Ευθύνες για καθυστερήσεις σημαντικών δημοσίων έργων στους νεοεκλεγέντες δημάρχους και τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας που δεν ήταν της δικής της επιλογής επιθυμεί να ρίξει η κυβέρνηση, συνεχίζοντας την τακτική που ακολούθησε τις ημέρες πριν από τη δεύτερη Κυριακή των εκλογών, όταν προσπαθούσε να βαφτεί «όλος ο χάρτης μπλε».
Τότε είχαν βγει συγκεκριμένα κυβερνητικά στελέχη προειδοποιώντας ότι εάν δεν υπερισχύσουν οι εκλεκτοί της κυβέρνησης, θα κινδυνεύσει η υλοποίηση των έργων. Χθες, ήταν η σειρά του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, ο οποίος στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αντί να μιλήσει για τον τρίμηνο απολογισμό του υπουργείου, όπως είχε προαναγγελθεί, έθεσε το θέμα τής εκλογής των νέων «τοπικών αρχόντων» και το συνέδεσε ευθέως με την υλοποίηση μεγάλων έργων σε ολόκληρη τη χώρα.
«Δεν πρέπει να χάσουμε τον χρόνο σε πολιτικοποίηση έργων ή σε αντιπαραθέσεις που έχει αποδειχθεί ότι φέρνουν πλείστα όσα προβλήματα και στο τέλος κοστίζουν στον ελληνικό λαό», τόνισε ο κ. Ταχιάος. Λίγο αργότερα ανέφερε, μάλιστα, ότι υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις περιθώρια για αναθεωρήσεις έργων που ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί, αλλά σημείωσε με νόημα ότι «οι αναθεωρήσεις εξυπηρετούν απλώς τους κατασκευαστές». Πάντως, παρά τους σαφείς του υπαινιγμούς ότι οι αντιδράσεις των τοπικών αρχόντων μπορεί να εξυπηρετούν εργολαβικά συμφέροντα, ο κ. Ταχιάος δήλωσε πως επιθυμεί να γίνει διαβούλευση με τους νεοκλεγέντες δημάρχους και περιφερειάρχες. Σε ποια έργα αναφέρθηκε ο Ν. Ταχιάος:
■ Γραμμή 4 - Μετρό Αθήνας: το έργο της γραμμής Αλσος Βεΐκου-Γουδή με προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ εμφανίζει ήδη καθυστέρηση ενός έτους λόγω αστοχιών στις μελέτες και τα πρόδρομα έργα. Ομως, ο υφυπουργός επικεντρώθηκε στις αντιδράσεις για τον Σταθμό Εξαρχείων, ακολουθώντας τη γραμμή Μπακογιάννη στο ντιμπέιτ της περασμένης εβδομάδας με τον Χάρη Δούκα. «Είδα με πολλή ανησυχία ότι το θέμα τέθηκε προεκλογικά -και μάλιστα στη συζήτηση των δύο φιναλίστ- και από τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο δεν είδα απάντηση», είπε ο Ν. Ταχιάος. Οταν του επισημάνθηκε ότι εκκρεμούν προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όχι μόνο για τον Σταθμό Εξαρχείων αλλά και για το Πάρκο Ριζάρη, απάντησε ότι η Δικαιοσύνη θα λάβει τις αποφάσεις της, αλλά θα πρέπει και οι δήμαρχοι να είναι ενήμεροι και να τους εξηγηθούν τα δεδομένα.
■ Αντιπλημμυρικά Θεσσαλίας: ο κ. Ταχιάος μίλησε για παρεμβάσεις που «πρέπει να είναι άμεσες και δραστικές» και γι’ αυτό «έχουμε υποχρέωση να έρθουμε σε συνδιαλλαγή, να έχουμε μια πολύ έντιμη διαβούλευση και με τον νεοεκλεγέντα περιφερειάρχη, χωρίς να παραβλέψουμε το γεγονός ότι έχει γίνει πολύ μεγάλη προσπάθεια με τον κ. Αγοραστό που θα πρέπει να έχει προχωρήσει ώς το τέλος της θητείας του».
■ Flyover Θεσσαλονίκης: ως άλλοτε υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στο αμφιλεγόμενο έργο της υπεριπτάμενης λεωφόρου flyover, που τώρα ξεκινά να κατασκευάζεται με προϋπολογισμό 370 εκατομμυρίων, υπογεγραμμένη σύμβαση με ΣΔΙΤ αλλά και δικαστικές προσφυγές σε εκκρεμότητα. Είπε ότι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης εξελέγησαν πολλοί νέοι δήμαρχοι που έχουν αντιρρήσεις για το έργο. Απευθυνόμενος σε αυτούς, μάλιστα, τόνισε ότι στο έργο αυτό, εκτός του Δημοσίου και των κατασκευαστών, υπάρχει και ο «τρίτος συνεταίρος», δηλαδή οι τράπεζες που δανείζουν κεφάλαια για την κατασκευή του. Υπενθυμίζεται ότι από τις ενστάσεις των δανειστριών τραπεζών ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και η κατάρρευση του πρότζεκτ για την υποθαλάσσια αρτηρία στη Θεσσαλονίκη, η οποία ουδέποτε κατασκευάστηκε αλλά οι εργολάβοι της έλαβαν πριν από λίγες μέρες αποζημίωση 85 εκατομμυρίων ευρώ.

■ Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης: στο «καλάθι» τής ανησυχίας του για το μέλλον των έργων λόγω των αποτελεσμάτων της δεύτερης Κυριακής των εκλογών, ο κ. Ταχιάος έβαλε και τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, για τον οποίο ανοίγουν οσονούπω οι οικονομικές προσφορές των εργολάβων. Ανέφερε ότι για το έργο έχουν κατατεθεί προσφυγές ακύρωσης της απόφασης των περιβαλλοντικών όρων από τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου που αφορούν τη χάραξη της νέας οδού. Υπενθυμίζεται πάντως ότι και στους δύο δήμους οι δήμαρχοι είχαν εκλεγεί από την πρώτη Κυριακή και ο ένας εξ αυτών παραμένει ίδιος, όπως και ο περιφερειάρχης Κρήτης.
Κλείνοντας ο Ν. Ταχιάος υπογράμμισε ότι «οφείλουμε να δείξουμε τον απαραίτητο σεβασμό στους πολίτες και στα έργα συνεχίζοντάς τα, όπως άλλωστε έχει υποδείξει ο ίδιος ο πρωθυπουργός», λες και δεν είναι οι ίδιοι αυτοί πολίτες που εξέλεξαν τους νέους τοπικούς άρχοντες.
Αργότερα, στη δική του τοποθέτηση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας προσπάθησε να ρίξει τους τόνους, λέγοντας πως «είναι πρόδηλο ότι οφείλεις να συζητάς με την Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν τη σέβεσαι», ενώ γνωστοποίησε πως το επόμενο διάστημα θα καλέσει για να συζητήσει την πορεία και τη συνέχεια των έργων με τους τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας