεις για «ομαλή μετάβαση» της διοίκησης στον νεοεκλεγέντα Χάρη Δούκα, ο οποίος χθες μίλησε ανοιχτά για «δημιουργία τετελεσμένων» στο έργο πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Ολγας.

Η ανάπλαση της Βασιλίσσης Ολγας είναι ένα από τα έργα του «Μεγάλου Περιπάτου» και μάλιστα το πιο ακριβό καθώς ξεκίνησε με προϋπολογισμό 7,35 εκατομμύρια ευρώ. Τα έργα ανάπλασης είχαν ξεκινήσει εδώ και λίγους μήνες στα πεζοδρόμια της λεωφόρου αλλά αυτές τις ημέρες αναμένεται να επεκταθούν στο οδόστρωμα. Για τον λόγο αυτόν, μάλιστα, η κυκλοφορία στη λεωφόρο θα διακοπεί εντελώς ακόμη και για τα μέσα μαζικής μεταφοράς τις επόμενες μέρες.

Χθες, ο νεοεκλεγείς δήμαρχος είχε συνάντηση για το θέμα της ανάπλασης με τον Κώστα Μπακογιάννη και του ζήτησε αναλυτική ενημέρωση για τα σχέδια και τις υπογεγραμμένες συμβάσεις. Στόχος του κ. Δούκα ήταν να μελετηθούν τα περιθώρια αλλαγών και βελτιώσεων σε σχέση με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει ο Δήμος Αθηναίων απέναντι στον εργολάβο. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στοιχεία που ζητήθηκαν δεν έχουν παραδοθεί ενώ η απερχόμενη διοίκηση επέμεινε πως δεν υπάρχουν περιθώρια αλλαγών.

Σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση ο κ. Δούκας ανέφερε: «Η παράδοση της Βασιλίσσης Ολγας στην κυκλοφορία ήταν μία από τις βασικές εξαγγελίες του προγράμματός μας, το οποίο εγκρίθηκε πριν από μόλις 9 ημέρες από τους πολίτες της Αθήνας. Δεν μπορεί η απερχόμενη δημοτική αρχή να δημιουργεί τετελεσμένα σε μια βασική προγραμματική εξαγγελία που πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από τους πολίτες. Ειδικά σε μια περίοδο μετάβασης που προσπαθούμε σε αυτοδιοικητικό επίπεδο να δημιουργήσουμε συνθήκες συνεργασίας και εμπιστοσύνης».

Επειδή όμως έχει ήδη ξεκινήσει κριτική απέναντι στην πρόθεση του Χάρη Δούκα να επαναφέρει την κυκλοφορία οχημάτων στη λεωφόρο μειώνοντας τον δημόσιο χώρο για τους πεζούς, η δήλωση προχώρησε διευκρινιστικά: «Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, επαναλαμβάνουμε τη θέση μας για τη δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στη Βασιλίσσης Ολγας, χωρίς σε καμιά περίπτωση να απεμπολούμε το όραμά μας για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα και την ενοποίηση των δημόσιων και πράσινων χώρων».

EUROKINISSI

«Θέλουμε να τονίσουμε ότι το κλείσιμο της Βασιλίσσης Ολγας εδώ και 3 χρόνια χώρισε το κέντρο της Αθήνας στα δύο, έχει προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, δεν απομάκρυνε τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αύξησε την ατμοσφαιρική ρύπανση και συνεχίζει να ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς», συνέχισε στη δήλωσή του ο κ. Δούκας και κατέληξε τονίζοντας ότι στόχος είναι «να μειώσουμε την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην πόλη, λαμβάνοντας σε κάθε χρονική στιγμή υπόψη τις επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολιτών».

Το έργο της ανάπλασης της Βασιλίσσης Ολγας πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο τον Μάιο του 2022 ενώ είχε ήδη τότε δοθεί έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο - όμως τα έργα ξεκίνησαν με μεγάλη καθυστέρηση έναν χρόνο αργότερα. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις αρχικές εξαγγελίες του «Μεγάλου Περιπάτου», η έναρξη των έργων για την Ολγας θα γινόταν «εντός του 2021» και αφού θα είχε προηγηθεί «η έγκριση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου» η οποία κόλλησε στη διαβούλευση. Κολλημένα παραμένουν και άλλα έργα που είχαν εξαγγελθεί, όπως η ρύθμιση για την είσοδο στην Πλάκα των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι μετά το κλείσιμο της Ολγας υποχρεώνονται να περνούν μέσα από την πλατεία Συντάγματος για να φτάσουν στα σπίτια τους.

Παρέμβαση υπέρ της συνέχισης των έργων στην Ολγας έκανε χθες και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας (και αναπληρωτής δημάρχου Αθηναίων επί Ντόρας Μπακογιάννη), ο οποίος στη διάρκεια ραδιοφωνικής συνέντευξης (ΣΚΑΪ) υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη πεζοδρόμηση προβλεπόταν εδώ και μία εικοσαετία και μάλιστα «από την προτελευταία κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, την κυβέρνηση των Ολυμπιακών Αγώνων». «Η άποψή μας είναι, και χρειάζεται να ομονοήσουμε, ότι δεν πρέπει να γυρνάμε πίσω σε θέματα δημόσιου χώρου. Η Αθήνα είναι μια πόλη που της λείπει ο δημόσιος χώρος και δεν μπορεί η λογική να περνάνε τα αυτοκίνητα από το κέντρο να είναι το μέλλον αυτής της πόλης», υποστήριξε ο κ. Σκυλακάκης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο Μπακογιάννης «δένει» τα χέρια του Δούκα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας